Guest Toni13

VATSIM kuvia tänne

1 897 viestiä aiheessa

Koska Juhannuksena ei päässyt kesämökille, mikäs sen parempaa kuin osallistua VATSIMin Midsummer-iltamaan.

QKN9zIGVK0o.jpg

Ajatuksena lentää kesäyössä VFR EFKI - EFOU - EFRO - EFKT - EFIV läpilaskuilla.

dkz0uX00Hbc.jpg

Samalla voi ihailla uusia kesäisiä Suomi-maisemia mitä on tullut laiteltua.

WxhSWJmzvv4.jpg

Lennonjohdon kattavuus on mitä mainioin! EFIV torni puuttuu listasta.

LDC-5M2DH9Y.jpg

Tässä lennämme Rovaniemen keskustan ohi, liittyen myötätuuleen kiitotie 21.

tLkO_X2nii4.jpg

Seuraava pysähdys Kittilä jylhine tuntureineen! Harmi ettei simussa pysty pyytään himmentään kiitotievaloja :D

Ky5X7pwT4sw.jpg

Kittilän jälkeen alkoi nousemaan matalia pilvilauttoja ja monella VFR pilotilla olisi voinut tulla suru puseroon. Onneksi omat mittarilentokelpuutukset oli sattumalta viimeistä päivää voimassa.

XckzWAYU66k.jpg

Lopun kruunaa RNAV lähestyminen Ivalon kiitotielle 22. Kiitotievalot tulivat näkymiin juuri minimeissä, olin jo henkisesti valmistautunut ylösvetoon..

-Pc7tX0Cgn4.jpg

9795SMA8lC0.jpg

Hyvää juhannusta kaikille tasapuolisesti. Erityisesti lennonjohdolle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vatsimissa noin viiden vuoden tauon jälkeen

FIN960 Copenhagen - Helsinki

[ attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pari Tegelin lennolta. Lennonjohtoa koko matka :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rouge 1887 Torontosta San Diegoon deppailua :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FIN5NX Oslo - Helsinki

Boarding

Taxiing

Departure MASEV5C

Approaching. Via LAKUT3A direct to HK907

Helsinki tower good evening Lady

At gate 29

Kiitokset lennonjohtoihin :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FIN538 Rovaniemelle

Kapteeni Mannermaa lähdössä Tegeliin

Pilvee pukkaa

RNAV 03

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Punanenällä Helsingistä Osloon  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BA on saanut beta vaiheeseen uudet sivut joten vaihto takaisin britti yhtiöön  :laugh:

Aiemmin viikolla käytiin Gibraltarilla

Ja tänään kohti San Fransiscoa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BA on saanut beta vaiheeseen uudet sivut joten vaihto takaisin britti yhtiöön  :laugh:

Oli kyllä melkonen pettymys omalta osalta ainakin tuo päivitys. Etenkin se uusi acars on semmoinen soppa, että silmiin sattuu kun koittaa käyttää ja löytää informaatiota. Ja vieläkin on se tunnin välein tuleva ilmoitussysteemi..

Ehkä olen sitten vain tottunut liian hyvään jo projectFLY:n kanssa  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli kyllä melkonen pettymys omalta osalta ainakin tuo päivitys. Etenkin se uusi acars on semmoinen soppa, että silmiin sattuu kun koittaa käyttää ja löytää informaatiota. Ja vieläkin on se tunnin välein tuleva ilmoitussysteemi..

Itse ainakin tykkään nimenomaan tuosta posrep -tominnosta, voi sanoa oikeasti lentäneensä ne lennot. Mutta joo tuo acars on kyllä melkonen sekava, kai siihen joskus tottuu  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse ainakin tykkään nimenomaan tuosta posrep -tominnosta, voi sanoa oikeasti lentäneensä ne lennot.

Mä oon samaa mieltä Joukan kanssa, en ole ikinä tykännyt tuosta. Eikä uudet sivutkaan tosiaan mitkään kummoiset ole. Vaikka muuten yhtiö onkin ihan hyvä reittiverkoston ja laivaston suhteen, niin tuo posrep on kyllä naurettava ominaisuus. Tämä on kuitenkin harrastus eikä mikään oikea työ, ja on aivan käsittämätöntä ”pakottaa” istumaan koneella tai vähintään kotona parhaimmillaan 13h.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mä oon samaa mieltä Joukan kanssa, en ole ikinä tykännyt tuosta. Eikä uudet sivutkaan tosiaan mitkään kummoiset ole. Vaikka muuten yhtiö onkin ihan hyvä reittiverkoston ja laivaston suhteen, niin tuo posrep on kyllä naurettava ominaisuus. Tämä on kuitenkin harrastus eikä mikään oikea työ, ja on aivan käsittämätöntä ”pakottaa” istumaan koneella tai vähintään kotona parhaimmillaan 13h.

No meitä on moneen junaan  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ne lentäjät oikeastikkaan siellä ohjaamossa istu 13 tuntia peräkkäin vaan homma on jaettu vuoroihin. Toki jos joku sen 13 tuntia haluaa istua, niin kukas minä sitä olen estämään. En kuitenkaan näe, että on virtuaalisen lentoyhtiön asia alkaa kytätä lentäjiä ja heidän simutottumuksiaan. Samalla tavallahan niitä tunteja kertyy, idlasi se lentäjä tai ei, kun ei kuitenkaan kahta lentoa voi samanaikaisesti kuitenkaan suorittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Tämä on kuitenkin harrastus eikä mikään oikea työ, ja on aivan käsittämätöntä ”pakottaa” istumaan koneella tai vähintään kotona parhaimmillaan 13h.

Onko se sitten sen enempää oikeaa lentämistä, että teet siinä samalla kaikkea muuta ja tunnin välein kaivat jostakin sen lentosimuikkunan taustalta esiin, täytät posrepin ja jatkat taas netflixin katselua tjms. ? Eikö seuraava vaatimus voisi olla, että lennot pitää lentää reaaliaikaisina, mutta melkoinen suoritus mikäli jonkun 13h lennon lentää yhtä keskittyneenä kuin oikeat lentäjät. Pitäisikö sitä sitten ihailla vai sääliä :P

Ei kai noi virtuaaliset lentotunnit noin pyhiä ole ja harmi että hyvässä yhtiössä on tuollainen este. Joskus tuntuu että osa porukasta on vähän liian vakavissaan, vaikka hyvää työtä kai virtual BA tekee.

No, projectfly on kanssa musta hyvä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...

No, projectfly on kanssa musta hyvä.

Niin no, miten sen ottaa. Monipuippuinen juttu. ;D 13h on kyllä sen verran pitkä aika, että aika naurettavaa tosiaan ”pakottaa” joku istumaan tunnin välein lähettelemässä posreppiä. Ei tuossa välttämättä ehdi edes kaupassa käymään koko päivänä. Itsekin välillä tykkään lentää longhaulia mutta en tosiaan kyhnötä koko aikaa ruudun ääressä. Sillä nyt ei mielestäni ole merkitystä lennon kannalta istuuko koko lennon ajan tuijottamassa mittareita vai katsooko sohvalla netflixiä ja seuraa sivusilmällä simua. Kyllä mulla simun ikkuna on koko lennon auki, enkä tee koneella silloin mitään muuta.

Välillä on vaan siistiä lentää johonkin kauas. Ja eikä kyse edes ole pitkistä lennoista, yhtälailla tuo ärsyttää myös lyhyillä lennoilla, varsinkin kun systeemi on niin tyhmä ettei tunnista lennon vaiheita. Mielestäni tyhmää alkaa jossain kriittisessä vaiheessa (esim. laskussa) pimputtamaan jotain posreppiä.

Tietty joku voi sanoa ettei tarvitse lentää VA:ssa kun ilmankin voi, mutta tosiaan itse ainakin tottunut siihen, että saa ne lentotunnit logattua johonkin. ;D Plus tietty muut VA:n hyvät puolet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mielestäni tyhmää alkaa jossain kriittisessä vaiheessa (esim. laskussa) alkaa pimputtamaan jotain posreppiä.

Nykyään tuo acars tunnistaa approach vaiheen ja posreppiä ei tule  :thmbup: Mutta kyllä kai sitä nyt tunnissa käy ruokakaupassa matkoineen, ellei lähin kauppa sitte ole jossain kymmenien kilometrien päässä. Toki teamviewer on myös keksitty  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Patric mikä sulla on resoluutio? Hienoja kuvia, varsinkin Gibraltar & Frisco...

Kiitos vain vaikka ei tuo miltään näytä noissa postimerkki kuvissa :thmbdn:. Resoluutiona taitaapi olla tyyliin 3840x2760, tuota DSR kikkaa käyttäen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FIN7TH LIMC - EFHK

Olihan porukkaa kivasti (Oulu shuttle)

Käännytään finaaliin

ILS 22L

NAX

Paljon lentoja (10)

Kamat purkuun

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

FIN46N Roomasta

Vatikaani-valtio

Norwegian

Toinen Norwegian

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maailman ympäri onlinessa shared cockpitissa tällä härvelillä, saa nähä miten käy  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään