Guest JyriNissi

lennonjohtajaksi vatsimiin

27 viestiä aiheessa

Oon kopsannu tuolt vacc sivuilt ohjeet tohon vatsim lennonjohto hommelii,ja oon lukenu sitä jo aika paljon. ni otetaaks sinne tälläsii noobei harjottelee? ???opettelen ulkoo kaikkii noit ilmailu aakkosii ja tälläst ja oon vast 12. en ole kyllä viellä ladannu sitä ohjelmaa mut sit ku oon vähän viel harjotellu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

oon ite lennelly tossa flight simulaattorilla mut laskeutumiset ei kauheesti onnistu :-[. sit isoveli ehdotti lennonjohtajaksi ja se tuntu ihan hyvältä idealta ni jos tääl on muita harjottelemassa lennonjohtajiks vatsimii ni tänne pistäkää jotain. ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kannattaa ensin lentää sen verran vatsimissa että kaikki radioliikenne yms. alkaa tuntua tutulta, sitten vasta harkita lennonjohtamista. Voi olla erittäin vaikeaa oppia lennonjohtamaan jos ei ole mitään kokemusta siitä, miten se homma toimii. Muistathan, että vatsim ikäraja on 13v.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

eikai se yksi vuosi oon kauheen paha oon kyl jo lennelly aika paljon isovelin kanssa tos flight simulaattorin omas netti pelissä. se on kyllä aika surkee ku ei ole tota lennon johtoo mut oon kyllä lentäny sillä tietokoneen lennonjohdolla ja osaan jo aika paljon tota enkkuu ja luen koko ajan sitä vacc ohje kirjaa. et ehkä viikon päästä pitää kokeilla isovelin kaa tyhjällä vatsim servulla ja kattoo osaanko mä mitään siellä jos ei onnaa ni en tuun sellasille mis on paljon porukkaa ;D ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ensinnäkin, ei ole mitään "tyhjää" vatsim serveriä.. On monta serveriä kylläkin, mutta kaikista yhdistetään samaan pääverkkoon. En osaa sitä nyt kovin hyvin selittää. Mutta olit sitten serverillä A taikka B connectanut vatsimiin, niin liikennetilanne on aivan sama. Ja ton 13v ikärajan määrittää USA:n laki, joten se yksi vuosi on "paha"

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

no höh nytte pitäis venaa vuos vai ??? :'(

Valitettavasti... Jotain erikoislupia VATSIM asian suhteen kai myöntää. Mutta en tiedä niistä sen enempää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moro!

Samaa mieltä yllä olevan kanssa olematta vanha pieru. Lisäksi noin yleisenä sanoisin VATSIM on simulaattori ei peli, kaikella kunnioituksella pelimiehiä kohtaan.

jukka

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lennonjohtajaksi ei kannata alkaa haaveilemaan ennen, kuin osaa lentää. Joka taas tarkoittaa koneen & navigaation osaamista ja miten valvotussa ilmatilassa lennetään.

VATSIMissa lennonjohtajilta vaaditaan jokseenkin paljon osaamista ja kärsivällisyyttä. Lähestymistutkaksi, saatikka aluejohdoksi, ei pääse päivissä tai edes viikoissa, vaan siihen menee helposti pari kuukautta.

VATSIMissa tärkeimmät asiat ovat kärsivällisyys ja halu oppia.

Kaikella kunnioituksella, epäilen, että osaat englantia paremmin kuin suomea, joka vaatisi hieman lisää opettelua.

Kaikkeahan ei heti opita, varsinkaan 12 ikävuoteen mennessä, joten tätä ei tarvitse ottaa henkilökohtaisena huomautuksena. Ikää ja kokemusta tulee lisää, se on yksi niistä varmoista asioista.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ihan pikkupointtina vaan niin kannattaa kuunnella oikean mailman lennonjohtoa (www.liveatc.net). Siinä oppii tuota fraseologiaa ja muutenkin englannin ymmärtäminen parantuu. Meinaan vaan, että välillä on kyllä aika haastavaa saada selvää LJ:stä varsinkin jos hän puhuu äidinkielenään englantia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jyri - Tuollaisia kymmenen hymiön rivejä ei sitten enää viesteihin laiteta, ok?

Ja lisäksi, jos nyt oikein käsitin niin Jyri ja Jani ovat "veljeksiä".. Mutta sellainen huomautus, että vaikka käyttäisittekin foorumia samalta koneelta, niin ette voi käyttää ristiin toistenne tunnuksia. Eli jos Jyri lähettää viestin, niin se on sitten tehtävä oman tunnuksen kautta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja ihan pikkupointtina vaan niin kannattaa kuunnella oikean mailman lennonjohtoa (www.liveatc.net). Siinä oppii tuota fraseologiaa ja muutenkin englannin ymmärtäminen parantuu. Meinaan vaan, että välillä on kyllä aika haastavaa saada selvää LJ:stä varsinkin jos hän puhuu äidinkielenään englantia.

Silloinhan homma on vain helpompaa, vai meinasitko, että ei puhu äidinkielenään englantia?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin, ettei tuo rapakon takainen lj-/ilmailufraseologia ole kovinkaan hyvää kuunneltavaa. Ainakaan opetusmielessä. Amerikan serkut kun käyttävät tuota kieltä ja termistöä hyvinkin eri tavalla kun esim. me eurooppalaiset.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Silloinhan homma on vain helpompaa, vai meinasitko, että ei puhu äidinkielenään englantia?

Ei kun tarkoitan semmoista englantia puhuvaa kuka puhuu todella nopeasti ja olettaa, että ymmärrän kaiken mitä hän minulle sanoo. Tietysti voi sanoa, että "please speak slower" tms. Ja onhan siellä liveatc:ssä ainakin Waterloo.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanoisin, ettei tuo rapakon takainen lj-/ilmailufraseologia ole kovinkaan hyvää kuunneltavaa. Ainakaan opetusmielessä. Amerikan serkut kun käyttävät tuota kieltä ja termistöä hyvinkin eri tavalla kun esim. me eurooppalaiset.

Ja myöskään siellä ei olla yleensä niin tiukkoja sen RTF:n kanssa vaan saattaa olla hyvinkin vapaamuotoista fraseologiaa...

www.atcbox.com:ssa on EHAMista livestriimiä. Niiden kuunteleminen on huomattavasti jenkkistriimejä hyödyllisempää...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja myöskään siellä ei olla yleensä niin tiukkoja sen RTF:n kanssa vaan saattaa olla hyvinkin vapaamuotoista fraseologiaa...

www.atcbox.com:ssa on EHAMista livestriimiä. Niiden kuunteleminen on huomattavasti jenkkistriimejä hyödyllisempää...

Jaa missä tuolla sivustolla? on nimittäin tosi sekavan oloinen sivusto.

Edit mutaman minuutin selailun jälkeen en löytänyt muuta streamiin liittyvää linkkiä kun vaan tuonne liveatc:hen joka onkin jo entuudestaan tuttu. Eli tarkoititko tuota vai pitäisikö tuolla olla joku suora linkki tuohon EHAM:in atc:hen? Kyllähän tuon löytää tuolta liveatc:n sivultakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jaa missä tuolla sivustolla? on nimittäin tosi sekavan oloinen sivusto.

Pitää olla rekisteröitynyt ja sisäänkirjautunut niin ne näkyy tuossa sivupalkissa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

toi oli kyllä toi sivu aika sekava et ei kauheesti tajunnu pitää kai tyytyy kuunnella scannerilla himasta ku asun kellokoskella ni koneet lentelee just tästä talon yli ja scaneri kuuluu helsingin towerii asti ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

toi oli kyllä toi sivu aika sekava et ei kauheesti tajunnu pitää kai tyytyy kuunnella scannerilla himasta ku asun kellokoskella ni koneet lentelee just tästä talon yli ja scaneri kuuluu helsingin towerii asti ;D

Winamp tai vastaava + http://www.liveatc.net/feedindex.php

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Enää en munaa tossa laskeutumisessa kun käytäm ils laskeutumista ;D,ja kun on siinä se ikäraja niin harjoittelen isovelin kannssa LAN verkossa ja sitten lueskelen ilmailu ohjeita ja sanontoja ::). Olisiko kenelläkään jotain tietoa jostain lennonjohto ohjelmasta että sitä voisi käyttää LAN verkossa että voi harjoitella? ??? kertokaa sivu jos tiedätte mistä voi ladata sen. ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat Vatsim lennonjohtajaksi niin itse suosittelisin kyllä menemään vacc:in järjestämään Lj koulutukseen siellä varmasti saat hyvää trainingia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos haluat Vatsim lennonjohtajaksi niin itse suosittelisin kyllä menemään vacc:in järjestämään Lj koulutukseen siellä varmasti saat hyvää trainingia.

Ainoa vain että sen tarkoitus ei ole kädestä pitäen opettaa jokaista asiaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään