Juha Hepokangas

Takaisin SB2:een tai pois Vatsimista

17 viestiä aiheessa

Eli nyt loppui hermo näiden uusien Vatsim-clienttien kanssa.

SB3 ei edelleenkään toimi (ja tuskin tuleekaan toimimaan) vanhemmissa Windowseissa. Ja juuri lupaukset sen tulosta ovat FS2000-ajoista asti pitäneet minutkin uskollisena Vatsimille ja auttaneet sietämään kaikenlaisten purkkaviritysten kanssa sähläämistä, vaikka muissa verkoissa on jo aikaa sitten ollut uudemmat clientit käytössä.

Ja ei, minä EN vaihda Windows XP:hen. En ainakaan vielä pitkään aikaan enkä varmasti pelkän SB3:n takia. Ensinnäkin: vanha Win98SE toimii minulla loistavasti, ongelmitta ja nopeasti. Toiseksi: koneessani ei nykyisellään riitä rautaresurssit XP:lle. Kolmanneksi: ei ole varaa hankkia lisää rautaa, kun ei ole vanhempiakaan sponsoreina.

FSInn:in käynnistys kestää 32 MINUUTTIA (!!!) koska joka käynnistyskerralla se rakentaa konetietokantansa uusiksi vaikkei mikään olisi muuttunut. VIP Standardin lisäksi ei ole kuin pari lisäkonetta asennettuna. Rekisterissä on kyllä avain, joka ilmaisee ensimmäisen käynnistyksen tapahtuneen, mutta FSInn jättää sen huomiotta.

Kaiken lisäksi tuo yli puolen tunnin odottaminen on täysin turhaa, koska FSInn ei kytkeydy FS2004:n multiplayeriin eikä tee valmista istuntoa, johon voisi edes käsipelillä liittyä. Mitään palomuuria/reititintä ei ole käytössä.

Näin ollen palaan takaisin vanhaan useimmiten toimivaan SBRelay/SBHost/SB2/AVC-purkkaviritykseen.

Tai sitten vaihdan verkkoa sellaiseen, jonka clientit toimivat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olipas kunnon vuodatus.

Vähän repesin. Turha sitä on itkeä jos käyttää ikuvanhoja softia ja rautaa. Ei se uusi kone nyt NIIN paljon maksa. Kannattaisi tulla sieltä viimevuosisadalta jo suosiolla pois jooko? ::)

"...ei ole varaa hankkia lisää rautaa, kun ei ole vanhempiakaan sponsoreina."

Juha Hepokangas

Ikä: 40

Miten ne vanhemmat tähän liittyy, täällä on varmaan monia jotka pävittävät koneitaan kerran vuoteen pariin vaikka varmasti ovat nuorempia kuin sinä ilman vanhempien sponssausta. Väitätkö että tuossa iässä sinun vanhempasi pitäisi vielä olla sponssoroina? :P

Buuhuu cry me a river ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Buuhuu cry me a river ::)

Eipä kyllä viestisi perusteella muuta voi tehdäkkään ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Väitätkö että tuossa iässä sinun vanhempasi pitäisi vielä olla sponssoroina? :P

No en todellakaan, päinvastoin. Ilmaisin itseäni huonosti (jälleen kerran). :P ::)

Tosiasiassa monella nuoremmalla kumminkin on vielä paremmin rahaa käytettävissä omiin menoihin, jos esim. sattuu vielä asumaan vanhempiensa luona, ei mene rahaa ruokaan ja vuokraan ja sellaiseen.

Ja vaikka olisikin viimeistä rautaa koneessa, niin en siltikään ole vielä löytänyt yhtään syytä vaihtaa hyvin toimivasta ja nopeasta ysikasista äxpeehen (no, Flight1:n Bonanza voisi kyllä olla sellainen). Jollain kolmen gigan prosessorilla pitäisi varmaan jo kiinnittää turvavyö, kun laittaa koneen käyntiin. ;)

Täällä moni itkee, kun FS2004 tökkii vaikka on tehokone alla. Ei mikään ihme, kun katsoo joidenkin kuvakaappauksia työpöydästä. On koko alapalkki täynnä ohjelmakuvakkeita ja kaikenlaista turhaa sälää pyörii taustalla. Meneehän siinä parempikin masiina polvilleen.

Eipä kyllä viestisi perusteella muuta voi tehdäkkään ::)

Petrin vai minun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen kyllä Juhan puolella tässä asiassa... Itse pyörin 2002sen kanssa paljonkinkin VATSIMissä mutta en ole uuden version myötä paljoakaan viitsinyt linjoilla hengailla vaikka "rauta" periksi antaisikin.

Ja toisekseen Petrille kaikella kunnioituksella .. pyhyy.. Who cares about Your opinion... pyhyy... ;D ;) ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähinnä tuo vuodatus sai alkunsa siitä pettymyksestä, kun pitkän ja hartaan odotuksen jälkeen olisi kaksikin clienttiä, mutta kumpikaan ei toimi. FSInn:in toimimattomuus lähinnä harmittaa enemmän, Squawkboxin kanssa vuosia taistellessa herättää SB3 sen verran epäilyksiä, että sen ei niin väliä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen sitä mieltä, että jos rauta antaa periksi, on windows XP oikein konffattuna joka asiassa parempi kuin Win98. Win98 on DOS-aikakauden juttuja. Uudella raudalla (lue 0-3 vuotta vanhalla) ei edes kannata ajaa w9x tasoisia käyttiksiä sillä ne eivät osaa ottaa edes kaikkea laitteistosta irti, esim koko muistialuetta jos on esim giga tai enemmän muistia yms...

Eihän sen uuden koneen hankinta/päivitys nyt niin kallista ole. Hyvä uus emo 100e, tarpeeks muistia(vaikka giga) 120e, prossa 100e, kovalevy 100. Hyvä näyttis 180e

Jos on vanha toimiva näyttö ja kotelot ja muut härpäkkeet, tulis tolleen karkeesti arvioiden hyvälle koneelle hintaa joku 600 ekee.

Jos ei aikuinen mies voi tuon vertaa lohkaista elämisestä niin jo on kumma. Itsekin olen tuollaisia summia laitellut esim viimeks vuoden vaihteessa.

Itse olen 27 vuotias yksin asuva opiskelija. Lainalla saa ja mopolla pääsee, vai kuinka se menikään? ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai hankkisit edes Win2000. Se on paljon kevyempi kuin XP ja kokemukseni mukaan myös yhtä vakaa. XP on lähinnä karkkiversio Win2000:sta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minusta FS2002 jopa NOPEUTUI kun vanhalla koneella vaihdoin 98 -> XP. Ainoo et sen jälkeen ei Squawkbox toiminu enään samalla koneella kun ääni rupes pätkimään.

Mulla on jopa tuossa mittarinäyttökoneessa (Whepee, 300 Mhz pena ;D) ja on ollut myös vanhassa P166MMX:ssäkin XP. Sen olen huomannut et vähän raudasta on kiinni sen XP:n nopeus, et jotkut toimii, jotkut ei (oon nähnyt mm. jonku 800 Mhz penan joka on XP:n kanssa paljon hitaampi kuin toi P166).

...tulis tolleen karkeesti arvioiden hyvälle koneelle hintaa joku 600 ekee.

Eli susta 600 e ei ole kallista? No joo. tietty suhteellista. Itekkin vastikään ostin koko koneen ~750 e:llä ja kyl FS pyörii paljon sukkelampaan (3.0 GHz, 1Gt, X700 jne) ja loppu turhat kaatuilut ja päänsäryt EFHK:n alle 5 fps frameratesta.. Mut johan toi vanha kone ehti olee 5 vuotta (AMD 1.3 GHz, 512 Mt, Geforce 2 MX....).

Mutta joo. Toi on kyl kumma et miksei jotkut FS-addonit toimi tietyillä laiteympäristöillä. Ikävä totuus vaan on että kun nyt on alettu koodaamaan .NET:llä niin 98:lla ei ne softat ymmärtääkseni enään toimi. Vaikka muuten ei niissä mitään niin ihmeellistä oliskaan että XP:tä vaatis. Ja pelkäämpä pahoin et SB2:lle käy kuten PC:lle...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai hankkisit edes Win2000. Se on paljon kevyempi kuin XP ja kokemukseni mukaan myös yhtä vakaa. XP on lähinnä karkkiversio Win2000:sta.

Olen samaa mieltä.Kakstonninen on omasta mielestäni ehkä winukan paras käyttis mitä on tähän mennessä tehty.Alan ammattilaiset/asiantuntijat (2000 käyttäjät) eivät ole vielä tänäkään päivänä vaihtaneet XP:n.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen samaa mieltä.Kakstonninen on omasta mielestäni ehkä winukan paras käyttis mitä on tähän mennessä tehty.Alan ammattilaiset/asiantuntijat (2000 käyttäjät) eivät ole vielä tänäkään päivänä vaihtaneet XP:n.

Windows XP Pro on aivan parempi kuin Win 2000 jos sen säätää niin että poistaa turhat palvelut ja auttavat wizardit, sekä skinit pois.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eli susta 600 e ei ole kallista? No joo. tietty suhteellista.

Todellakin suhteellista. Joku 600 kerran vuoteen on yleensä menny.

Viimeksi tuli laitettua 700 ekee pelkkään 22" tuumaseen pro CRT putkeen(puol vuotta sitten), sekä ostettua GF 6600GT.

Ja kyllä, olen edelleen köyhä paska opiskelija.

Sitä kun ostaa rautaa niin saa olla sitten nälässä, mutta jokainen itse voi päättää mihin rahansa haluaa laittaa. Itse olen aika tietokone äijä joten siksi se onkin ollut kovin rahareikä viime vuosina.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja kyllä, olen edelleen köyhä paska opiskelija.

Joopa joo. Täällä on tili 50 eypoa miinuksella ja taskussa viitonen, viikko sitten oli vielä kymppi. Näillä eväillä pitää tällä kertaa pärjätä kuun vaihteeseen. :P

Ei ihan tule ensimmäisenä mieleen ostaa tietokoneeseen mitään uutta osaa. Toivoo vain, että vanhat vielä jaksavat toimia.

Kun nimittäin sattuu olemaan vähän muitakin rahareikiä kuten vuokra, ruoka, sähkö, bensa, nettiyhteys, kännykkä jne., vaatteista, vessapaperista ja hammastahnasta puhumattakaan. Eikä ikä tarkoita sitä, että rahaa tulisi ovista ja ikkunoista. Mulla on tässä sattunut olemaan jonkin aikaa sellainen tilanne, että sitä ei ole tullut mistään.

Pitäisiköhän ryhtyä opiskelijaksi, kun sinullakin tuntuu pyyhkivän noin mukavasti. Turhaan vissiin väittävät ettei opintorahalla ja opintolainalla muka elä. Tai olisi varmaan alunperinkin pitänyt silloin 20 vuotta sitten jättäytyä vain viettämään leppoisaa opiskelijaelämää eikä lähteä atk-alalle duuniin. ::)

P.S. Ei mulla koko kone nyt ihan antiikkia ole, muut osat ovat suunnilleen vuoden vanhoja, mutta prossu vain on hidas. Emoon voi iskeä niin nopean Athlon XP:n tai Sempronin kuin kaupasta löytyy ja sille DDR400:sta kaveriksi. Mutta jos jo parinkympin farkut tuntuu taloudessa, niin satasen prossun tai muistikamman hankinta ei juuri houkuttele.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joopa joo. Täällä on tili 50 eypoa miinuksella ja taskussa viitonen, viikko sitten oli vielä kymppi. Näillä eväillä pitää tällä kertaa pärjätä kuun vaihteeseen. :P

Ei ihan tule ensimmäisenä mieleen ostaa tietokoneeseen mitään uutta osaa. Toivoo vain, että vanhat vielä jaksavat toimia.

Kun nimittäin sattuu olemaan vähän muitakin rahareikiä kuten vuokra, ruoka, sähkö, bensa, nettiyhteys, kännykkä jne., vaatteista, vessapaperista ja hammastahnasta puhumattakaan. Eikä ikä tarkoita sitä, että rahaa tulisi ovista ja ikkunoista. Mulla on tässä sattunut olemaan jonkin aikaa sellainen tilanne, että sitä ei ole tullut mistään.

Pitäisiköhän ryhtyä opiskelijaksi, kun sinullakin tuntuu pyyhkivän noin mukavasti. Turhaan vissiin väittävät ettei opintorahalla ja opintolainalla muka elä. Tai olisi varmaan alunperinkin pitänyt silloin 20 vuotta sitten jättäytyä vain viettämään leppoisaa opiskelijaelämää eikä lähteä atk-alalle duuniin. ::)

P.S. Ei mulla koko kone nyt ihan antiikkia ole, muut osat ovat suunnilleen vuoden vanhoja, mutta prossu vain on hidas. Emoon voi iskeä niin nopean Athlon XP:n tai Sempronin kuin kaupasta löytyy ja sille DDR400:sta kaveriksi. Mutta jos jo parinkympin farkut tuntuu taloudessa, niin satasen prossun tai muistikamman hankinta ei juuri houkuttele.

Itseasiassa olen juuri viimeistä vuotta(jo vähän myöhässä) valmistumassa kuhan saisin muutaman kurssin ja lopputyön tehtyä. (ammattikorkeassa atk-tradenomi)

Edelleen väitän, että ei sitä rahaa mullakaan ole. Esim eilen oli tilillä euro. Nyt 100e. Seuraavat rahat tulevatkin ens kuun alussa soskusta kesätoimeentulon puitteissa. Todellakin ei minu tulot ole kuin opintorahat+asumislisä(tekee yhteensä joku 400) ja sitten se vuotuinen opintoLAINA jonka olen joka vuosi nostanut parin viimeisen eri koulun myötä.

Tämä lainan määrä on per kuukaudelle siroteltuna noin 200 euroa, eli summasummarum, mun kuukausi "tulot" on noin 600 ekeä.

Normaalisti ilman sitä opintolainaa ei rahat riittäisi edes vuokraan+kännykkään. Sen lisäksi on vielä maksettavana 8/1 megainen adsl(58 euroa) ja muuta...vielä pitäisi jostain liueta rahaa bussikorttiin, ruokaan ja vaatteisiin yms.

Silloin tällöin saan pari euroa sieltä täältä bonuksena sekalaisista atk-keikoista, kuten viimeksi parin tunnin hommasta reilu 100 ekee.

Tuossa talvella olin työharjoittelussa josta sain norm opintotuen lisäksi yhteensä noin 1000 euron työharjoittelutukea. Tällä esimerkiksi ostin juuri tuota atk:ta.

Eli eipä tuo opiskelu mitään juhlaa ole, paremmin sitä ansaitsisi työttömänä.

Eli jos aletaan miettimään niin mullaha ei ole kuin velkaa, sitäkin vaan 9000 euron edestä. :o

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja takaisin alkuperäiseen aiheeseen:

Tunnelin päässä näkyy vähän valoa, eikä se tällä kertaa ole se vastaan tuleva juna.

Kahden yön ja yhden päivän säätämisen, rekisterin rassaamisen, lokitiedostojen lukemisen, FSInn:in debuggaamisen, FS:n ja Windowsin osien poistamisen, uudelleenasentamisen ja muun pahoinpitelyn sekä yleisen vittuuntumisen (joka johtuu lähinnä viime viikolla sivu suun menneestä työpaikasta) jälkeen FSInn alkaa lopulta nöyrtymään. Vihdoinkin se osaa kasata konecachen rekisteriin oikein eikä käynnistys kestä enää puolta tuntia joka kerta. Lisäksi jonkinlainen yhteys FSInn:in ja FS2004:n multiplayerin välillä on myös todistettavasti vallinnut jopa useamman aikayksikön verran. :o

Ja kuten tuosta Vatsim-indikaattoristanikin näkyy, yhteys on ainakin hetkellisesti saavuttanut tänään myös määränpäänsä. :D

Tämän puurtamisen palkaksi ja onnistuneen lopputuloksen kunniaksi katson olevani oikeutettu aukaisemaan kaapista löytämäni viskipullon. Nyt. 8) ;D

EDIT: Katsotaan sitä äxpeewintoosaa sitten, kun HuoltoPakki kolmonen julkaistaan. Ehkä se sen jälkeen jo toimiikin niinkuin pitää. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Viskiä..nam...tekis mieli kieltämättä itekki korkkailla mutta kun ei tullut käytyä kaupassa ...nyt on liian myöhäistä kun on jo lirahtanut housuun :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään