Guest TonyRO

Valo, vain yhteen suuntaan?

11 viestiä aiheessa

Pitkästä aikaa päätin jatkaa puurtamista, ja nyt sellainen kysymys että mites saa valon joka näkyy ainoastaan 180 astetta eikä 360 astetta.. Jos se on mahdollista..!? käytän fsds2:sta

Tony

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Esim kiitoradan päässä on punaiset valot jotka näkyvät vain yhteensuuntaan. Jos en nyt ihan höpöjä puhu. Eli toisesta suunnasta kun ollaan lähestymässä kiitotietä niitä punaisia valoja ei näy, vain lähestymisvalot näkyvät

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahaa, Right... Tuo vissiin vaatii jotain lähdetiedostojen puukottamista. Asiasta enemmän tietävät varmaan kertovat lisää :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen että eikös homman voi tehdä yksinkertaisesti silleen että valon eteen laittaa jonkun objektin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen että eikös homman voi tehdä yksinkertaisesti silleen että valon eteen laittaa jonkun objektin?

Ei toimi. Aikoinaan kun itse olin geimissä, niin silloin ainoa tapa oli muokata sitä koodia käsin, ja sen jälkeen vasta compilerin läpi (huhuh, en taida paljon enää muistaa, mutta oliko scasm vielä fsds2:n compilerina?)

Varjen Jari tietänee lisää tästä aiheesta. Hän neuvoi ainakin minua, miten tuota aikoinaan piti tehdä. Itse olen sen jo ehtinyt unohtaa. Sori. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi. Aikoinaan kun itse olin geimissä, niin silloin ainoa tapa oli muokata sitä koodia käsin, ja sen jälkeen vasta compilerin läpi (huhuh, en taida paljon enää muistaa, mutta oliko scasm vielä fsds2:n compilerina?)

Varjen Jari tietänee lisää tästä aiheesta. Hän neuvoi ainakin minua, miten tuota aikoinaan piti tehdä. Itse olen sen jo ehtinyt unohtaa. Sori. :-

Eilen kokeilin ja objektin laitaminen valon eteen toimii. Tosin voi olla että jos käytetään perus efectillä se ei onnistu mutta scasmilla luodulla valolla homma toimii ihan jees.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eilen kokeilin ja objektin laitaminen valon eteen toimii. Tosin voi olla että jos käytetään perus efectillä se ei onnistu mutta scasmilla luodulla valolla homma toimii ihan jees.

Kauempaa kun katsoo, niin objekti pienenee suhteessa itse valoon (joka on emissoiva polygoni alphablendatulla tekstuurilla halo.bmp :) ) , jolloin valo ennen pitkää tulee näkyviin objektin takaa. Paras tapa tuollaisissa on tehdä bgl- tai scasm-koodiin tarkistus, jolla valo näytetään vain tietystä suunnasta. FS9:ssä en ole tuota tehnyt, mutta pitäisi onnistua samalla tavalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole aikoihin täällä taas pyörähtänyt mutta olipa yllätys että keskustelu tästä valosta on jatkunut jossain välissä.. :D . No mutta nyt pitänee tässä yritellä kikkailla tuota kyseisellä tyylillä .!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään