O-P Pietila

MIK PPL-teoriakurssi

13 viestiä aiheessa

Pakko aloittaa uusi topic, kun en enää vanhaa löytänyt, eli aikaisemmin oli puhetta tuon PLL-teorian aloittamisesta MIK:n kerhon vetämänä tämän kuun aikana. Itseni lisäksi oli kurssia aloittamassa 3 muuta kaveria, eli nyt tuo asia olisi sitten ajankohtainen, koska varmistin kurssin aloittamisen äsken opettajan kanssa. Eli jos kiinnostusta aloittamiseen vielä löyty, niin pistäkää postia minulle. Teorioita olisi tarkoitus käydä n. 2 kertaa viikossa, iltaisin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ilmailukärpänen puraisi jokin aika sitten kaveriani. Mitä kustantaa lupakirja MIK:ssa? Olettaen siis, että 45 tuntia riittää jne...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä tarkkaan hinnoista, mutta kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Mik:n lennonopettajiin, niin osaavat varmasti kertoa tarkemmin.

 

Tuo sähköposti oli siis: olli-petteri.pietila@netti.fi

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

siis tolla PPl:lällä saa vetää purjekoneita taivaalle? Kysykää se hinta muistaakseni aika pitkälti puolet halvempi kuin SL/Patria...pistää miettimään, että onko kyse samasta lupakirjasta siis tuo hinta ???

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

siis tolla PPl:lällä saa vetää purjekoneita taivaalle? Kysykää se hinta muistaakseni aika pitkälti puolet halvempi kuin SL/Patria...pistää miettimään, että onko kyse samasta lupakirjasta siis tuo hinta ???

Olipas vaikeaselkoinen viesti, mutta yritetääs.

 

Pelkän PPL:n omaava ei saa vetää purjekoneita taivaalla, tietääkseni tähän vaaditaan myöskin GPL.

Hinnan tulisi olla yli puolet Patrian/SL:n PPL-kurssia halvempi, mikäli ajat eivät ole viimevuodesta paljoa muuttuneet ;)

 

Ja kyllä, sama PPL se on kuin minkä saat kaupallisista koulusta, eli sisältää myös yö-VFR kelpparin. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Purjelentokoneita saa hinata PPL(A)-lupakirjalla jahka olet hankkinut TOW-kelpuutuksen. Tästä kelpuutuksesta määrätään ilmailumääräyksessä PEL M2-6 esimerkiksi seuraavaa. Kelpuutuksen hakijalla tulee mm. olla:

 

a) yksityislentäjän lupakirja ja purjelentäjän lupakirja

b) 150 lentotuntia lentokoneella ennen koulutuksen

aloittamista, lentotunneista vähintään 100

on oltava moottorilentokoneella

 

Mutta mitä itse PPL(A)-lupakirjaan tulee niin kyllä se on aivan sama lupakirja koulutetaan se kerhossa tai kaupallisessa lentokoulussa. Kerhot eivät vaan juuri maksa veroja tahi palkkoja joten siitä sitä eroa hinnalle kertyy.

 

Nykyään tosin melko usein kerhoissa on hinnoiteltu PPL-koulutus niin kalliiksi, että jopa eräät kaupalliset lentokoulut kilpailevat samassa hintaluokassa. Tämä on sinällään mielenkiintoinen ilmiö. Ja Malmilla on tosiaan muitakin kaupallisia lentokouluja kuin vain Salpauslento ja Patria....

 

/Harri.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

En tiedä tarkkaan hinnoista, mutta kannattaa ottaa suoraan yhteyttä Mik:n lennonopettajiin, niin osaavat varmasti kertoa tarkemmin.

 

Tuo sähköposti oli siis: olli-petteri.pietila@netti.fi

 

Malmin ilmailukerhossa koulutus on koulutus organisaation kautta tapahtuvaa joten

Kannattaa olla yhteydessä MIK:n koulutus vastaavaan Koulutus(ät)malminilmailukerho.net ja/tai info(at)malminilmailukerho.net ja kysellä PPL koulutuksesta.

 

Malmin ilmailu antaa koulutusta vain kerhon jäsenille eli jäsenyys vaaditaan ensiksi.

 

t:marko

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Meikäläiselle ei ainakaan aukea tuo Jaakon kommentti. Kertokaa tyhmälle!

 

O-P pyytää ottamaan yhteyttä MIK:n lennonopettajiin ja osoitteeksi on kuitenkin laittanut ilmeisesti oman osoitteensa ja käsittääkseni O-P oli itse osallistumassa kurssille oppilaana eikä opettajana.

 

-Tero-

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo, MIKistä voi kysyä webisivujen lomakkeella esim. tietoa, tai esim. koulutus - at - mik.fi

 

Tai jos ihan kysyttävää on niin toki täälläkin vastaillaan, samoille hepuille ne palautelomakkeiden mailitkin tulevat :)

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

:o::)

Poistaakohan sensuuri tämänkin, kuten edellisenkin kommenttini. Aikas köyhää. ;D

 

No kyllä tuollainen kommentti poistetaan (...naks, poistettu), koska tuossa ei yksinkertaisesti ole mitään järkevää asiaa... Pelkkää kahta hymiötä (kuten tuo alkup. viestisi oli ... tai muuta täysin sisällötöntä) on ihan turha uutena viestinä lähettää, se mainitaan jo säännöissä/ohjeissakin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hymiöni ja lievä irvistely johtui siitä, että miksi kerho salaa hintansa. Hinta pitää erikseen kysyä jostain luukusta, miksi.

Tulevan lento-oppilaan on siten hankala suorittaa hintavertailuja.

 

Ilmoittavathan purjelentokouluttajat reilusti hintansa, parhaat jopa hienoissa monisteissaan, kauden alussa.

 

Kaupallisessa lentokoulussa kurssi sisältää 45 lentotuntia ja teoriakoulutuksen.

Hinta pyörii hieman alta 10 000 Ecua SIS ALV22%

 

Oppilas, jolla on oma yritys, voi hyödyntää ALV:n poiston omassa kirjanpidossaan. ;)

Kaupallisessa lentokoulussa voi oppilas määrätä aikataulun, eli varata opettajan silloin kun se hänelle parhaiten sopii.

Näin ainakin BF-lennossa ja Skymenissä.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hymiöni ja lievä irvistely johtui siitä, että miksi kerho salaa hintansa. Hinta pitää erikseen kysyä jostain luukusta, miksi.

Tulevan lento-oppilaan on siten hankala suorittaa hintavertailuja.

 

Ilmoittavathan purjelentokouluttajat reilusti hintansa, parhaat jopa hienoissa monisteissaan, kauden alussa.

 

Kaupallisessa lentokoulussa kurssi sisältää 45 lentotuntia ja teoriakoulutuksen.

Hinta pyörii hieman alta 10 000 Ecua SIS ALV22%

 

Oppilas, jolla on oma yritys, voi hyödyntää ALV:n poiston omassa kirjanpidossaan. ;)

Kaupallisessa lentokoulussa voi oppilas määrätä aikataulun, eli varata opettajan silloin kun se hänelle parhaiten sopii.

Näin ainakin BF-lennossa ja Skymenissä.

 

Jaska puhuu asiaa . Kerhon kohdalla ei ole tosin kysymys mistään salailusta vaan kurssin hinta vaihtelee tapauskohtaisesti. Kerho joka ei tee koulutus liiketoimintana ei pysty kustantamaan nelivärimonisteita eikä halua pistää rahaa ja aikaa täydelliseen tuoteistamiseen teidän ammatilaisten tyyliin.

 

Koulutuksen hinta on monen summa: Jonkin moisen hinnan rungon muodostaa koneen vuokra, joka on tällä hetkellä MIK:ssä 85e/h C152 ja 96 e/h C172.Tämän päälle tietysti kulukorvaus lennonopettajalle.

 

Eli tuon kun kertoo 45 tunnilla joka on minimi lehtotuntien määrä PPL:ssä saa jotakuinkin kiinteän hinnan "koulutus" koneen hinnaksi. Tämän lisäksi tulee tietysti kerhoonliittyminen ja vuosimaksu + lääkäri + kartat , kirjat nämäkin vaihtelevat sen mukaan missä teoriakoulutus hoidetaan.

 

Eli kerhokoulutus vaatii aikaa ja harrastuneisuutta mutta vie harrastuksen pariin.

 

Ammatilaiset pystyvät taas lupaamaan joustavaa asiakaslähtöistä palvelua ja PPL-pahvin käteen asikaan haluamassa aikataulussa heti niinkun pitääkin.

 

Puhtaasti rahallinen hinta ero on käsittääkseni siten, että kerhokoulutus on 20-30% halvempi mutta korostan palvelutason eroa kuten jaska toteaakin.Eli ero on jota kuinkin tuon ALV:n verran.

 

t:marko

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään