Guest mjuusela

GMAX talo sceneryyn

6 viestiä aiheessa

Olen opetellut GMAX:in ja Ground2k4:n käyttöä ja olen kummalakin saanut jotain aikaan,muutamia maisemamuutoksia tottakai kotipuoleen sekä oman pirtin ja nyt pitäisi pirtti saada maisemaan.Voisiko joku neuvoa sen helppotajuisimman ohjelman ja lyhyen selityksen ohjelman käytöstä.Pitäisikö AFCAD:illa saada tehtyä kokonaan uusi kenttä,minä en ole saanut näkyviin.Maisemia olen muutellut FS2004:seen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis haluat pirtin maiseman päälle? Jos nuo molemmat bgl:t ovat samassa scenery hakemistossa niin eikös se riittänyt että tönö on aakkosjärjestyksessä myöhemmin kuin maisema. Jos taas eri hakemistoissa niin se tönö pitää siellä FS:n maisemalistassa olla tuon maiseman päällä.

AFCAD:iä et tuossa tarvitse mihinkään. Jos makemdl_sdk ja gmaxscenerytutorial.doc on vielä lukematta niin niistä on hyvä aloittaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pirtti maiseman päälle,mutta kun se on vasta rakennettuna GMAX:illa enkä osaa siirtää sitä muotoon jonka FS huolii,se olisi brobleemani.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei "auennut" make mdl ohje vajavaisella englannin taidollani ,onkohan aiheesta ollut aikaisemmin tällä palstalla juttua,jos ei voisikohan joku auttaa alkuun.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei "auennut" make mdl ohje vajavaisella englannin taidollani ,onkohan aiheesta ollut aikaisemmin tällä palstalla juttua,jos ei voisikohan joku auttaa alkuun.

Tässä viestiketju jossa yksityiskohtaiset ohjeet tekstuurien laittamisesta taloon

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=13;action=display;threadid=30810

xml ja mdl:n kääntäminen bgl fileksi:

gmaxista File -> Export Seuraavaksi laitat xml fileen ne koordinaatit johon haluat talon laitettavan. Sen jälkeen kopioit gmaxin luodun xml :n ja mdl:n BGLCOMP_SDK hakemistoon ja raahaa xml bglcomp.exe tiedoston päälle niin se luo bgl:n. bgl kopioidaan Addon Scenery -> Scenery hakemistoon ja voila!

Jos käytät omia tekstuureja niin ne pitää kääntää imagetoolilla (tulee gamepackin mukana) simulle sopivaksi ja laittaa Addon Scenery -> Textures hakemistoon.

Edit: Lisätään vielä että tästä viestiketjusta löytyy xml ongelman ratkaisua

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=13;action=display;threadid=29192

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään