Guest valtteriniskanen

gmaxin aloittaminen

9 viestiä aiheessa

kun minulla on jo gmax ladattuna, mutta en ymmärrä hölkäsenpöläystä niistä

tässä kaikki mitä osaan:

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

- G Maxin, samoin kuin Studio Maxin käyttö edellyttää Englannin kielen kohtuullista taitoa, manuaalin ja softiin sisältyvien tutoriaalien tulkkaamiseksi. Myös mahd. tehtyjen objektien import/export hommat, eli modelien siirto simuun + tuonti muualta softaan vaatii MS SDK:n tutkimista (Englanniksi) Suomenkielisiä saitteja, tutoja, sekä ohjeita löytyy netistä eri hakusanoilla ja niissä saa neuvoja + tutoriaaleja yksityiskohtiin tarvittaessa. 3D mallinnuksen laaja alaisuuden johdosta ei täällä, eikä muilla saiteilla voi koko ohjelmaa opettaa, eli "Itseopiskelu" laajentaa tajuntaa. Aloita alusta, eli hanki kaikki tarvittava softa, asenna, tutki perusteet manuaaleista, kokeile ekat perus tutoriaalit ja kysy ongelmista, mikäli homma ei toimi ohjeiden mukaan..

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kiitos paljon alan nyt tästä lukemaan sitä

aijoin tehdä lentokoneen ensiksi ja sitten sceneryitä ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä kohta kohdalta -ohje FS-maisemien tekoon löytyy Microsoftin gmax Gamepack SDK:sta. Sen voi ladata tästä. Mukana olevassa tutoriaalissa opetetaan kädestä pitäen talon tekeminen gmaxissa ja sen siirto FS:ään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mitäs formaatteja tohon gmaxiin saa oikein importattua?

 

Periaatteessa mitä vaan, minkä saa ensin käännettyä/tallennettua dxf:ksi. Sitten freeflightdesign.comista löytyvällä DXF import pluginilla importataan malli gMaxiin...

 

Ai niin, ja tietenkin .3DS:t pystyy importtaamaan...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Miten on lähtenyt ohjelman opiskelu käyntiin? Itse aloin tuossa muutama päivä takaperin opettelemaan sitä kunnolla ja vaikka käyttöliittymä vaikuttikin ensin aika sekavalta alkoi siinä pikkuhiljaa kuitenkin esiintyä jotain järkevää logiikkaa ;D

 

Yritin sen gmaxissa tulleen tutoriaalin ohjeiden mukaan laittaa niitä textuureita sen tutoriaalissa olevan "ihmescifilaturin" kylkeen, mutta ainoa mitä sain näkyviin oli että pintaan tuli samanlaisia värinöitä ja pisteitä joita joskus näkyy noissa FS9:n lentokoneissa kun kääntelee katsettaan virtuaalicockpitissä. Olisko tuohon kenelläkään mitään apuja tai neuvoja?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yritin sen gmaxissa tulleen tutoriaalin ohjeiden mukaan laittaa niitä textuureita sen tutoriaalissa olevan "ihmescifilaturin" kylkeen, mutta ainoa mitä sain näkyviin oli että pintaan tuli samanlaisia värinöitä ja pisteitä joita joskus näkyy noissa FS9:n lentokoneissa kun kääntelee katsettaan virtuaalicockpitissä. Olisko tuohon kenelläkään mitään apuja tai neuvoja?

 

Ethän yritä pistää mitään DXT3- tai DXT1-muotoista tekstuuria pintaan gMaxissa? gMaxissa tekstuureiden pitäisi olla 24bittisenä bmp:nä tai .tga:na..

 

Tai jos sulla ei ole se "tekstuuriboxi" oikean kokoinen (tässä tapauksessa minimaalisen pieni), niin se yksi iso tekstuuri lätkitään siihen pintaan vieriviereen kymmeniä tai satoja kertoja pirun pienenä...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään