Guest Buumi

Aloittelija kysyy

5 viestiä aiheessa

Nyt sitten on jonkun aikaa jo kiinnostanut tämä asia siis lentokoneiden modelien teko.

Nyt päätin tulla täältä kysymään voinko tehdä flight simulatoriin lentokoneiden modeleita vaikkapa zmodelerilla, kun siinä minulla olisi hyvin vähän edes asia hallussa.

Yksi ongelmista on juuri englannin taidon puute, joten ei tuo gmaxi innosta, vieläkun en ole video/suomalaisia tutoriaaleja siihen ole löytänyt. Jos nyt kumminkin minun pitää tehdä gmaxilla auttakaahan minua vähän (tai aika paljon  ;D). Kuten jo sanoin en ole koskenutkaan vielä gmaxiin ja englannin taitoa ei ole, niin sillä "mallintamisesta" en ainakaan tiedä mitään. Sanokaa tietämänne video-tutoriaalit ja suomenkieliset tutoriaalin, niin voisin opetella niistä asioita.

Aiheita tästä on jo useita, mutta kaikissa käsketään menemään englannin kielisille sivuille, jotka ovat minulle lähes samanlaista, kun heprea.

Siis jos joku viitsisi nyt sanoa mitä tehdä alussa lyhyesti niin kokeilisin ja kysyisin sitten neuvoja, kun jumittuisin johonkin kohtaan.

------------------------------------------

Tekstistä tuli taas hivenen sekavaa, mutta yrittäkää saada selvää.

Kiitoksia jo etukäteen. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://www.3dolphin.net/index.shtml

Tältä saitilta eri foorumeilta, saa yleensä hyviä ohjeita 3D hommiin suomeksi, gurujen avustuksella, gurut myös neuvovat linkkejä eri softien saiteille, sekä tuto sivuille. Rekisteröidy ja kysele. Lue ensin foorumien käyttö ohjeet, oikean paikan, sekä oikean kyselytavan asettamiseksi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, siis ei mitään kiirettä odottaa valmiita koneita.  :D

Entäs jos teen blenderillä, kuinka saan kyseisen koneen sitten peliin, kun sillähän ei saa tallennetua fs2004 muotoon? Olisiko video-tutoriaaleja, kun ei millään jaksaisi tuo englanti vielä innostaa.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Entäs jos teen blenderillä, kuinka saan kyseisen koneen sitten peliin, kun sillähän ei saa tallennetua fs2004 muotoon?

Tallentamalla Gmaxin ymmärtämään muotoon(jos blenderillä pystyy), sitten Gmaxissa korjataan siirrossa mahdollisesti syntyneet virheet, tehdään animoinnit, texturemappaukset, vaurio-malli, virtual cockpit jne. Kun nuo on tehty, väännetään modeli simuun makemdl.sdk:n työkaluilla, tehdään tai sovitetaan omaan modeliin jokin olemassa oleva lentomalli, paneli, äänet. Ja texturet muokataan simun ymmärtämään muotoon.

Tuosta jos joku tekee ohjeen joka kattaa koko homman...suomenkielellä ei tule koskaan, englanniksi kaikki tarvittava löytyy netistä, mutta ei selkeinä "tee näin"-ohjeina, vaan pienempiä kokonaisuuksia sisältävinä ohjeina, vinkkeinä, foorumi-viesteinä jne. Tuosta koko hommasta 3d-modelin muotojen tekeminen on vain pieni osa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään