Jouni Rasmussen

IVAO vai Vatsim?

38 viestiä aiheessa

No ei paljon kiinnosta, kun siellähän voi mokata ja sitten tulee sanomista täydellisiltä lennonjohtajilta...

Tuo on kyllä aika harhaa, itsekkin mokailen aika-ajoin VATSIMissä ja toki siitä saatetaan keskustella mutta ei se mitään vittuilua ole. Yleensä niitä keskusteluja käydään rakentavassa hengeessä ja jompikumpi/molemmat oppii jotain.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkoitin, miksei voisi IVAO:ssa lentää? Vaikka huvittavaakin oliskin... Mutta edelläänkään IVAO:ssa ei tunnu olevan mitään eloa pohjoismaissa, niin en siellä lennä.

 

Lapinniemi, saanen kysyä miksi johdat IVAO:ssa?

 

Ensinnäkin tällä hetkelläkin pohjoismaissa on enemmän eloa IVAOssa kuin esim. Vatsimissä, niin kuin monena muunakin iltana... En tiedä miksi johdan IVAOssa, ajauduin sinne. Ja toiseksi siellä on jotenkin helpommat ohjelmat käyttää minulle ainakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ok sun pointti tuli selväksi. Itse noin 1000h VATSIM-tiiman jälkeen voin sanoa että kokematon LJ on aika ärsyttävää. En tässä sua mitenkään syyllistä, kaima, en tiedä miten johdat. Oletan vain IVAOn koulutuksen perusteella LJ:den tason.

Ilmeisesti tuon voi ehkä kääntää niinkin päin, että myös siitä Vatsim lennonjohtajasta kokematon lentäjä on ärsyttävä ja jääkin se rakentavampi neuvonta antamatta? Miksi sen pitää ärsyttää niin kovasti, eikö sitä vaan ymmärrä, että toinen on vielä kokemattomampi ja kaikki ei välttämättä ole 100% hallussa. Eikai moisen pitäisi antaa itseä ärsyttää, kun niitä aloittelijoita kumminkin on (toivottavasti) aina.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

ok sun pointti tuli selväksi. Itse noin 1000h VATSIM-tiiman jälkeen voin sanoa että kokematon LJ on aika ärsyttävää. En tässä sua mitenkään syyllistä, kaima, en tiedä miten johdat. Oletan vain IVAOn koulutuksen perusteella LJ:den tason.

1000h tiima... Keskellä yötä clientti auki ilman ainuttakaan lentoa neljään tuntiin?? No ei vaineskaan... IVAOssa koulutus materiaalien sun muiden tekeminen on vielä kesken. Ja eri maiden divisioonat kouluttaa lennonjohtajiaan aivan yhtä hyvin kuin esim. Suomen VACC. IVAOssa ei ikävä kyllä ole vielä Suomen divaria mutta toivottavasti joku päivä... ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmeisesti tuon voi ehkä kääntää niinkin päin, että myös siitä Vatsim lennonjohtajasta kokematon lentäjä on ärsyttävä ja jääkin se rakentavampi neuvonta antamatta? Miksi sen pitää ärsyttää niin kovasti, eikö sitä vaan ymmärrä, että toinen on vielä kokemattomampi ja kaikki ei välttämättä ole 100% hallussa. Eikai moisen pitäisi antaa itseä ärsyttää, kun niitä aloittelijoita kumminkin on (toivottavasti) aina.

Siinä on vain semmoinen juttu että sen lennonjohtajan pitäisi luoda se turvallinen ja mukava lentoilmapiiri kaikille lentäjille. Jos lennonjohtaja ei osaa niin ei ole kenelläkään kivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Varmaan aika osaaviakin lennonjohtajia?

 

Oletko kertaakaan kokeillut?

 

Kun nämä Ivaon haukkujat useimmiten tuntuvat olevan sellaisia, joilla ei ole kuvanpalaakaan koko touhusta. Tosin suoraan sanottuna, ei minullakaan. Tunnarit taitaa sinne olla mutten ole koskaan kokeillut muistaakseni. Mutta pointti se - ei kannata tuollaisia kommentteja laukoa, jos ei ole kuvaa siitä mikä se todellinen homma on.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tunnarit on, kokeiltu on.. Tosin siitä on aikaa, mutta kuitenkin.

 

Tuo kommenttini oli lähinnä lennonjohtajien atiksen perusteella sanottu, hesassa käytetään laskuun rataa 22R ja nousuun 15, siirtopinnat ihan metsässä jne. Kuitenkin noihin löytyisi vastaus ihan suomen VACC:ia penkomalla, jos viitsisi...

 

http://vacc.fi/tutorials/atc/procedures/efhk/

http://vacc.fi/tutorials/useful/alt/

 

Eli aika hataralla pohjalla on sinun tuntemuksesi! Esim. täällä on voinut olla joku ulkomainen lj johtamassa kuka ei ole niin perillä EFHK:n proseduureista. Eli voisit joskus kokeilla etkä vain haukkua...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eli voisit joskus kokeilla etkä vain haukkua...

 

Enhän minä ole suoranaisesti haukkunut IVAO:ta millään tavalla? Se on vähän miten kukin asian tulkitsee..

 

Mutta annanpa asian olla, piste.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuitenkin noihin löytyisi vastaus ihan suomen VACC:ia penkomalla, jos viitsisi...

 

http://vacc.fi/tutorials/atc/procedures/efhk/

http://vacc.fi/tutorials/useful/alt/

 

Toni voisi myös itse penkoa vähän VFR-juttuja lisää, voisi olla realistisempaa lennonjohtoa Suomen VATSIM-taivaalla... :^)

 

Mutta hei, unohtuiko että tämä on harrastus ja sen on tarkoitus olla hauskaakin joskus?

 

//Tuomas

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mutta hei, unohtuiko että tämä on harrastus ja sen on tarkoitus olla hauskaakin joskus?

 

Minä ainakin olen jo kauan sitten luovuttanut toivoni verkkolentämisen hauskuuteen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toni voisi myös itse penkoa vähän VFR-juttuja lisää, voisi olla realistisempaa lennonjohtoa Suomen VATSIM-taivaalla... :^)

 

Mutta hei, unohtuiko että tämä on harrastus ja sen on tarkoitus olla hauskaakin joskus?

 

//Tuomas

 

Voisin toki.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jep, ja pitää toki itsekin taas lentää enemmän vfr:ää, sillähän sitä homma alkaa luistaa paremmin molemmin puolin :)

 

Mennyt aika duunissa ja MIKin simun kanssa aika tarkalleen.. :-/

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään