Guest JH

Schempp-Hirth -tyylisten jarrujen teko?

6 viestiä aiheessa

Lisää kysymyksiä ei kun pukkaa... Tuossa koneessa jota väännän on Schempp-Hirth -tyyppiset ilmajarrut. Kun ei noista interior patseista löydy jarrukahvaa, niin nuo pitää ilmeisesti tehdä exterior partseilla, elikkäs jotenkin muuten kuin animoimalla.

 

Jarruthan noudevat siivestä pystysuoraan ylos, eli sarana on koneen pituusakselin suuntainen (kuvassa katkoviivalla). Miten gmaxissa saa nuo palat ruuvattua yhteen niin, että tuon R_Spolerin asento vaikuttaa tuohon ylösnousevaan osaan?

 

[ Attachment removed / expired ]

Vai onko tähän joku yksinkertaisempi tapa toteuttaa?

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Löytyyhän sieltä interior partseista Lever_Speed_Brake. Tuon pitäisi ajaa sama asia. Tai ainakin se on äkkiä kokeiltu ja tuo tehdään nimenomaan keyframeilla animoimalla. 0=down, 100=Up. Ja myös Exterior partseista löytyy tuohon sopiva keyframe animointi, eli R_Spoiler ja L_Spoiler

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No en mä mikään puusilmä ole, mutta kuitenkin :D. Saisiko noita liikkuvia osia jotenkin nivottua näppärästi yhteen, että animointi olisi helpompaa?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Saisiko noita liikkuvia osia jotenkin nivottua näppärästi yhteen, että animointi olisi helpompaa?

 

Ihan peruslinkityksellä:

 

[ Attachment removed / expired ]

 

1. Eli valitaan osa, joka halutaan linkittää toiseen (keltaiset pallerot tuossa popupin takana)

2. Valitaan linkitys (vihreä nuoli)

3. Mennään osalistaan (sininen nuoli)

4. Valitaan listasta se osa, JOHON halutaan linkittää (Punainen nuoli)

5. Painetaan link-nappia (keltainen nuoli)

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan peruslinkityksellä:

 

Tuo on kyllä tuttua, mutta tarkoitin niin, että siinä olisi tuo saranamekanismi. Eli, kun tuota purkea kääntää, niin muut osat reagoivat samoin kun oikeastikin.

 

Onnistuisiko noilla boneseilla? Koitin niillä saada tuota päivemmällä toimimaan, mutta en saanut niihin mitään järjeä kolmen tunnin yrittämisellä :-[.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niillä boneilla voi tietty kokeilla, mutta itse koen selkeämmäksi tehdä sen ihan vaan noilla 3D-osilla suoraan. Linkität ne toisiinsa, siirrät pivot pointit niihin "saranakohtiin" ja alat värkkäämään keyframeilla. Parin minuutin homma tuommonen animaatio...

 

Itse tekisin tuon nyt varmaankin silleen, että linkittäisin ne pystyraudat siihen varsinaiseen jarrulätkään. Sen jälkeen tekisin sille jarrulätkälle yksinkertaisen pystysuuntaisen animaation framejen 1 ja 100 väliin. Seuraavaksi animoisin ne pystyraudat erillisellä animaatiolla 90 astetta alaspäin (pivot pointin pitää olla siellä yläpään pultin kohdalla) samalle 1-100 välille. Ja viimeisenä sen vaakaraudan animoisin sopivan mittaisella vaakasuuntaisella liukuanimaatiolla välille 1-100. Eli siis sitä vaakarautaa ei linkitettäisi muihin jarrun osiin, vaan se olisi "yksinäinen susi"...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään