Guest svirkkul

Puiden ym. lisäys kentälle

29 viestiä aiheessa

 

Jahas ja taas kysymysten sarja jatkuu: Tällä kertaa liipaisimella on puut ja puskat.

 

Nyt näyttäis olevan hieman liikaa aakeeta laakeeta (toisin kuin yleensä) niin kentän ympärillä kuin rakennusten välissä. Miten sais lisättyä puita ja puskia?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ðaþu "Bork bork" Kanðomæ on varmaan paras mies vastaamaan tähän, jahka ilmaantuu linjoille. Mutta todennäköisesti sulla joku objekti (rakennus, maapolygoni tai vastaava) syö autogenit isommalta alueelta, kuin pitäisi. Tähän piti käsittääkseni tehdä jotain lähdetiedoston käsin puukottamista, että se objekti ei vaikuta autogeneihin. Ja tämän jälkeen, kun puita onkin sitten sielläkin, missä niitä ei pitäisi olla, tehdään excluded esim. ExcBuilderilla. Tällä siis sitten tapetaan ne ylimääräiset puut...

 

Näin olen sen homman idean käsittänyt sivustaseuraajana. Mutta joku enemmän asioista tietävä varmasti korjaa kertomani asiat oikeiksi :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Yksi ilmainen alkeistyökalu tähän on Rwy12, jonka saa AVSIMistä. Sillä lisätään (erillisiä) puita, hangaareja, autoja ja niitä tuubeja (jetways?) ja muita objekteja haluttuun kohtaan. Hyvin helppo ja hauska, mutta ei tietenkään mikään raskaan maisemanteon työkalu.

 

Toinen vaihtoehto on maksullinen Lagon - oliko se nyt FSEnchanter? Siitä on ollut foorumeilla juttua pariinkiin kertaan.

 

--- Jorma

 

// edit -- jaa... vai oliko sulla siis jokin oman maiseman teko menossa? Nämä mainitsemani ovat default-kenttien ja vain AFCADilla muokattujen rikastuttamiseen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

// edit -- jaa... vai oliko sulla siis jokin oman maiseman teko menossa? Nämä mainitsemani ovat default-kenttien ja vain AFCADilla muokattujen rikastuttamiseen?

 

Juu gmaxilla yms. tekemässä yhtä pikku kenttää. Hyi pois tuo Lago minusta.

 

Mikko: Ilmeisesti kentän default exclude syö liikaa aluetta niin kaikki puut ja puskat männy??

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikko: Ilmeisesti kentän default exclude syö liikaa aluetta niin kaikki puut ja puskat männy??

 

Niin juu, voihan se olla noinkin, kun nyt asiaa ajattelee. Mutta eikös se pitäisi se default kenttä excludoida pois jokatapauksessa, kun aloittaa uutta sceneryä? Näin siis ajattelee jannu, joka ei ole yhtään sceneryä itse tehnyt :P

 

Mutta ennenkuin sotken asiaa liikaa, taitaa olla parempi odottaa niitä, jotka oikeasti näistä hommista jotain tietävät, eivätkä vain arvaile :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin juu, voihan se olla noinkin, kun nyt asiaa ajattelee. Mutta eikös se pitäisi se default kenttä excludoida pois jokatapauksessa, kun aloittaa uutta sceneryä? Näin siis ajattelee jannu, joka ei ole yhtään sceneryä itse tehnyt :P

 

Juu excludetetaan mutta silloin lähtee myös puskat ja puut? Ööh tai jotain... Katsellaan millaiset naurut jätkät saa tästä penailijoiden keskustelusta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juu excludetetaan mutta silloin lähtee myös puskat ja puut? Ööh tai jotain... Katsellaan millaiset naurut jätkät saa tästä penailijoiden keskustelusta ;D

 

Eikös puut ja puskat (autogen) ole eri layerilla, kuin se kentän pohja? Tai jotain vastaavaa... Eli kun kentän pohja excludoidaan pois, puiden pitäisi vallata se koko alue?

 

HEH, millanen soppahan me saadaan tässä vielä aikaiseksi ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bork vaan teille.... :P

 

 

Jees, excludella excludedetaan default kenttä pois... mutta, nyt tulee se suuri mutta...

 

tee pieniä exclude laatikoita. Monesti pikku kenttä lähtee sillä että teet kentän "reference pointin" ympärille exclude laatikon. Tämä piste on useimmiten se sama joka kartoissa on merkitty ARP. Jos ei sillä lähde niin sitten pitää etsiä muita tai tehdä useita pikku laatikoita. Missään tapauksessa ei kannata vetää sitä laatikkoa koko kentän ympärille.

 

Jos tämä ei auta niin sitten pitää keksiä muuta.

 

Ai niin ja xml exclude ei aina toimi, SCASM exclude on parempi.

 

EDIT

 

Ja Mikko on oikeassa se nurmikon suhteen. Ne ovat defaulteissa yleensä liian suuria jotenkin sekin pitää leikata tai pistää rullalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Bork vaan teille.... :P

 

Jees, excludella excludedetaan default kenttä pois... mutta, nyt tulee se suuri mutta...

 

tee pieniä exclude laatikoita. Monesti pikku kenttä lähtee sillä että teet kentän "reference pointin" ympärille exclude laatikon. Tämä piste on useimmiten se sama joka kartoissa on merkitty ARP. Jos ei sillä lähde niin sitten pitää etsiä muita tai tehdä useita pikku laatikoita. Missään tapauksessa ei kannata vetää sitä laatikkoa koko kentän ympärille.

 

Jos tämä ei auta niin sitten pitää keksiä muuta.

 

Ai niin ja xml exclude ei aina toimi, SCASM exclude on parempi.

 

Juu kyllä tuo exclude systeemi toimii mutta silti siellä ei ole puita tai jos on niin sitten keskellä kiitorataa tms. ei halutussa paikassa. Tarttis luoda hieman metsää ja puskaa lisää.

 

No jo minä olen välillä ihmetellykkin miksi xml exclude välillä tökkii.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaanpas nyt ihan alusta.

 

* Default kenttä pois pienellä excludella, mahdollisesti vain yhdellä laatikolla.

* default nurmikko pois

* Tässä vaiheessa koko paikan pitäisi kasvaa metsää jos alla on metsä Land Class.

 

 

* Kun olet tehnyt näin niin sitten vasta aktivoit oman maisemasi ja näet heti aiheuttavatko sinun objektisi puiden kaatumista. Jos puita taas kasvaa liikaa niin sitten lisäät niitä pieniä xml excludeja joilla poistat ylimääräiset puut.

 

Vielä sen verran että gmaxista sinun pitää exportata objekti kerrallaan ja laittaa simuun objekti kerrallaan. Muuten metsää kaatuu taas isolta alueelta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Otetaanpas nyt ihan alusta.

 

* Default kenttä pois pienellä excludella, mahdollisesti vain yhdellä laatikolla.

* default nurmikko pois

* Tässä vaiheessa koko paikan pitäisi kasvaa metsää jos alla on metsä Land Class.

 

 

* Kun olet tehnyt näin niin sitten vasta aktivoit oman maisemasi ja näet heti aiheuttavatko sinun objektisi puiden kaatumista. Jos puita taas kasvaa liikaa niin sitten lisäät niitä pieniä xml excludeja joilla poistat ylimääräiset puut.

 

Vielä sen verran että gmaxista sinun pitää exportata objekti kerrallaan ja laittaa simuun objekti kerrallaan. Muuten metsää kaatuu taas isolta alueelta.

 

Ok täytyy kokeilla kun pääsen kotio koneen ääreen. Millä olet "leikannut" ruohikon pois?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ok täytyy kokeilla kun pääsen kotio koneen ääreen. Millä olet "leikannut" ruohikon pois?

 

Käsin nykyään.

 

Ground2k:lla onnistuu kanssa.

 

Eihän tämä mikään salaisuus ole, mutta sen selittämiseen menee enemmän aikaa kuin itse exclude filun tekemiseen, joten voitaisiin tehdä niin että teen sen excluden ja lähetän sen sinulle koodeineen päivineen niin näet mitä siinä on.

 

Mikäs kenttä se olikaan taas? Ehdin illalla noita katselemaan....

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Mikäs kenttä se olikaan taas? Ehdin illalla noita katselemaan....

 

 

Uttihan se

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ðaþu "Bork bork" Kanðomæ

 

[totaalinen offtopic]

Nyt on kyllä jotain mennyt totaalisesti ohi! Mikä ihmeen bork bork? ;D

[/totaalinen offtopic]

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[totaalinen offtopic]

Nyt on kyllä jotain mennyt totaalisesti ohi! Mikä ihmeen bork bork? ;D

[/totaalinen offtopic]

 

Sitä sopii miettiä ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[totaalinen offtopic]

Nyt on kyllä jotain mennyt totaalisesti ohi! Mikä ihmeen bork bork? ;D

[/totaalinen offtopic]

 

Et sitten ole ikinä katsonut Muppet Showta. Siinähän oli hahmona ruotsalainen kokki.

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Et sitten ole ikinä katsonut Muppet Showta. Siinähän oli hahmona ruotsalainen kokki.

 

En ainakaan muista katsoneeni...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En ainakaan muista katsoneeni...

 

Ilkka Purttee, ere-a yuoo seyeeng, thet yuoo hefee't vetched Mooppet Shoo vhee yuoo vere-a yuoonger? Sheme-a oon yuoo!! 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilkka Purttee, ere-a yuoo seyeeng, thet yuoo hefee't vetched Mooppet Shoo vhee yuoo vere-a yuoonger? Sheme-a oon yuoo!! 8)

 

Hei, nythän minä muistan tuon kun kaivoin googlella pari kuvaa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvä, että selvisi...meinasi Ilkka olla ihan kahvilla, eikä ollut edes mistään lehmästä kyse tällä kertaa ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No nyt minä taas putosin kärryiltä.... ;D

 

Mistäs lehmistä te puhutte? ;D

 

Asiasta sen verran että excludoin Utin ja laitoin Samille filuja tutkittavaksi jos niistä vaikka selviäisi Idefixin salaiset kaavat.

 

Arvoituksellista hommaa vissiin tämä maisemanteko...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

ja sitten aiheeseen:

 

Tatu: Noihan oli melkoisia excludeja kun afcad tiedostotkaan ei näy ;D

 

Itse sain Ground2k4:lla ja xml excludella tämän näköistä. Tietysti pitää tehdä lisää excludeja että nuo puut lähtee

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tietenkään näy kun sitähän tässä juuri poistin. ;D Katsos kun simu ei mitenkään osaa erottaa sitä mikä on MS tekemä ja mikä on sinun omasi, eli pistä se oma AFCAD Utin Scenery kansioon niin pitäisi toimia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään