Guest Welmu

AFCAD ja reunavalot

18 viestiä aiheessa

Yritin eilen korjata yhtä AFCAD-fileä ja lisäsin yhden helikopterikentän ympärille sinisiä rullaustien reunavaloja AFCAD:in toiminnolla. Valoja ei kuitenkaan jostain syystä näy, missähän mahtaa olla vika?

Kyseessä on pelkkä kopterikenttä, eli kiitotietä ei ole. Ei kai se voi olla syynä?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyykö readme:sta mitään infoa noista valoista? Esim juuri, että tarviiko ne kiitotien sinne alle toimiakseen jne...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyykö readme:sta mitään infoa noista valoista? Esim juuri, että tarviiko ne kiitotien sinne alle toimiakseen jne...

Suoraan sanoen enpä ole katsonut. Yritin etsiä helpistä, mutta sellaista ei ollut koko ohjelmassa. Meni vähän myöhään tuon kanssa eikä tullut mieleen etsiä dokumentteja, mutta pitääpä tehdä se.

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Suoraan sanoen enpä ole katsonut. Yritin etsiä helpistä, mutta sellaista ei ollut koko ohjelmassa. Meni vähän myöhään tuon kanssa eikä tullut mieleen etsiä dokumentteja, mutta pitääpä tehdä se.

- Ville -

Kyllä mulla ainakin AFCADissa on Help-valikko ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä mulla ainakin AFCADissa on Help-valikko ::)

No nyt tajuan, olin vahingossa asentanut koko ohjelman työpöydälle shortcutin sijaan ja sen takia helpistä ei tapahtunut mitään. Se valikko kyllä minullakin oli. :)

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, nyt tuli kokeiltua. Editoin kahden eri kentän AFCAD-filua ja toisessa sain nuo rullaustievalot toimimaan osittain ja toisessa en ollenkaan. AFCAD:in helpin mukaan noitten reunavalojen sijoittelussa ei ole mitään rajoituksia, joten sijoittelu itsessään ei voine olla syynä.

Mieleen tuli lähinnä kaksi mahdollisuutta. Joko AFCAD itse bugaa noitten reunavalojen kanssa (sain sen muuten kaatumaan ihan kauniisti, kun sopivasti yritin editoida kokonaista ryhmää noita valoja) tai sitten sceneissä on tehty jotain sellaista, joka estää osaa AFCAD:in ominaisuuksia toimimasta.

Onko kellään mitään kokemuksia tällaisesta?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, nyt tuli kokeiltua. Editoin kahden eri kentän AFCAD-filua ja toisessa sain nuo rullaustievalot toimimaan osittain ja toisessa en ollenkaan. AFCAD:in helpin mukaan noitten reunavalojen sijoittelussa ei ole mitään rajoituksia, joten sijoittelu itsessään ei voine olla syynä.

Mieleen tuli lähinnä kaksi mahdollisuutta. Joko AFCAD itse bugaa noitten reunavalojen kanssa (sain sen muuten kaatumaan ihan kauniisti, kun sopivasti yritin editoida kokonaista ryhmää noita valoja) tai sitten sceneissä on tehty jotain sellaista, joka estää osaa AFCAD:in ominaisuuksia toimimasta.

Niin siis yritätkö lisätä niitä valoja johonkin default kenttään, vai addoniin? Addon sceneryssä todennäköisesti sen kentän excludet blokkaa kaiken näkyvän AFCADista. Eli käytännössä, addon kentissä, joissa kiitotiet ja plattat ja muut on tehty muulla, kuin AFCADilla, nuo valot eivät varmaankaan toimi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nimenomaan addoniin. Varmaan ne excludet ovat sitten syynä.

- Ville -

Juu, eiköhän tuossa tapauksessa sitten ole ainoa mahdollisuus tehdä valot jollain muilla ohjelmilla, kuin AFCADilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, eiköhän tuossa tapauksessa sitten ole ainoa mahdollisuus tehdä valot jollain muilla ohjelmilla, kuin AFCADilla...

Kuten esimerkiksi ?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuten esimerkiksi ?

gMax, FSDS ja mitä muita niitä sceneryiden tekoon käytettäviä ohjelmia onkaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos linkistä.

Tuotanoin, tarpeeni olisi ainoastaan lisäillä vähän puuttuvia valoja parille kentälle. Jotkut vakio-objektit riittävät, ei ole tarvetta suunnitella niitä itse.

Mikähän työkalu silloin olisi sopiva? Onko FSSC:ssä mitään vakio-objekteja käytettävissä?

Hahmottaako tuo jotenkin kentän rakenteen esim. AFCAD-filestä, eli toisin sanoen, onko sillä helppo editoida olemassa olevaa kenttää (add-on)?

- Ville -

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, toimisikohan tuo jos AFCAD-filun lisäisi simuun omana scenerynä, joka olisi scenery-listalla ylempänä kuin add-on-scenery?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

hmm, toimisikohan tuo jos AFCAD-filun lisäisi simuun omana scenerynä, joka olisi scenery-listalla ylempänä kuin add-on-scenery?

Hyvä ajatus, mutta valitettavasti ei auta. Tein tuon ja vielä poistin kyseisen scenen exclude-bgl:n käytöstä, mutta silti reunavaloja ei tule. Jotain sellaista tuossa scenessä on tehty, että AFCAD:illä noita valoja ei voi lisätä. Käsittääkseni itse sceneä ei voi editoida mitenkään jälkeenpäin, joten paljon keinoja ei taida jäädä. :'(

- Ville -

EDIT: Poistin kokeeksi itse scenen käytöstä ja jätin AFCAD-tiedoston. Nyt kaikki AFCAD-tiedostossa olevat muutokset, mukaanlukien valot kyllä toimvat. Onko niin, että jos sceneen tekee esimerkiksi platan ja ympäröivän nurmikon, niin silloin niitten päälle ei saa tehtyä AFCAD:illä enää mitään?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko niin, että jos sceneen tekee esimerkiksi platan ja ympäröivän nurmikon, niin silloin niitten päälle ei saa tehtyä AFCAD:illä enää mitään?

Kyllä minä pahoin pelkään, että jos on addon scenessä pohjan objektit tehty jollain muulla, kuin AFCADilla, niin siitä AFCAD-tiedostosta ei poimita käyttöön muuta, kuin ne koneiden kulkureitit ja navigointivälineet...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oo vielä hennonnu kyssyy, saapiko tuolla Afcadilla siirrettyä lähestymisvaloja suuntaan jos toiseen. Ajattelin kun yhdellä lentokentällä on pahassa kohtaa kiitorataa sellaiset valot. ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En oo vielä hennonnu kyssyy, saapiko tuolla Afcadilla siirrettyä lähestymisvaloja suuntaan jos toiseen. Ajattelin kun yhdellä lentokentällä on pahassa kohtaa kiitorataa sellaiset valot. ???

No tuota noin. AFCADilla pystyy jossakin määrin muokkaamaan niitä valoja, jos sen kentän kiito/rullaustiet ja plattat on tehty AFCADilla... Esim. lähestymisvalojen tyyppiä voi vaihtaa ihan vaan tuplaklikkaamalla sitä kiitotietä ja siitä aukeavasta popupista mennään siihen lights-välilehteen, josta voi sitten valita vetolistasta eri tyyppiset valot kumpaankin kiitotien päähän. Siirtämään niitä lähestymisvaloja ei pysty, sillä ne tulee automaattisesti sen kiitotien jatkeelle sen kiitotien suuntaiseksi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään