Guest ilkapoika

Multicom taajuus

13 viestiä aiheessa

Muistan nähneeni jossain tuon multicom taajuuden, mutten enää löydä sitä mistään. Mikä mahtanee olla?

Ja toinen alkajan kysymys. Olen laittanut call-signikseni tietyn tunnuksen mutta tuntuu että minua kutsutaan jollain aivan muulla??? Mikä lie????

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tarkoitatkohan unicomia, 122.8?

Ööö... siis se taajuus jossa ilmoitan laskeutuvani johonkin korpikentälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja toinen alkajan kysymys. Olen laittanut call-signikseni tietyn tunnuksen mutta tuntuu että minua kutsutaan jollain aivan muulla??? Mikä lie????

Minkä tunnuksen sitten laitoit? Ainakaan noita reittilentojen matkalippujen kanssa käytettäviä tunnuksia ei käytetä lentosuunnitelmissa (eli AY123 -> FIN123 = Finnair 123), samoin jos lennät pienkoneella, tunnusta yleensä lyhennetään radioliikenteessä, OH-CAU = avauskutsussa sanotaan oscar hotel charlie alfa uniform, lennonjohtaja sen yleensä heti lyhentää muotoon "eka kirjain + 2 viimeistä" eli siitä tulee oscar alfa uniform.

Jos kyse oli jostain muusta, kerro esimerkki niin on helpompi vastata ;-)

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minkä tunnuksen sitten laitoit? Ainakaan noita reittilentojen matkalippujen kanssa käytettäviä tunnuksia ei käytetä lentosuunnitelmissa (eli AY123 -> FIN123 = Finnair 123), samoin jos lennät pienkoneella, tunnusta yleensä lyhennetään radioliikenteessä, OH-CAU = avauskutsussa sanotaan oscar hotel charlie alfa uniform, lennonjohtaja sen yleensä heti lyhentää muotoon "eka kirjain + 2 viimeistä" eli siitä tulee oscar alfa uniform.

//Tuomas

Taisin eilen nähdä Ilkan tunnuksella IT77 tms..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

//Tuomas

Kiitos, juuri tätä tarkoitin!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jep, mä lensin ekan lentoni tunnuksella TIG415 - Vantaalta Jyväskylään, asiallisesti B777:lla... ;D

Olikohan Aki tai Matti ollu lennonjohtajana sillon.. Selkeesti mä olen saanu joltain plaaniwizardilta apua ku reittinä on "ANT UY75 DIPAR UT81 LNE DCT" enkä mä tommosia olis mitenkään osannu tehdä ite :)

Mut siitä se lähtee, tais olla viimeinen IFR-lento toistaiseksi, sen jälkeen onkin lennelty vfr:ää. Ja seottu simunrakenteluun..

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ööö... siis se taajuus jossa ilmoitan laskeutuvani johonkin korpikentälle.

just det. Se sama jota monitooraat, jos atc:tä ei ole paikalla.

Eikös korpikentälle laskiessa käytetä kuitenkin kentän omaa jaksoa ;)

//basse

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tällä hetkellä ei, valitettavasti käytetä kentän omia jaksoja. Kaikki unicomit 122.800.

Jos kaikki korpikentällä pyörivät on samaa sakkia ja kaikki käyttää jotain muuta ni ei se kai kiellettyy oo. Mut ongelma tulee kun joku ulkopuolinen niin se tietty ei asiaa tiedä ja ruuvaa tuon standardi-jakson...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään