Jouni Rasmussen

Miten tehdään laskutelineet lentokoneeseen?

11 viestiä aiheessa

Elikkä olen mallintanut lentokoneen ja siihen laskutelineet ja tehnyt silleen että 0 framessa on laskutelineet ylhäällä ja 100 on renkaiden luukut auki ja 200 on renkaat alhaalla.. ?? ja mä nimesin rungon fuselage nimelle ja tein silleen ne linkitykset niin ku tällä kyseisellä sivustolla neuvotaan. http://www.simviation.com/gryphon/tutorials/gMax_00.htm Onkohan tämä oikea ohje flight simulatoriin??

Mut ongelma on se että laskutelineet on ylhäällä ku starttaan fs:än ja toinen ongelma että yksi laskutelineistä on ihan muualla missä pitäisi vaikka ite max ohjelmassa se on kohdillaan??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitä nyt olen hieman joskus kokeillut kyseistä asiaa, lyhyeen jäi, niin 0=teline sisässä 100=teline ulkona 200=jousitus sisässä silleli jos on laskutelineluukut niin oinhan ne tulisivat keyframeen 100 auki, siis samalla kun telineetkin ovat alhaalla. Välivaiheethan toteutetaan keyframeilla 0-100 esim.50

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, eli kuten Ville sanoi: 0=teline ylhäällä, 100=teline alhaalla ja 200=jousituksen maksimi, eli jousi kasassa. Ja jos oikein tarkkoja halutaan olla, voi vielä siihen 150 keyframen kohdalle pistää yhden frame. 150:ssä on se kohta, miten paljon teline on painunut kasaan koneen ollessa maassa paikallaan...

Tuo, että sulla on ne osat menneet mihin sattuu, johtuu siitä, että olet tehnyt linkityksen animoinnin jälkeen. Se linkitys pitää tehdä ennen animointia mielellään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Aaha.. hmm.. kerpele.. mun pitää vissin sit tehdä niin että poistan tekemäni animaation ja sit teen uuden animaation koska olen jo linkittänyt?? vai koko homma uusiksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Homma uusix, eli linkitykset pois, animoinnit pois, tee linkitykset, tee animoinnit...noin olisi ainakin FSDS2:lla tehtävä.

Ei tartte poistaa linkityksiä gMaxissa. Pelkkä animaatioiden poisto ja uusien animaatioiden teko riittää... Jos sitten linkittelee jo animoituja osia myöhemmin, on jokaiselle linkitetylle animoidulle osalle tehdävä "reset: scale" sieltä Hierarchy-välilehdestä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

poistin animaation ja tein uuden animaation niin pitääks ne olla sit ihan oikeilla nimillä ne renkaat jne?? vai missähän voisi seuraavaksi mättää ku ei vieläkään ite simussa toimi ne renkaat? Olisiko jossain tutoriaaleja tähän ettei tarvitsisi aina täältä kysellä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

poistin animaation ja tein uuden animaation niin pitääks ne olla sit ihan oikeilla nimillä ne renkaat jne?? vai missähän voisi seuraavaksi mättää ku ei vieläkään ite simussa toimi ne renkaat? Olisiko jossain tutoriaaleja tähän ettei tarvitsisi aina täältä kysellä?

Make_MDL SDK:ssa on tarkat ohjeet siitä, millä nimillä ja millä key-arvoilla mitkäkin osat pitää olla, jotta animointi toimii. Tarvitset tuota myös lopullisen mdl-tiedoston exporttaamiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, nimet pitää olla oikein, ja myös yksilöllisesti numeroitu (esim L_gear_01, L_gear_02 jne.)´. Jos käyttää samaa nimeä kahteen animoituun osaan, niin ne ei tod näk toimi ne niiden osien animoinnit...

Niin ja tietty sun pitää aircraft.cfg:stä määrittää ne laskutelineet sisäänvedettäviksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm.. olisiko jotain ohjetta josssain jossa olisi ihan perusteellisesti neuvottu lentokoneen mallinnuksesta lentokelpoiseksi flight simulatoriin asti? ku en saa millään niitä laskutelineitä toimimaan? ja olen nimennyt niitä vaikka ties miten päin ja kokeillut eri vaihtoehtoja mut nyt alkaa jo loppuun ideat... vai onko vika siin että mä teen 3d studio maxilla?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään