Jouni Rasmussen

Squawkboxissa ongelmia

23 viestiä aiheessa

Minkähän takia minun SB ei löydä ICAO.dat tiedostoa ja sit CSL_icao.csv:tä vaikka ne on mulla SB:n kansiossa.. mihin ne pitäisi kopioida tai missä on vika? Yritän päästä VATSIMiin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on toisenlainen SB-ongelma. Olen yrittänyt saada hommat toimimaan Nordicin Tutorials ohjeen SB 2.3 ja FS2004 mukaan ja kaikki hoituu ok kohtaan 15 asti, mutta SB:n aukeamisen sijaan FS2004:n sisälle kone antaa herjan "Ohjelma SB.exe on aiheuttanut virheitä. Windows sulkee sen". Mistäköhän johtuu?

SB Relayn laatikossa kerrotaan, että pelaaja "olli ekman" on lisätty FS2004 sessioniin, pelaaja "squawkbox" on lisätty FS2002 sessioniin ja "Added fake player SB to FS2004 session. Onko tuo feikki pelaaja ilmoitus ihan ok?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on toisenlainen SB-ongelma. Olen yrittänyt saada hommat toimimaan Nordicin Tutorials ohjeen SB 2.3 ja FS2004 mukaan ja kaikki hoituu ok kohtaan 15 asti, mutta SB:n aukeamisen sijaan FS2004:n sisälle kone antaa herjan "Ohjelma SB.exe on aiheuttanut virheitä. Windows sulkee sen". Mistäköhän johtuu?

Kato ettei sulla ole taskbarissa muita ohjelmia auki kuin FS2004 kun käynnistät SB:n

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onhan siellä SBRelay. Eiks sen tartte olla päällä koko ajan.

Minimize to system tray ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kato Sbrelayn asetuksia. Sieltä pitäs löytyy minimize to system tray tai jotain vastaavaa.. Sitten se kuvake menee tonne oikealle alas kellon viereen (missä on varmaankin jotain sun virustorjunnan kuvakkeita yms.)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyi ja kuvake menee kellon viereen, mutta tehtäväpalkissa on edelleen SBRelay. Jos poistan sen, lähtee kuvake myös kellon vierestä. Nyt täytyy tunnustaa, että en oikein tiedä, mistä on kysymys. Kaipaan rautalankamallia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

SB Relayn laatikossa kerrotaan, että pelaaja "olli ekman" on lisätty FS2004 sessioniin, pelaaja "squawkbox" on lisätty FS2002 sessioniin ja "Added fake player SB to FS2004 session. Onko tuo feikki pelaaja ilmoitus ihan ok?

Minulla käy samalla lailla jos käytän sbhost.dll:ää. Sb host.exe:llä homma toimii, mutta squawboxiin pitää mennä alt+tab-yhdistelmällä. Ei riipu mitenkään taskbarin ohjelmista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Löytyi ja kuvake menee kellon viereen, mutta tehtäväpalkissa on edelleen SBRelay. Jos poistan sen, lähtee kuvake myös kellon vierestä. Nyt täytyy tunnustaa, että en oikein tiedä, mistä on kysymys. Kaipaan rautalankamallia.

No siis, kunhan siirrät sen SBRelayn kuvakkeen sinne kellon viereen ja pidät siellä... sitten vaan normaalisti käynnistät kaikki softat, mutta tossa käynnistä palkin oikealla puolella ei saa olla SB:n käynnistysvaiheessa mitään muita ohjelmia kun FS2004 (muuten ainakin minulla SB kaatuu samantien)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lasse

Siis pitääkö HostSB.dll hävittää modules-kansiosta ja sitten käynnistää SBHost.exe FS:n modules valikosta vai miten pitää toimia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lasse

Siis pitääkö HostSB.dll hävittää modules-kansiosta ja sitten käynnistää SBHost.exe FS:n modules valikosta vai miten pitää toimia.

SBHost pitää käynnistää simun omasta juuresta siellä on sille oma kuvake.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Simun omasta juuresta????

Niin siis esim D/Flight Simulator 2004 siellä pitäs olla

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen ladannut tiedostokirjastosta SBHostin ja se sisältää SBHost.dll-tiedoston ja readme-tiedoston. Mistä h......tä löytyy tiedosto SBHost.exe?????????????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

palkin oikealla puolella ei saa olla SB:n käynnistysvaiheessa mitään muita ohjelmia kun FS2004 (muuten ainakin minulla SB kaatuu samantien)

Ei ainakaan minulla tuo vaikuta, mutta purkkasysteemi, joten kuun asentokin voi vaikuttaa. :P

Tuolla sbhost.exe:llä (olikohan juuri tuo tiedostonimi, en varma kun sb:tä ei tällä koneella), löytyy SquawkBoxin hakemistosta, eli siis SB-paketin mukana tullut tiedosto, ei HostSB lisäpalikka.

Sitten toinen ratkaisuehdotus tuohon ongelmaan, yritä kokonaan ilman multiplayer sessiota, eli aloita suoraan kohdasta 9. käynnistämällä HostSB, eli ei sbrelayta, tai fs:n multiplayer sessiota. Ja kohdan 13 multiplayer search kohdassa paina cancelia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Koitin tota Samin ohjetta, mutta tulos oli sama. kokeilin sitten Tonin ohjetta ja ja niin kuin Sami totesi, tämä purkkahomma toimi eli SB aukesi FS:n sisään ok.

Vielä yksi kysymys. Mistä löydän SB:n käyttöohjeen, lähinnä sen FMS:n osalta.

Suurkiitokset taas kerran kaikille vinkkien antajille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään