Jani Nissi

Mikä skanneri?

13 viestiä aiheessa

ajattelin ostaa tälläsen skannerin Yaesu VR-120D onko kenelläkään kokemuksia tästä? muitakin saa suositella, budjetti on 100-190€.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on Maycom AR-108 ja olen ollut nyt pirun tyytyväinen vaikka se on ollutkin vasta viime torstaista :D Kantama on aika hyvä, täältä meiltä kuuluu EFHK:lle ja matkaa on about 10km ::) Kerran olin kuulevinani jotain Tallinan kentän säätäkin.. :D Ja hinta on 75e :P Ei paha

EDIT: Eli Tämän näköinen ;)

EDIT2: Taajuusalueet:

108 – 136 Mhz

136 - 174 Mhz

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mulla on molemmat edellämainitut :)

Lyhyesti:

Maycom:

- Käyttöliittymä hanurista

+ Kohtuuhintainen (Thiecom.de....)

+ Herkkä

- Ei tuota oikein voi skanneriksi sanoa (hidas+logiikka hanurista), lisää löytää kyllä täältä kun hakee, ei jaksa kirjoittaa samaa moneen kertaan

- Kuuluvuus ei juurikaan parane ulkoisella antennilla+liitin vähän epämukava

+ Toimii

- Äänenvoimakkuus aika vaatimaton kentän melussa

++ Saa ainakin sitä mistä maksaa

Yaesu:

- Käyttöliittymä hanurista

+- Siedettävähintainen (Thiecom.de....)

+ Ei niin herkkä kuin AR-108 (vakioantenneilla)

+ Klassikko BNC-liitin antennille, ja hyötyy paremmasta antennista

+ Skannerina vähän parempi, ja ominaisuuksia vähintään riittävästi

+ Roiskevesitiivis

+ Ilmeisen laadukas laitos

+ Ääntä pikkuskanneriksi hyvin

- Ei virallista pc-editointisoftaa. TK120 ja epäviralliset kaapelit kyllä löytyy..

Alincon DJ-3X on myös ihan varteenotettava vaihtoehto, joskin vähän heppoisempi rakenteeltaan. Mulla oli ennen tuota Yaesua sellainen.

Jos taas haluaa käytettävyydeltään kohtuullisen laitteen niin esim Unidenit on ihan hyvä valinta, joskin niiden rakenne ja muovilaatu tuntuu olevan ihan toista luokkaa.

Jos olisin nyt ostamassa omilla rahoilla ja riittäisi yhden tai kahden taajuuden seuranta, kuten spottauksessa yleensä, niin valinta olisi ilman muuta Maycom.

Janne

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Juu, AR-108 on varmaan hinta-laatusuhteeltaan paras radio ilmailujakson kuunteluun. Jannen "arvostelu" on ihan nappiin, juuri noin. Se "dual watch" toimii aika hyvin jos tarvii kuunnella kahta jaksoa (torni/rullaus, torni/tutka) - ja korvanapilla kuulee melussakin OK.

Mutta skanneri se ei ole, semmoiseksi huono valinta. Omaani olen erittäin tyytyväinen koska kuuntelen vain yhtä jaksoa kerrallaan.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itellä on nyt kolmas skanneri menossa. Ensimmäinen oli AOR8000, iso, ruma mutta toimiva. Toisena oli tuo Alinco DJ-3X, erittäin kompakti laite, mutta ei numeronäppäimistöä, huono käytettävyys muutenkin. Pääsi parempaan kotiin.

Nyt on Icomin laite,en muista mallimerkintää just nyt. Olen ollut erittäin tyytyväinen siihen. Siinä Dual mahdollisuus, eli voit olla kahdella kanavalla samaanaikaan kuuntelulla tai toinen kanava kiinteällä taajuudella ja toinen samalla skannaa. Kooltaan isompi kun Alinco, mutta paljon pienempi kun tuo AOR. ;D Pelkkään ilmailukäyttöön ehkä ominaisuuksilta ylimitoitettu, mutta jos kuuntelee muutakin liikennettä niin loistava. Niin siinä on myös sisäinen tallennin, joten voi kuunnella uudelleen jos jokin menee ohi :)

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lexmark monitoimikone :)

Voikos tommosella kuunnella lentoliikennettä? ;D

(elä vedä hernettä nokkaan..) "älä ota sitä vakavasti..."

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh.. :D

Siinä on kopiokone,tulostus,skanneri jne.

Taisit ymmärtää skannerin vähän väärin. Skannerilla tässä tapauksessa voi kuunnella ilmailuradioliikennettä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Taisit ymmärtää skannerin vähän väärin. Skannerilla tässä tapauksessa voi kuunnella ilmailuradioliikennettä.

Olen möhlinyt taas :-X

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään