Guest hannes

Kuvia EFPOlta

2 480 viestiä aiheessa

Kyselin jo aikaisemmin että onko useinkin suttua?   ;)

Olen katsellut kuviasi tästä kettingistä myös pitemmän aikaa, ja mielestäni ne ovat jotenkin pehmeitä/epätarkkoja, eli kuten kansainvälisillä kuvasivustoilla screenerit antaisivat hylkäyksen "Blurry/Out of Focus"

Ei tästä mitään palkokasveja imusarjaan, vaan rakentava kommenttina, eli esim. kameran asetukset aivan kohdallaan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen katsellut kuviasi tästä kettingistä myös pitemmän aikaa, ja mielestäni ne ovat jotenkin pehmeitä/epätarkkoja, eli kuten kansainvälisillä kuvasivustoilla screenerit antaisivat hylkäyksen "Blurry/Out of Focus"

Ei tästä mitään palkokasveja imusarjaan, vaan rakentava kommenttina, eli esim. kameran asetukset aivan kohdallaan?

En osaa sanoa. Allekirjoituksesta näkee käytettävän kaluston joka ei mitään parhainta ole mutta itse ollu kohtuu tyytyväinen hintalaatu suhteeltaan.   Av:lla 9-11 tulee kuvattua nykyisin pitkälti. On noita kuvia jonkun verran kuvasivustoille päässyt kun on laitellut. Kiitoksia palautteesta, harvoin täällä kehuja on saanut joten ei hätiä  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En osaa sanoa. Allekirjoituksesta näkee käytettävän kaluston joka ei mitään parhainta ole mutta itse ollu kohtuu tyytyväinen hintalaatu suhteeltaan.   Av:lla 9-11 tulee kuvattua nykyisin pitkälti. On noita kuvia jonkun verran kuvasivustoille päässyt kun on laitellut. Kiitoksia palautteesta, harvoin täällä kehuja on saanut joten ei hätiä  :laugh:

Jotenkin vain näyttää siltä, että tarkennus ei kuvissasi ole kohdallaan, käytätkö siis automaatti- vai manuaalitarkennusta? Aikanaan kauan sitten, kun itse olin pieni ja sinua ei varmaan vielä ollutkaan,kuulin sivusta kommentin EFHK 04 finaalissa eräältä kuvaajalta "It seems, There`s something wrong in my Focus..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotenkin vain näyttää siltä, että tarkennus ei kuvissasi ole kohdallaan, käytätkö siis automaatti- vai manuaalitarkennusta? Aikanaan kauan sitten, kun itse olin pieni ja sinua ei varmaan vielä ollutkaan,kuulin sivusta kommentin EFHK 04 finaalissa eräältä kuvaajalta "It seems, There`s something wrong in my Focus..."

Liekköhän tamronin piirto vaan niin pehmeää, että näyttää kuin ei olisi tarkkaa lainkaan. Tai (exifiä katsomatta) liian pitkää valotusaikaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei varmaan olisi pitänyt kirjoittaa mitään saas nähä millainen rähinä tästäkin tulee ::), mutta pistetään nyt omakin näkökulma esille :laugh:

Rajauksista on paha sanoa mitään, kun jokaisella on oma mielipide ja mieltymyksensä ja hyvä niin. Eikä foorumilla tietääkseni ole mitään sääntöä siitä miten kuvissasi lentokoneen tai muun lentohärvelin rajaat, jos se omaan silmään on hyvä niin luulisi sen riittävän tänne.

Airliners.net ja Jetphotosit yms. on sitä varten, että siellä katsotaan jokainen kuva sen suurennuslasin kanssa vähintää 10 kertaa lävitse. Ilmeisesti osa foorumin "kultasilmäsistä" käyttäjistä, haluisi sen myös tapahtuvan täällä >:( Tämä nyt ei kumminkaan ole mikään sellainen taho ainakaan vielä (onneksi). Toki mielipiteensä voi sanoa, mutta mielestäni parempi, että kuvaa itseä varten, ei muita mielyttääkseen. Vai eikö tänne saa enää lisätä kuvia, jos ne ei miellyttä näitä "Kultasilmäisiä käyttäjiä".....Itsellehän, näitä kuvia otetaan pääsääntöisestin, ainakin itse niin toimin 8). Onurikaan, nyt ei joka päiväistä kauraa Porissa ole , eri asia toki, jos samoja Finnairin busseja tänne laittaa pokkarilla koko ajan Vantaalta, että se alkaa johonkin ihme "kultasilmään" ottamaan ;D. Minulla ei ainakaan, ole mitään sitä vastaan, että kaikenlaisia kuvia myös heikompi tasoisia tänne tulee pokkarilla yms. eri rajauksella, vaikka ne ei minua miellyttäisikään ei haittaa sitten pätkääkään. Eikä toi nyt, voi niin kauhestin oikeastin hei haitata! Ei kumminkaan ole, kuin yhdestä kuvasta kysymys. Eri asia sitten, jos tänne tulee 10 samanlaista kuvaa samasta koneesta samasta paikasta. Jotenkin typerää, vain tälläinen kuvien virheiden tarkka syynääminen ja tämä kyllä on jo varmasti vähentänyt kuvien määrää foorumilla valitettavastin :-\. Varsinkin, kun tämä ei ole mikään muu, kuin harrastus monelle meistä. No meitähän tuntuu riittävän moneen lähtöön huomattu on. Palautetta saa toki antaa, mutta kieltämättä tästä keissistä tulee kettuilun maku esille ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta eikös se vähän niin ole, että tänne kuvia laittaessaan ne ei ole itseä varten? Omat galleriat on sitä varten, jonne voi itselleen kuvata vaikka minkälaisia kuvia lystää. Näkisin asian ennemmin niin, että tänne foorumille kuvia ladatessa olisi suotavaa tiedostaa ottaa parannus ehdotuksia ja kaikkea muutakin mahdollista palautetta vastaan. Täältä foorumilta niitä neuvoja ja vinkkejä saa jos osaa ottaa niitä vastaan.  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen katsellut kuviasi tästä kettingistä myös pitemmän aikaa, ja mielestäni ne ovat jotenkin pehmeitä/epätarkkoja,

Kyllä muidenkin kuvat, tässä ketjussa yhtäläillä epätarkkoja ovat. Se nyt on vaan niin, että tämä ei välttämättä mikään ammatti kuvaus foorumi ole eikä pidäkkään olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No mutta eikös se vähän niin ole, että tänne kuvia laittaessaan ne ei ole itseä varten? Omat galleriat on sitä varten, jonne voi itselleen kuvata vaikka minkälaisia kuvia lystää. Näkisin asian ennemmin niin, että tänne foorumille kuvia ladatessa olisi suotavaa tiedostaa ottaa parannus ehdotuksia ja kaikkea muutakin mahdollista palautetta vastaan. Täältä foorumilta niitä neuvoja ja vinkkejä saa jos osaa ottaa niitä vastaan.  ;)

Kiva olisi kuulla mitä foorumin moderaattorit ovat tästä mieltä. Pitääkö jatkossa kylmästin, vain jättää kuvat laittamatta tänne jos omaa silmää ei saa käyttää ja pitää mennä vain muiden suostumusten ja mieltymysten mukaan. Kaikkia, kun ei voi eikä pidä miellyttääkkään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käviks tos päiväl Onur-Airin kone ku kuulu hyvi jyrinät tänne Ulvilaan ku nousi taivaalle  ;)

Aamustin kävi Onuri. Tiedä sitten, mikä päivällä mennyt jos joku kovempi ääninen on kuulunut myöhemmin

Antalya

OHY4129

Laskeutunut

08:59

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta kirjoituksestani sen verran että kannattaisi edes yrittää ymmärtää lukemansa tekstin:

"Muuten Seban kuvat ovat kehittyneet. Ei tule enään kovin paljon suttukuvia. thmbup".

Oliko tässä jotain negatiivista mainintaa. Tosiasia on että kuvat ovat kehittyneet mutta jos se ei mahdu kaaliin niin en voi sille asialle mitään. :-\

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuosta kirjoituksestani sen verran että kannattaisi edes yrittää ymmärtää lukemansa tekstin:

"Muuten Seban kuvat ovat kehittyneet. Ei tule enään kovin paljon suttukuvia. thmbup".

Oliko tässä jotain negatiivista mainintaa. Tosiasia on että kuvat ovat kehittyneet mutta jos se ei mahdu kaaliin niin en voi sille asialle mitään. :-\

+1

Tosin eipä tuota K Viinikaisen edeltänyttä näkökulma tekstiä ymmärrä mitä haetaan takaa, kun muokattu sen seitsemään kertaan.  ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Laitetaas kuviakin välis...  ;)

SE-LEP, eka kerta kun kuvasin näissä väreissä...

img_5242.jpg.df760524eb60b3ab40bb5bda5e79ab9a.jpg

EC-YZD Vans RV-6E

SE-LJT

img_5229_1.jpg.1956068fe77a59f3b8eb4e0c11a40323.jpg

TC-CPC

p> 

TC-CPJ

img_5190.jpg.0bd4ffb78f47d2a6abb09d9dba915ca3.jpg

>img_5258_1.jpg.ac4b928856e54665970bd45435c7bb02.jpg

p>img_5122.jpg.0eda8475d1277493402d455c8b19b6ab.jpg

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

BAe Hawk Mk 51 HW-302 @ EFPO 12.1980

Tästä  koneesta ei montaa kuvaa ole. Kiitos.

Ps. Onko sivuperäsimessä Porin karhu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja vielä vähemmän kuvia on ilman Karhua, kun kone saapui tehtaalta tiistaina 16.12.80, oli siinä 303:n saapuessa perjantaina tuo Karhu. Ehkä karhu laitettiin koneeseen jo torstaina Hawkin "saapumisjuhlassa". Petri varmaan muistaa paremmin kun paikanpäällä perjantaina oli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tästä  koneesta ei montaa kuvaa ole. Kiitos.

Ps. Onko sivuperäsimessä Porin karhu?

Kyllä se Porin Karhua edustaa.

HW-302 lensi pienen lenkin ilman Karhua ja tais tehdä pari läpilaskuakin 17.12, jolloin sain siitä otettua muutaman kuvan. 18.12 se ei muistiinpanojeni mukaan lentänyt, joten lienee ollut teipattavana silloin.

Toi 302:n kuva on otettu siis 19.12.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla