Guest maaltola

aloitus kynnyksen alentaminen

6 viestiä aiheessa

olen ollut vuosia poissa"piireistä"ja nyt huomaan että tämä homma on yleisesti mennyt melko kaupalliseksi,lisäosat maksaa ja niin edespäin pioneerimäisyys on hävinnyt.

mutta ehdotan että ennen niin suositut adventuret otetaan uusio käyttöön,

ja alan ammattilaisten ohjauksessa rakennetaan lento joka vastaa jotain lyhyttä on-line lentoa.näin pääsee hajulle mistä on kysymys sekä radion käyttö ei ehkä olisi niin suuri kummajainen.

itse kokeilin On line:ä liian kylmiltään ja kyllä vastaan otto oli tyrmäävä,ei ihan heti tee kokeilla uudestaan vaikka mahtava foorumi onkin.

Tuo syksyn EFTP ohjaus oli hieno homma seurasin jonkin aikaa ja kyllä siellä kädestä pitäen vietiin koneet laskuun.:)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Onhan siihen tullut kaupallisuus mukaan. Mutta mihimpä sellaiseen harrastamiseen ei tulisi, josta voi hiukankaan rahaa saada. Varsinkin kun simupuoli on viimesten 5 vuoden aikana kokenut melkoisen suosionkasvun, niin se tuo mukanaan kaupallisuutta.

 

Ja ei se huonokaan asia ole. Maksullisissa lisäosissa on todella paljon hyviä paketteja edulliseen hintaan. Toki, niitä kiskurihintaisia ja halpojakin surkeita kötöstyksiä mahtuu mukaan. Näinhän se on joka puolella.

 

Mutta vilkuiles enemmän ympärillesi. Maailmalla on pilvin pimein ilmaista lisäosaa, lentokoneita, maisemia, ohjelmia ym, jotka ovat vielä todella laadukkaita.

 

Suomessa olemme erittäin onnellisessa asemassa sen suhteen että täällä on paljon loistavia sceneryn, maiseman ja muun lisäosan kehittäjää, jotka tarjoavat tuotoksensa ilmaiseksi. Tutustu vaikka Finnterrain-projektiin, Finmastiin, Virtasen ja Malimaan tuotoksiin. Näin aluksi. Ja ei se siihen lopu...

 

- J

 

edit. Tämä juttu melkein kuuluisi kokonaisuudessaan tuonne simupuolelle.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

olen ollut vuosia poissa"piireistä"ja nyt huomaan että tämä homma on yleisesti mennyt melko kaupalliseksi,lisäosat maksaa ja niin edespäin pioneerimäisyys on hävinnyt.

mutta ehdotan että ennen niin suositut adventuret otetaan uusio käyttöön,

ja alan ammattilaisten ohjauksessa rakennetaan lento joka vastaa jotain lyhyttä on-line lentoa.näin pääsee hajulle mistä on kysymys sekä radion käyttö ei ehkä olisi niin suuri kummajainen.

itse kokeilin On line:ä liian kylmiltään ja kyllä vastaan otto oli tyrmäävä,ei ihan heti tee kokeilla uudestaan vaikka mahtava foorumi onkin.

Tuo syksyn EFTP ohjaus oli hieno homma seurasin jonkin aikaa ja kyllä siellä kädestä pitäen vietiin koneet laskuun.:)

 

Toisaalta olet oikeassa toisaalta väärässä!Se on totta että VATSIM tappaa itsensä pikkuhiljaa entusiastien vallattua koko homman(sorry).Toisaalta taas valitit kaupallisuutta,OK voi olla näinkin mutta sekin on suhteellista.Tottakai on esim. Maliniemi mikä olisi voinut tahkota rahaa Maulella mutta tuoltahan se löytyy vapaasti käyttöön niinkuin moni muu hyvä freeware!!

 

Itse olen kyllä valmis sijoittamaan parikymppiä vimosen päälle olevasta koneesta(Cardinal,Archer,Cherokee,ym..)

 

Ja siitä pioneeri hommasta sen verran että oletko huomannut miten hienoa jälkeä tehdään ilmaiseksi meidän hyväksemme(sceneryt esim.)

 

Mitä vielä pitäisi sinun eteesi tehdä,en nyt syyllistä enkä sinua arvostele mutta kumminkin...

 

T:Harri

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No just, onpa kärkäs kannan otto toteamukselle kaupallisuus

tämän olen huomannut vain selaillessani sivustoja ulkomailla

ja täällä että paljon on tähän siirytty ja ei se minua haittaa pätkääkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Se on totta että VATSIM tappaa itsensä pikkuhiljaa entusiastien vallattua koko homman(sorry).
Olen samaa mieltä VATSIM:n hiipumisesta, mutta syy on ennemminkin liiallinen byrokratia. Sen sijaan asenteet ovat jatkuvasti muuttuneet kiihkoilijoillakin tulokasystävällisempään suuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä VATSIM:n hiipumisesta, mutta syy on ennemminkin liiallinen byrokratia. Sen sijaan asenteet ovat jatkuvasti muuttuneet kiihkoilijoillakin tulokasystävällisempään suuntaan.

Syy saattaa olla myös lisäksi monikäyttöisissä(=monimutkaissa) ohjelmissa mihin nyt SB3 tuo helpotusta. Itse jatkan online-lentämistä heti kun tuo vaan tulee markkinoille.

Kiihkoilijatkin ovat oikeasti muuttaneet asenteitaan :)

 

-t-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään