Guest iwn

Kaverin kanssa puljalento - kuinkas se menee

11 viestiä aiheessa

Yritimme kaverin kanssa lentää puljaa fs9:n multiplayerillä ip-osoitteita hyväksi käyttäen mutta kumpaankaan suutaan ei saatu yhteyttä, ts. ei löytynyt sitä toista konetta. Missä meni pieleen?

Pitäisikö käyttää sitä zone.comia?

Toimivatko lisäosakentät vai pitääkö kaiken olla defaulttia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Yritimme kaverin kanssa lentää puljaa fs9:n multiplayerillä ip-osoitteita hyväksi käyttäen mutta kumpaankaan suutaan ei saatu yhteyttä, ts. ei löytynyt sitä toista konetta. Missä meni pieleen?

Pitäisikö käyttää sitä zone.comia?

Toimivatko lisäosakentät vai pitääkö kaiken olla defaulttia?

Lisäosakentät kyllä toimii. Mutta jos haluat, että kaverisi näkee esim. sinun Airbussin, niin silloin kaverillasi tulee olla asennettuna sama kone.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ahas, no sitten on maksulliset lisäosakoneet jätettävä pois laskuista eli defaulttikoneilla onnistuu varmemmin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No ei se yleinen toiminta riipu siitä onko lisäosakone vai ei.

Palomuurit tarvii sallia nuo directplayn jutut sisääntulevassa liikenteessä sillä kumpi "hostaa" multiplayerin. Ja ongelma on jos kaveri on NAT:in takana.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Palomuurit tarvii sallia nuo directplayn jutut sisääntulevassa liikenteessä sillä kumpi "hostaa" multiplayerin. Ja ongelma on jos kaveri on NAT:in takana.

Mikä ihme toi juttu tosta NATista oikein on? Minulla ja kaverillani on ollut NAT käytössä jo monta vuotta ja puljalento on onnistunut suoraan ilman mitään kikkailuja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikä ihme toi juttu tosta NATista oikein on? Minulla ja kaverillani on ollut NAT käytössä jo monta vuotta ja puljalento on onnistunut suoraan ilman mitään kikkailuja.

Juu ei mulla vaan onnistu NATin takaa. Siihen jos ei itse pääse vaikuttamaan, mitä portteja se pitää auki, on aika pienet todennäköisyydet, että FS:n multiplayerin "defaultportti" on auki. Ja jos se ei ole, niin siinäpä sitä sitten ollaan...

Tosin nyt tähän taloyhtiön kautta otettuun liittymäänkin on saatavana julkinen IP. Kauan siitä piti nalkuttaa, mutta tulihan se vihdoinkin :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä FS:n multiplayerasetuksia saa kyllä rukattua noita portteja - valittavana on joko "default" tai sitten itse asetettava?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siinä FS:n multiplayerasetuksia saa kyllä rukattua noita portteja - valittavana on joko "default" tai sitten itse asetettava?

Saa saa, mutta jos et itse pääse sorkkimaan sitä NATia, niin voi olla vaikea löytää avoin portti? Tai en minä tiedä. On sen verran vähän kuitenkin tuota verkkokokemusta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No nythän on niinettä pienen ATK-opiskelun jälkeen selvisi, että Turussa tuosta NATiaisesta ei tarvitse välittää, täällä on kaikkilla omat ip-osoitteet (jatkuvasti vaihtuvat tosin mutta kuitenkin). Vika piilee siis muualla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No kun se voi olla semmoinen NAT missä koko ISP:n adsl-sarja näkyy yhden IP:n läpi internetiin. Ja jos siinä nat-purkissa ei ole dynaamista portinohjausta takaisinpäin, eihän se liikenne voi millään päästä perille.

NATeja voi olla niin montaa sorttia.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä FS):n multiplayer on siis ns. vaikea tapaus? Pelaan verkossa F1-challengea, Enemy Territorya, Il-2:sta, FlatOutia, Colin 4:sta, Steamissa, Lock-onia on kokeiltu kerran, GPLegends (yskii vähän) jne. ainoat toimimattomat ovat Rally Trophy ja nyt siis Fs9. Em. pelejä käytetään monella tavalla, myös suoraan ip-osoitteisiin yhdistämällä ilman ongelmia.

Ai niin Richad Burnskin toimii netissä pienellä virittelyllä vaikka se ei edes sisällä moninpeliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään