Guest Pipo

Kyselisin mallinnuksesta

21 viestiä aiheessa

Olenko ymmärtänyt oikein,jotta Flight Simulator 2004:n voi itse mallintaa lentokoneita.

Jos näin on,niin mistä löydän perustiedot esim.miten koneen osat nimetään,millaisia/kuinka paljon polyja saa käyttää,tarvitseeko tehdä LODmallit,jne.jne.

Olen niitä yrittänyt etsiskellä,mutta tuloksetta.

Olisi meinaan pari konetta melkeimpä valmiina,jos ne vaan saa helposti muutettua FS:n vaatimaan muotoon.Olishan se kiva lennellä itsetehdyllä koneella.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuohon simuun on voinut tehdä omia lentokoneita ilmeisesti aika alusta asti. Gmax ohjelmaa ja FSDS käyttäävät monet. Mikko Maliniemi on kyllä se oikea mies kertomaan tästä asiasta enemmän, on tietty foorumilla muitakin "guruja" lentokone mallintamisesta, itse paneudun enemmän sceneryiden vääntämiseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eipäs tuossa näin ensalkuun ole hirveästi lisättävää. Noilla Karin linkeillä pääsee jo pitkälle. Jos tulee sitten kysyttävää, niin huutele...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitoksia linkeistä ja nopeista vastauksista.

Mallinsin tosiaan pari konetta toiseen peliin,mutta eivät enää ota lisää koneita peliinsä koska tekevät jo uutta peliä.

Joten ajattelin kokeilla josko saisin ne muutettua lentäviksi FS:n.Tosta syystä ne nyt ehkä ihan ei siviilisimuun sovi,mutta jos ei kerrota kellekkään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

[ Attachment removed / expired ]

Tommosta suunnittelin lennettäväks FS:n.Mutta eipä tainnu onnistua,oon tehny ton 3D Maxilla ja toi FS ilmeisesti kelpuuttaa vain GMax tekeleet.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tommosta suunnittelin lennettäväks FS:n.Mutta eipä tainnu onnistua,oon tehny ton 3D Maxilla ja toi FS ilmeisesti kelpuuttaa vain XMax tekeleet.

Ei taida olla 3DSMaxiin saatavilla noita SDK:ita. Exportaa tuo 3DSMaxista 3DS-muodossa ja Importtaa se GMaxiin...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä käsittääkseni jotkut tekevät FS:ään malleja ihan suoraan 3D Studio Max:illakin. Omakohtaista kokemusta ei tosin ole. Jos tuosta 3DSMaxista saa exportattua tuon mallin Microsoftin .x -formaatissa, niin sen pitäisi latautua suoraan MakeMDL -softaan. Tuon saman konversionhan se Gmax-pluginikin käytännössä tekee.

Eli samat SDK:t käyvät muilta osin ihan sellaisenaan.

-Esa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jussi puhuu kyllä asiaa. Kyllä toi sopii FS:ään hienosti vaikka ei sotasimu olekaan. Itsekin lentelen pääasiassa sotakoneilla FS:ssä.

Ei muutakuin nyt vain importtaamaan tuo gmaxiin ja simuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo sain sen aukeemaan GMaxissa,kiitosta vaan.Sitä vaan ku on niin käsi näitten tietokoneiden kanssa.Juu ja mulla on VL Pyörremyrsky tossa samassa vaiheessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että tarjosit koneita Olegille Forgotten Battlesiin. Osuinko oikeaan??

Kun sinne ei näitä historiaamme kuuluvia koneita saatu, on tosi hieno homma jos ne saadaan lennettäväksi FS9:ssä

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Uskoisin että tarjosit koneita Olegille Forgotten Battlesiin.

Olegi ei enään ota uusia mallia foorumin mukaan FB:n.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu Olekille meinasin lähettää,mutta sitte luin kanssa foorumeilta ettei ne enää ota uusia malleja FB:hen.Ja toi on muutenki vasta alkutekijöissä,jos haluais ton Olekin peliin ni siihen pitäis tehdä halvatunmoinen kasa tauhkaa mukaan.No muutenki saan vasta tälläviikolla Myrskyn papereita ja detalikuvia jotta saan tehtyä ton mallin valmiiks,toi on vasta raakavedos.Esim mulla ei oo hajuakaan miltä mittaristo näyttää jne jne.jotenki huonosti saa tohon malliin tota inffoa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No muutenki saan vasta tälläviikolla Myrskyn papereita ja detalikuvia jotta saan tehtyä ton mallin valmiiks,toi on vasta raakavedos.Esim mulla ei oo hajuakaan miltä mittaristo näyttää jne jne.jotenki huonosti saa tohon malliin tota inffoa.

Myrskyn mittaristosta löytyy lisäinfoa mm. Jukka Raunion Lentäjän Näkökulma I kirjasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Myrskyn mittaristosta löytyy lisäinfoa mm. Jukka Raunion Lentäjän Näkökulma I kirjasta.

OT, jos joku omistaa kys. kirjan ja skannerin voisiko ottaa minuun yhteyttä esim. pikaviestillä, tarvitsisin Myrskyä käsittelevän luvun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu sain Myrskyn käyttöohjekirjan,ja pikkuhiljaa rakennellut ohjaamoa.Tosin työt,kesä ja "lennonjohto" hidastavat touhua.Pistän tässä ensimmäisen vedoksen ohjaamosta.Älkee kauhistuko mittareta ne on vasta heitetty tohon malinvuoksi.Oon just tekemässä noiden mittareiden alpha juttuja.

Höh toi kuva jotenki venähti oudoks.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään