Jouni Rasmussen

Kysyisin tohon repainttaamiseen liittyviä lupia?

7 viestiä aiheessa

Siihen ei vissin tarvi vielä lupia että repainttaan koneen itelle ja lennän sillä ite, mutta tarvinko sitten luvat jos otan schreenshotteja siitä vaikka tänne Fsnordiciin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et tarvitse, mutta julkaisuun saatat tarvita luvan, koska jotkut koneen tekijät haluavat ilmoituksen painteistä. Jos lupa vaaditaan tekijältä siitä on ilmoitus yleensä readmessä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Et tarvitse, mutta julkaisuun saatat tarvita luvan, koska jotkut koneen tekijät haluavat ilmoituksen painteistä. Jos lupa vaaditaan tekijältä siitä on ilmoitus yleensä readmessä.

Hieman tarkennusta, lupa julkaisemiseen tai eteenpäin jakamiseen tarvitaan aina. Tosin aika usein lupa repaintin julkaisemiseen on jo readme-tiedostossa, tai sieltä löytyy ehdot/ohjeet miten toimia. Ellei readmessä ole mitään mainintaa asiasta, repainttiä ei saa julkaista. Freeware töissäkin tekijänoikeus säilyy aina tekijällä.

Repainteissä hieman "harmaampi" alue, jos kaikki bitmapit on kokonaan repaintin tekijän tekemiä, silloin ei periaatteessa tarvita lupia julkaisemiseen, mutta jos alkuperäinen tekijä ottaa nokkiinsa, on tämän todistaminen aika hankalaa, ja käytännössä tällaiset riidanalaiset työt poistetaan jaosta.

Omaan käyttöön lisäpalikoita voi muokata miten huvittaa, screenshotteja voi laittaa, kunhan ei väitä konetta omaksi työkseen...fiksua olisi mainita alkuperäinen tekijä.

Microsoftin default-koneet ovat poikkeus, niille tehdyt repaintit voi laittaa jakoon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hieman tarkennusta, lupa julkaisemiseen tai eteenpäin jakamiseen tarvitaan aina. Tosin aika usein lupa repaintin julkaisemiseen on jo readme-tiedostossa, tai sieltä löytyy ehdot/ohjeet miten toimia. Ellei readmessä ole mitään mainintaa asiasta, repainttiä ei saa julkaista. Freeware töissäkin tekijänoikeus säilyy aina tekijällä.

Hyvä Kari, että tarkensit näinhän se tosiaan on.

Uskoisin, että repainttejen julkaisemisiin kysytään aika hyvin lupia ja kannattaakin. Toista on valitettavasti eteenpäin jakaminen, filuja tuntuu löytyvän joka paikasta. Vaikka itse olen tehnyt vain pari painttiä oma Hornet repainttinikin on löytänyt tiensä ilman minun lupaa FSDomeen ja Flightsim.comiin, mutta ei se minua toisaalta haittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka itse olen tehnyt vain pari painttiä oma Hornet repainttinikin on löytänyt tiensä ilman minun lupaa FSDomeen ja Flightsim.comiin, mutta ei se minua toisaalta haittaa.

Kuulostaa hieman ihmeelliseltä. Flightsim.com ei toimi silleen, että se ottaa tiedostot jostakin muualta, vaan ne on sinne joku uploadannut. Jos et itse ole niitä sinne uploadannut, onko sitten alkup. koneen tekijä? Vai joku idiootti kolmas osapuoli?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Veikkaisin, että tuo idiootti kolmas osapuoli on pistänyt tuonne Flightsim.comiin ja vielä kehdannut kirjoittaa nimenikin väärin ;D. Harva sivustohan noita filuja kahmii, tuosta FSDomesta en ole kyllä varma.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään