Guest JyriNissi

haluuko kukaan opettaa minua??

10 viestiä aiheessa

nii et haluisko joku opettaa tota lennonjotoa+ ku itellä se vähän tökkii. lataan sen ohjelman tänään 28.5.2005. jos huomen joku kerkee ni vois jeesata ku oon viellä alottelija, ja oon kopioinut vacc ohjekirjan sieltä sivuilta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisit laittaa tuon viestisi tuonne toiseen aloittamaasi ketjuun, ei sitä tarvitse samasta asiasta ruveta useita threadeja pukkaamaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voisit laittaa tuon viestisi tuonne toiseen aloittamaasi ketjuun, ei sitä tarvitse samasta asiasta ruveta useita threadeja pukkaamaan..

 

Olipas kiva vastaus uudelle tulokkaalle.Hieman ystävällisempi äänensävy ja kaikki alkaa taas paremmin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sitä paitsi, et tee ohjelmalla mitään ellei ole tunnuksia ja tunnuksia ei saa ennenkun täyttää 13...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Siis tuota.. Mitenköhän tämän selittäisi.

 

VATSIM tulee sanoista Virtual Air Traffic Simulation Network. Paino on todellakin simulaatiossa, eikä niinkään pelaamisessa. Olet siis oikeassa siinä, että harjoitusta ja opettelua tarvitaan, mutta opinnotkin voi suorittaa miljoonalla eri tavalla. Karkeasti tavat voi jakaa jokseenkin hyviin ja huonoihin. Valitettavasti esittämäsi "soitellen sotaan" -taktiikka ajautuu viimeksi mainittuun ryhmään.

 

Virtuaali-ilmailu on rikas harrastus, koska jokaisella on mahdollisuus toteuttaa sitä suunnilleen omalla tasollaan. Verkkolentäminen on olennainen osa toimintaa, mutta pitääksemme toiminnan laadun massaräiskintäpelien melko kuivan "juokse ja ammu" -tyylin yläpuolella, jotain tasoa pitää olla. Tiedot ja taidot parantuvat kokemuksen myötä, mutta se ei saa olla peruskoulutuksen ainoa avain: tarvitsemme myös puhdasta teoriaa ja offline-harjoittelua.

 

Tasovaatimukset korostuvat erityisesti lennonjohtajilla, koska heidän toimintansa vaikuttaa harrastuksen realistisuuteen suuresti. Asiaa voidaan käsitellä myös funktioajattelun kautta - lennonjohtajan tehtävä on palvella lentäjiä. Jos lentäjä tavoittelee mahdollisimman todenmukaista lentokokemusta, lennonjohtajan tulisi tarjota siihen mahdollisuus. Täysin kokemattomalla ja asioita pintaraapaisun verran tuntevalla ei juurikaan ole eväitä kertoa, miten asioiden tulisi toimia; Ja vielä tärkeämpää, miten asiat käytännössä toimivat.

 

VATSIM:ssa on perusvaatimuksena lennonjohtajille asianmukainen koulutus ja osoitus riittävistä taidoista. Jokaisen lennonjohtajan on siis suoritettava teoriakokeita tarpeen mukaan ja näytettävä kykynsä käytännön kokeissa. Poikkeuksena mainittakoon todellisen elämän lennonjohtajat ja ansio-/liikennelentäjät, joille tarjotaan tasoharppauksia lupakirjakopiota vastaan. Suomessa on käytössä yksi VATSIM:n edistyksellisimmistä koulutusjärjestelmistä. Se perustuu vaiheittain tapahtuvaan etenemiseen, joka alkaa perusteorioista käytännön harjoittelun kautta VATSIM:n kelpuuttamien kouluttajien ohjaamana yhä vaativampiin tehtäviin. Valitettavana haittapuolena maanpäällisessä elämässä kuitenkin on, että kaikkea ei voi saada heti: oppiminen vie aikaa.

 

Jyri, aiemmin puhuit VATSIM:n palvelimista erillisinä yksikköinä ja nyt olet ilmeisesti pyrkimässä verkkoon ilman lennonjohtokelpuutusta, joten sinulta on selvästi jäänyt jotain ymmärtämättä siitä, mitä olet väittänyt lukeneesi. Et kuulosta siltä, että olisit vielä valmis hyppäämään tositoimiin. Sen sijaan suosittelisin perehtymistä yhteisen verkkomme perusasioihin. Tarvittaessa kouluttautumisessa auttaa lukuisten foorumien lisäksi myös VATSIM:n Pilot Resource Center ja VACC Finland.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

kyllä minä tiedän että olisi melkein sama asia kertoa oikeille koneille kiitoradat ja kaikki korkeudet suunnat ja tälläiset olennaiset en ryhtyisi pelleilemään mistään hinnasta >:(

Kuka tässä on pelleilystä puhunutkaan?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

no kiitos kun haluutte auttaa luulin et tuolla kaikki pelaa huvikseen ku noist fooruimista tuli semmonen mielee ja ite ajattelin just yrittää olla mahdollisimman aito

Jos vaikkapa luopuisit nyt ensin "kaikki minulle heti" -asenteesta ja yrittäisit olla hieman kärsivällisempi, niin voisimme syventyä itse asiaan. Toivoisin siis, että ensin pyrkisit hahmottamaan VATSIM-toiminnan peruslähtökohdat, ennen kuin mietit, miten pääsisit itse toimintaan mukaan. Lisäksi olisi mukavaa, jos panostaisit kirjoitusasuusi: minulta meni kahden viimeisen viestisi ymmärtämiseen pari minuuttia. Välimerkit ja isot alkukirjaimet suomen kielioppia mukaillen auttaisivat kovasti.

 

Tämä kaikki siis yhteisen hyvän ja sinun edistymisesi vuoksi, pointtini voit lukea vaikkapa allekirjoituksestani.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Voit myös muokata aiempaa viestiäsi muokkaa-painikkeen kautta, sellainen on jokaisen viestisi oikeassa yläkulmassa. Ei ole suositeltavaa sanoa jokaista pientä asiaa omassa viestissään, koska silloin leimaudut helposti tarkoitushakuiseksi viestimäärän kasvattajaksi (negatiivinen asia) ja toisaalta hankaloitat ymmärtämistä. Pienet asiat tekevät kommunikoinnista helpompaa, sama juttu oppimisessa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Anteeksi vaan, että tuo veljeni on päässyt tänne kirjottelemaan. yritin estää, mutta en voinut. :D ja sit se käytti viel mun nimeäni joissain viesteissä. >:(

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään