Guest Kiwipilot

CPL Uudesta-Seelannista

43 viestiä aiheessa

TFHS:ssä opetuskieli on ruotsi. Hakeminen tapahtuu lähettämällä hakemuksen, joka löytyy koulun nettisivuilta. Sivuilta löytyy vastaus myös moneen usein kysyttyyn kysymykseen. Jos jokin asia jää epäselväksi, niin vastaan mielelläni. Kustannuksia oppilaalle tulee ehkä noin tuhannen euron edestä (plus tietenkin asuminen ja syöminen jne). Suomesta saa opintotukea yliopisto-opiskeluun ulkomailla. Pakettiin kuuluvat CPL(A), IR/ME, MCC, NF ja ATPL-teoriat.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No niin...

 

Tässä taitaa käydä kohta sillälailla, että "wanha" hakee ihan oikeesti CPL ja ATPL -kirjoja lentämään lievällä puna-viher -värisokeudella muualle. Sulkakosken Villen (tod.näk IACE kadettitoveri v.199? jossain - itse olin Pohjolan Heikin kanssa Israelissa) lausuntojen perusteella ja mitä itsekin olen kuullut, että muualla mualimassa hyväksyttäisiin lievä puna.vih.sokeus tietyin kriteerein. Jäis nämä tykkikouluttajantehtävät :P.

 

Tulin juuri matkalta Ausseista ja ihmettelivät mm. 747kipparit (Qantas), että ai estää lievä pun.vih.sok. ammattilentämisen Suomessa ???. Oma lennonope ihmettelee myös (töissä ILL:ssa). Näin se menee kuitenkin Euroopassa. Toki saan tämän PPL:n lentää ihan rauhassa, mut ilman yö -kelpparia.

 

Harkitsen ja kokeilen ihan vakavasti tuota NZ / AUS mahdollisuutta. Kiitos vaan Mikko tiedoista :)

 

TLi

 

EDIT: kirj. virheitä muutama

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Harkitsen ja kokeilen ihan vakavasti tuota NZ / AUS mahdollisuutta. Kiitos vaan Mikko tiedoista :)

 

TLi

 

 

 

Hienoa, jos tiedoistani on apua! Kuten olen monesti todennut, vastaan mielelläni käytännön kysymyksiin. Semmoinen juttu vielä, että parin vuoden sisällä/kuluttua NZ government lopettaa kiwien ilmailuopintojen tukemisen, (laina&opintotuki) joten ainakin IAANZ tulee täyttymään ulkomaalaisista opiskelijoista. Kouluhan on kallis käydä paikallisille (alhainen palkkataso vaikkapa Suomeen verrattuna), mutta edullinen overseas -oppilaille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

 

Uudesta-Seelannista piti vielä kysyttävän, että minkä hintaista siellä on asua ym? Kun pudjettia alan tässä kehittelemään, niin pitää yrittää ottaa kaikki asiat huomioon :) Onko muuten niin, että ammattilentäjäksi harvemmin naisia hakee? Vai vaatiiko sisään pääsy jotain erikois "kykyjä". Tosin itse olen valmis kaikkeen ja varsinkin kovaan työn tekoon, että jonain päivänä vielä pääsisin niitä ilmoja halkomaan!

 

Hei Kati!

 

Meillä on koulussa noin kymmenkunta naisoppilasta ja instructoria, eivätkä heidän kykynsä ja taitonsa eroa mitenkään miespuolisista. Päinvastoin, tutkimukset kuulemma osoittavat, että naiset voivat soveltua lentäjiksi miehiä paremmin (jonkilainen kyky käsitellä useampia ongelmia yhtäaikaa mikä on erittäin tarpeellinen ominaisuus lentäjän ammatissa).

Sisäänpääsy ei vaadi mitään erikoiskykyjä, tietenkin 1.luokan medikaali pitää läpäistä. Kovaa työtä tämä vaatii, sillä opiskelu englannin kielellä on vaativaa, mutta todella palkitsevaa.

 

Hintataso täällä Uudessa-Seelannissa on 1/2 -2/3 Suomen vastaavasta. Bensa maksaa 0,7€ litra ja autot ovat halpoja (auton osto on pakollista koulun sijainnin takia). Vuokrat ovat Suomen tasolla, talojen laatu taas ei. Kännykällä on kallista puhua, mutta paikallispuhelut ovat ilmaisia. Niin, ja ne maisemat... ehkäpä parasta täällä. Katso ths-trilogia!

 

-Mikko

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässäpä pari kuvaa Christchurch Internationalilta...

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä Mikko jos voit niin pistäppä koulutiloista kuvia minkälaisia luokkahuoneita on ym. simulaattoreita ja jos saat koulukoneista kuvia niin pistä tulemaan.Ps Voit pistää myös nuo kuvat isompana.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vielä Mikko jos voit niin pistäppä koulutiloista kuvia minkälaisia luokkahuoneita on ym. simulaattoreita ja jos saat koulukoneista kuvia niin pistä tulemaan.Ps Voit pistää myös nuo kuvat isompana.

 

Juu, olen aika amatööri noiden kuvien kanssa, mutta heti kun ehdin niin perehdyn tarkemmin kuvasysteemeihin. Yo. kuvat ovat juuri siinä koossa kun ne on otettu. Pyrin myös ottamaan kuvia koululta noin yleisesti (luokat, oleskelutilat, simulaattori ym.).

 

Cheers,

 

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Talviterveiset sinne pohjoiseen, tässä olisi muutama kuva Academysta:

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

[ Attachment removed / expired ]

 

 

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvältä näyttää ei voi muuta sanoa, millaisia opettajia teillä on? Asiasta kolmanteen, pääseekö kaikki halukkaat opettajiksi?

 

Ota mikko kamera lennolle mukaan!!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Opettjat ovat varsin pätevän oloisia, itseasiassa olen hyvin positiivisesti yllättynyt varsinkin ground-school -opetuksen tasosta. Lennonopetuksen tasoa on hankala verrata mihinkään mutta ainakin itse olen todella tyytyväinen instructoriini.

 

Opettajaksi on ilmeisen vaikea päästä; juttelin eilen erään kaverin kanssa joka suorittaa keskiviikkona oman c-category -kokeensa (alin instructor-taso) ja hän meinasi että paikkaa ei löydy ainakaan puoleen vuoteen.

 

-Mikko

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiaora taas pitkästä aikaa! Tässäpä hieman satoa tämän aamun lennolta Christchurchin edustalta:

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Cheers,

 

Mikko

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aijai, tuli taas ikävä Uutta Seelantia kun noita kuvia katteli... Millähän tuon perheen sais tuonne lähtemään ??? Kuukausi on minimi aika mitä kehtais lähteä. Laitas vaan lisää kuvia jos löytyy. Missäs päin yleinsä käytte lentelemässä ?

 

J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän mennessä ollaan vain pyöritty CHC:n lähistöllä, mutta pian pitäis päästä X-Country lennoille. Sitten matkat luonnollisesti pitenee ja CPL-vaiheessa koko NZ on alueena. Ehdottomasti ainakin Queenstown, Wellington, Nelson, Rotorua ja mahdollisesti Auckland pitäisi kiertää, puhumattakaan pienemmistä paikoista.

 

[/img]

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

 

[ attachment removed ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Queenstownin kenttä oli ihan mielenkiintoinen. Ja oli MtCookin kenttä myös, sieltä tosin olin vain hekon kyydissä. Kannattaa tosiaa käydä kiertämässä kaikki kentät mitä vaan pystyy/antavat.

 

J

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Selvitäppä ensin laitoksen kanssa sellainen juttu, että PPL+IR onnistuu tietämäni mukaan kääntää helposti, vaan jos ajat CPL:n ennen IR muuntamista niin tilanne muutuu totaalisesti. CPL:n tai korkeampiasteisen pahvin kanssa joudut ajamaan Suomessa täydet 50h mittarikoulua.

 

Jos olen väärässä, niin korjatkaa kun noita kyselyitä lupakirjojen kääntämisestä tulee jatkuvasti myös allekirjoittaneelle.

 

Eli mikäli olen ymmärtänyt oikein, niin aja PPL + IR ulkomailla, käännä ne Suomalaisiksi ja sitten korota lupakirjasi CPL:ksi tai ATPL:ksi ulkomailla niin saat myös korkeampiasteisiin lupakirjoihin IR:n (jos siis olen ymmärtänyt todellisen tilanteen oikein, kun itse olen pelannut vain Suomalaisten lupakirjojen kanssa).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nostan vanhaa ketjua. Olisi mukava saada tähän vähän päivitystä ja tietoa siitä miten hommat ovat edenneet.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uuden-Seelannin dollari o halpaa ku saippua tällä hetkellä. Parin vuoden takasista eurolla saa 20-30% enemmän dollareita. Muutenkaan koulutuksen hinta oo tuolla päätä huimaava.

 

Kantsii tsekkaa eka miten lupakirjan muunnokset tapahtuu siellä missä meinaa lentää ellei jää pallon toiselle puolen. Myös paikan päällä työpaikan haku voi olla ongelmallisempi ku heti luulis, kun paikalliset on ensisijaisesti palkattavia ja niistä ei tahdo olla pulaa... Pitää siis osata jotain sellaista millä pääsee paikallisista ohi. Esim. kielitaito...

 

Nelson Aviation College o yks hyvä paikka missä voi hoitaa tarvittavat paperit. Jos kyse on CPL(H):sta niin voin jeesaa enempi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vanhaa herätellessä!

 

Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää mitä Salmisen Mikolle kuuluu tänä päivänä,

kertomuksesta kuitenkin vierähtänyt jo aikaa ja uratarina olisi mielenkiintoista kuulla.

Kaikkea ei toki tarvitse kertoa, mutta olisi kiva kuulla millainen ura uudesta-seellannista aukesi? :thmbup:

 

Itselläni haave elää yhä!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään