Jouni Rasmussen

IVAO vai Vatsim?

38 viestiä aiheessa

Olen tässä miettinyt että kumpaan kannattaisi mennä. Yritin ensin vatsimiin saada tunnukset mut ei oo kuulunut niistä mitään vaikka oon jo pari viikkoa sitten lähettänyt rekisteröinti lomakkeen. Sitten päätin mennä IVAOon ja sieltä sain tunnukset heti ja sit menin sinne lentämään ku sain softat kuntoon. Mutta tarkoitan lähinnä sitä että jos osaan lentää ja tehdä lähestymiset jne, mut sit toi radioliikenne puhelu ei oo ollenkaan hanskassa.. tai no sen mitä FS:n oma ATC Käyttää niin sen verran osaan sitä, mut onko se kuinka toimiva näin IRL:ssä? Vai onko hyvä esim vuorotella .. joskus lentelee IVAOssa ja joskus Vatsimissä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIM tietty :D

Kun IVAO:ssa ei ole suomalaista VACC:ia! Sitä myöden ei myöskään IVAO:ssa ole suomalaisia lennonjohtajia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Sitä myöden ei myöskään IVAO:ssa ole suomalaisia lennonjohtajia.

On kylläkin.. Ainakin eräs, joka antelee selvityksiä miten sattuu. Ainakaan viime kokemukseni kyseisestä herrasta ei ollut kovin mieleinen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mut siellä ei haittaa jos alussa ei osaa radioliikennettä viel kunnolla? mut miten mä saisin ne tunnukset sinne? ku en tiedä uskaltaako uutta rekisteröinti lomaketta tehdä?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

IVAO:n radiokieli vaihtelee varmaankin alueellisesti, aivan kuten VATSIM:ssakin.

Mut siellä ei haittaa jos alussa ei osaa radioliikennettä viel kunnolla? mut miten mä saisin ne tunnukset sinne? ku en tiedä uskaltaako uutta rekisteröinti lomaketta tehdä?

Ikävää tällainen säätö, mutta lähetäpäs lyhyt viesti VATSIM Membership Departmentiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun IVAO:ssa ei ole suomalaista VACC:ia! Sitä myöden ei myöskään IVAO:ssa ole suomalaisia lennonjohtajia.

Onko sitä pakko lentää Suomessa!? IVAO on varmasti aivan yhtä hyvä paikka lentää kuin VATSIM, riippuu siitä mitä haluaa.

8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko sitä pakko lentää Suomessa!? IVAO on varmasti aivan yhtä hyvä paikka lentää kuin VATSIM, riippuu siitä mitä haluaa.

8)

Suomalaiselle aloittelijalle varmasti helpomi aloittaa suomessa? Jos tulee kysymyksiä, voi esittää ne helposti suomeksi lennonjohtajalle jne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noh.. oon mä IVAOssa nyt lennellyt ja pärjännyt siellä ihan hyvin ku laittanut vain lennonjohtajalle privateviestin "Beginner" :). Ja sitten oon joskus bongannut servinfosta suomalaiset lentäjät joilta on voinut neuvoa kysyä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Odottakaas sitä SB3, sitten rupiaa VATSIM maistumaan...

Eipä näytä sekään tulevan koskaan... Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään tuo kauhee SB3:sen hypetys, kukaan teistä ei ole kuitenkaan ikinä edes päässyt kokeilemaan sitä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipä näytä sekään tulevan koskaan... Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään tuo kauhee SB3:sen hypetys, kukaan teistä ei ole kuitenkaan ikinä edes päässyt kokeilemaan sitä.

5 Bugs to go...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Alkaa pikkuhiljaa kyllästyttämään tuo kauhee SB3:sen hypetys, kukaan teistä ei ole kuitenkaan ikinä edes päässyt kokeilemaan sitä.
Jaa, mistäs sinä sen tiedät?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
No kyllä joku olis asiasta maininnut jos on päässyt testaamaan sitä... Ainakin luulis!
Kulissien takana tapahtuu jatkuvasti paljon, josta ei kerrota suurelle yleisölle. Tämä käytäntö johtuu ihan siitä, ettei kukaan halua postilaatikkoaan täyteen epätoivoisia pyyntöjä tai valituksia foorumeilla. Itsekin olen parissa projektissa mukana. Saa nähdä, saatteko kuulla niistä koskaan. Mutta koska niitä ei ole saatettu yleiseen tietouteen, ei teillä ole toisaalta tarvettakaan kuulla niistä. Täten kehitystiimeillä ei ole ylimääräisiä paineita.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ole vai?

full

full

Nämä olivat siis IVAOsta

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pitäis ihan piruuttansa alentua ja tulla sinne lentämään jos on suomes johtoa :D:D:D

Miten "alentua"??? Eikai sieltä nyt niin pitkä matka maan pinnalle ole? ;) Ainakaan euroopassa ei näyttäisi, että tarvitsee lentää yksin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

pitäis ihan piruuttansa alentua ja tulla sinne lentämään jos on suomes johtoa :D:D:D

Olis varmaan aika huvittava kokemus... ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi teitä täydellisyyksiä!!! Pitäsiköhän tulla testaamaan Henri nyt kun kerran on online... Varmaan he ovat aivan yhtä hyviä kuin tekin, vai tekeekö VACC:n koulutus teistä "täydellisiä"? Voi että alkaa v*******aan tollaset kommentit mitä Toni ja Henri laukoo! Ei tarvi tulla enään todellakaan Vatsimiin lentämään ja ei ainakaan suomeen. Muut on varmaan ihan asiallisia lennonjohtajia mutta kun kaksi tollasta pilaa maineen niin antaa olla vaan. Kiitos ja näkemiin!

PS: Muistan Tonin vielä vuosi sitten kun oli aloittelija ja hyvä kun sai koneen ehjänä alas, nyt sitten niin täydellinen että ei voi lentää IVAOssa kun se on niin saamarin huvittavaa...

PS1: Satun olemaan itse noissa kuvissa EFHK_APP...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Varmaan he ovat aivan yhtä hyviä kuin tekin, vai tekeekö VACC:n koulutus teistä "täydellisiä"?

Minä en sanoisi VACCin koulutusta "täydelliseksi", saati ketään ihmistäkään, mutta VATSIM-piireissä Suomen lennonjohdolla on hyvä maine ja osittain sen takia että kaikille on tiukka koulutus. Väittäisin että VATSIM LJ:t Suomessa on aika osaavaa porukkaa kun vertaa monien maiden johtajiin VATSIMissä. IVAOa en ole kokeillut, mutta epäilen vahvasti että Suomessa on johtajapuolella asiat samalla mallilla kuin VATSIMissä ellei sitten ole joku IRL LJ johtamassa :) .

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lapinniemi, kuka sanoi etteikö voisi lentää?

No ei paljon kiinnosta, kun siellähän voi mokata ja sitten tulee sanomista täydellisiltä lennonjohtajilta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään