Guest Toni13

VATSIM kuvia tänne

1 896 viestiä aiheessa

Porista Hesaan

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän hetken lennolta EGLL-LGAV. Nyt ollaan jo Alppien päällä. Tiedetään, että neitsyt ei tällaista oikeasti lennä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämänpäiväiseltä EFHK-EFRO legiltä:

 

Rotate!

[ attachment removed / expired ]

 

VFinnin piikkiin lennettiin, FIN439

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tämän aamun legin lopulta pari, BAW907, EDDF-EGLL.

 

Liuku menossa...

fsscr002.jpg

 

Pilviä oli jonninverran...

fsscr003.jpg

 

Lontoon keskutan yli tullaan...

fsscr006.jpg

 

Tässä ollaan jo napattu kiinni 27R:n ILSistä ja kohta ruetaan sorvaamaan käsin.

fsscr007.jpg

 

Ja tämmönen oli työkaluna siis.

fsscr009.jpg

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Parit Fly-innin lennolta ENGM-EFHK. Reenilegiä jumbolla.

 

Vettä tihutti ylempänä

[ attachment removed / expired ]

 

"Bluescan 671, winds 180 degrees 14 knots, runway 15 cleared to land"

[ attachment removed / expired ]

 

Ja matkustajat pihalle...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan kahdella koneella vietiin mattopiiskoja länsinaapuriin, sen verta kova kysyntä on siellä päässä.

 

Enempää en jaksa alkaa reissusta kertomaan, kunnon kuvastooreille aikansa erikseen. Lisämainintana vielä, että mulla pyörii simu minimiasetuksilla, mutta threadin aiheen huomioiden se lienee irrelevanttia.

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

full

 

 

Olkaas niin hyvät.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tosiaan kahdella koneella vietiin mattopiiskoja länsinaapuriin, sen verta kova kysyntä on siellä päässä.

 

Kauhistus! Mun vakiolentoni on näemmä hijackattu..  :o  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olikos, Santtu, italiassa johtoa?

 

Tosiaan kahdella koneella vietiin mattopiiskoja länsinaapuriin, sen verta kova kysyntä on siellä päässä.

 

Ruotsiin tässä lennettiin näköjään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuohan on hyvä keli, kun vertaa tähän. Parikymmentä jalkaa ennen minimeitä saatiin valot näkyvin. EFHK-EFRO siis kyseessä.

 

 

[ attachment removed / expired ]

 

Pelkäsitkö paljastaa FPS-luvun? ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Cargodogin elämä jatkuu, ESMS-EDDK = paluu kotikentälle.

 

Rullaati rullaati, transponder RA/TA ja flight control chekki menossa.

full

 

Saatiin lennonjohdolta line-up lupa, mr. Saarinen paraikaa tulossa kiitotien 35 odotukseen.

full

 

Power set.

full

 

V1

full

 

"Sweden Control, guafton, UPS185 Heavy, passing 2000 climbing 4000."

full

 

Selvitettynä pinnalle 340, passing 5000ft QNH1013, cross check.

full

 

Mr. Saarinen tekee lentoonlähtöä

full

 

Passing FL100, 1013 check, landing lights off ja kiihdytellään.

full

 

Näin mennään.

full

 

Sitten katkesi yhteys lennonjohdon kanssa, syystä jota ei tiedetä (vika siis ei meissä), mutta varmuuden vuoksi koodia 7600 boksiin.

full

 

"Bremen Radar good evening, UPS185 heavy, FL340"

full

 

Levitetään sinappikaasun maineen saaneita vanoja taivaalle.

full

 

"UPS185 heavy, your traffic is B747 FL330, left to right around 20 miles at your eleven o'clock" "UPS185 heavy, has the traffic"

full

 

UPS185 heavy, your traffic is B737 from right to left, FL 320 around 5 miles at your two o'clock"

full

 

Ja sitten lähettiin alaspäin, tässä vaiheessa oltiin takas unicomilla.

full

 

Kaarretaan perukselle. (Kukaan ei sitten katso korkeusmittariin)

full

 

Stabiilina tullaan loppuosalle kiitotie 14L, gear down, flaps 30, checked.

full

 

Landing (päätös tehtiin kyllä jo)

full

 

14L Vacated, Mr. Saarinen tulee hyvänä kakkosena perässä.

full

 

Härvelit seis ja kone parkissa.

full

 

 

Seuraavaksi ihan oikea kuvastoori UPS Virtualin legiltä EDDK-OMDB, mutta siitä sitten myöhemmin.

 

BTW. LDS fanaatikot saa antaa piiskaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

BTW. LDS fanaatikot saa antaa piiskaa.

 

Piiskaa ei tule mutta yritetään jotain nakella kun pyydetään  ;D

 

- pidetään se transponderi poissa päältä ennen lineuppia

- lentoonlähtötehojen ohella kannattaa alentaa myös nousutehoja, CLB2 on vallan riittävä näillä painoilla kun mennään Euroopan sisällä, eikä tule niin kiiruskaan alkunousussa

- jos ei aja Cat 2-> autolandia, ratkaisukorkeus saisi olla mielummin ihan korkeusmittariin bugattu, yhtiökohtaista voi olla sekin. jos sen muistaa asettaa oikein, hehhehe

 

Osta FS2crew, se on mainio, ei unohdu korkeusmittarit sun muut. Saako muuten koodia 7600 edes käyttää vatsimissa, teksti kun ei petä koskaan ellei sitten koko yhteys?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piiskaa ei tule mutta yritetään jotain nakella kun pyydetään  ;D

 

- pidetään se transponderi poissa päältä ennen lineuppia

- lentoonlähtötehojen ohella kannattaa alentaa myös nousutehoja, CLB2 on vallan riittävä näillä painoilla kun mennään Euroopan sisällä, eikä tule niin kiiruskaan alkunousussa

- jos ei aja Cat 2-> autolandia, ratkaisukorkeus saisi olla mielummin ihan korkeusmittariin bugattu, yhtiökohtaista voi olla sekin. jos sen muistaa asettaa oikein, hehhehe

 

Osta FS2crew, se on mainio, ei unohdu korkeusmittarit sun muut. Saako muuten koodia 7600 edes käyttää vatsimissa, teksti kun ei petä koskaan ellei sitten koko yhteys?

 

1. Tosiaan, tossa ei pistetty itse transponderia päälle vaan TCASin pistettiin päälle ja se saa olla kyllä rullauksessa jo (yhtiökohtaista tämäkin). :D

 

2. En jaksanut/viitsinyt laskea de-rateja tolle lennolle, tuleville kyllä mikäli aikaa riittää. ;)

 

3. DH mulla on radiokorkeusmittarissa ja korkeusmittariin bugattuna SSA(Sector Safety Altitude)

 

4. QNH unohdus johtu ihan huolimattomasta checklistin luvusta, korjasin kyllä piakkoin tuon jälkeen

 

Ja kyllä vatsimissa saa käyttä koodia 7600 koska kaikilla ei välttämättä ole näppistä käytettävillä(koti-ohjaamot for example), ainoa koodi mikä vatsimissä on kielletty on 7500 ja se lienee ihan perusteltua. :)

 

Kiitos palautteesta

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ja kyllä vatsimissa saa käyttä koodia 7600 koska kaikilla ei välttämättä ole näppistä käytettävillä(koti-ohjaamot for example), ainoa koodi mikä vatsimissä on kielletty on 7500 ja se lienee ihan perusteltua. :)

 

Täyttä totta. Täytynee hukata näppis johonkin..  :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä muutama kuva legiltä EGLL-KJFK. Atlantin yli ajettiin, mutta Bostonin yllä Squawkbox pisti simun matalaksi, ja lento päättyi simulaattorin kaatumiseen.  :-\

Joka tapauksessa, lentoaikaa oli yhteensä viimeisimmän lokimerkinnän mukaan 07:15h, ja löpöä oli kulutettu 63.4 tonnia.

 

Reitti oli seuraavanlainen

CPT YL9 KENET UN14 PEMOB UN24 SLANY UL9 MALOT 5420N 5530N 5540N 5450N CARPE REDBY YNA J549 CL J564 PQI J55 ENE

 

 

Ratsumme, Mustang Sally oli Heathrowlla portilla 335.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä ollaan vielä Euroopan puolella, FL340, josta myöhemmin lätäkön päällä jatkoimme FL360 -> FL380

[ attachment removed / expired ]

 

Cruisaillaan Atlantin yllä. Kovat vastaiset tuulet puhalsivat koko matkan vastaan, parhaimmillaan komponenttia oli päälle 100kt, joten lentoaika venyi

[ attachment removed / expired ]

 

Auringonlaskun ratsastajat.

[ attachment removed / expired ]

 

Tässä ollaan muistaakseni jo Kanadan rannikolla

[ attachment removed / expired ]

 

Viimeinen kuva ennen simun kaatumista. Kanadan yllä...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Piti ajella kotona GA vehkeillä mitä ei oikeastaan ole tullut harrastettua hirveästi sen koommin kun pääsi OH-SIMiin käsiksi, nyt kumminkin ASVssä näytti metar niin lupaavalta, että piti lähteä iltakeikalle ennen juhlailtaa:

 

Right downwind 36

full

 

Kynnyksen tasalla, etulämpö päälle, nopeus alle 100, laipat 1 notchi.

full

 

"Malmi Tower, Oscar Yankee Whiskey right base 36, touch and go"

full

 

 

Kiitokset Tuomakselle tornista.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ensilumet (?)  HK:lle, thrust set ja FIN2513 kohti Las Palmasia

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä on oma näkemykseni VATSIMin tämän vuoden ensilumista.

 

Tuotiin romua Ruåtsista. Loppuosalla 04R.

[ attachment removed / expired ]

 

Ja kuva persiistä...

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään