Jaakko Airasmaa

Mikä takuttaa? *Ratkastu* - thänks

16 viestiä aiheessa

Koneeni: AMD Sempron 2600+ (1,83 Ghz), ATI Radeon 9200 SE, Kigstonin muistia 1giga (enempää ei saa), emo MSI KT6V.

Niin, mitä tosta täytyis vaihtaa että tosta sais tehokaamman vähällä rahalla? ???

Prossua en mielelläni menis vaihtaa, mutta mikäli se on noista hitain/takuttaja, saatan sen vaihtaa.

Simuni ei oikeen tahdo pyöriä kunnolla hyvillä graffoilla/EFHKoolla, enkä haluis simuun pistää mitään 3 vuotiaan piirrustuksen näköistä graffaa...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikosti on hyötyä ruveta tuota parantamaan. Näyttökortin vaihdolla hiukan saa, mutta ei niin paljon että kustannus kannattaa, ja seuraavan emon vaihdon yhteydessä näyttökortin väylä vaihtuu kuitenkin. Kannattaa minusta pärjäillä tuolla, kunnes aika on kypsä koko paketin uusimiseen.

Silloin ei sitten kannata ostaa Sempronia, Celeronia tai mitä silloin onkin säästömallin prosessoreita, eikä säästömallin näyttökorttia, jos haluaa rankkaa tehoa FS:n pyöritykseen. Ne on tarkoitettu kevyempään käyttöön. Tehosta joutuu maksamaan vähän enemmän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tökkiikö simusi myös oletuskentillä?

Joo(Ei nyt kuitenkaan millään ihan pikkusilla), ja se pätkii hieman ilmassakin kun pyörittelee kuvaa

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nopeus ei ole suoraan verrannollinen kokoonpanoon, vaan asiaan vaikuttaa myös että missä kunnossa käyttöjärjestelmä ja kiintolevyt ovat. Kannattaa eheyttää kiintolevyt ja putsata windowsin rekisteri säännöllisin väliajoin niin kaikki asiat toimivat huomattavasti nopeammin. Itselläni on huomattavasti huonommat laitteet mutta FS toimii hyvillä grafiikoilla mainiosti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pista toi Radeoni uusiksi. esim. Radeon 9800pro (150€) on huomatavasti tehokamppi kuin toi 9200 joka on SE malli viella :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuohan on parempi kun mun kone. Ainakin siinä on enemmän mhz :D Itellä vain 1.7ghz ja hyvin pyörii täysillä graffoilla. Tosin mulla on R9600XT 256mb :P Joten mäkin vaihtaisin tuohon sen näyttiksen...

Ja mulla ei oo edes noin paljon muistiakaan.. ja tää on AMD Athlon.. :D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Gigahertzit eivät kerro prosessorin nopeudesta juuri mitään. Prosessorin sisäinen arkkitehtuuri on paljon tärkeämpi. Välimuistien määrät tekevät myös paljon.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heikosti on hyötyä ruveta tuota parantamaan. Näyttökortin vaihdolla hiukan saa, mutta ei niin paljon että kustannus kannattaa

Päivää, olen vähän eri mieltä tästä näytönohjaimen vaihdon mielekkyydestä.

Jaakon kone tuntuu olevan muuten "kuosissaan" FS-käyttöön näin peruskomponentteja ajatellen eli näytönohjainta vaihtamalla esim 9800Pro/9600XT-näyttiksiin saisi kohtuullisen kustannustehokkaan parannuksen tehtyä jolla pärjäisi ainakin FS2006:n hankintaan asti.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Päivää, olen vähän eri mieltä tästä näytönohjaimen vaihdon mielekkyydestä.

Jaakon kone tuntuu olevan muuten "kuosissaan" FS-käyttöön näin peruskomponentteja ajatellen eli näytönohjainta vaihtamalla esim 9800Pro/9600XT-näyttiksiin saisi kohtuullisen kustannustehokkaan parannuksen tehtyä jolla pärjäisi ainakin FS2006:n hankintaan asti.

Olen samaa mieltä. Tuo 9200 SE on nimittäin todella onneton näytönohjain. Nykyään esim. 9600XT ei maksa paljo mitään ja on kohtuu tehokas ja piirtää nättiä jälkeäkin. Nimim. Kokemusta löytyy kummastakin.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No sitten ehkä kannattaa. Minä en noita Atin vermeitä niin tunne, niin en tuota osannut niin huonoksi olettaa. Näyttökortti ei kuitenkaan kauheasti paranna nopeutta, pikemminkin parempi kortti sallii pistää eräitä asetuksia isommalle ilman mainittavaa hidastumista. Prosessori vaikuttaa eniten raakaan nopeuteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Totta puhut, MUTTA ;D vaikka prossu vaikutta voin sanoa että tässä kokpanossa toi 9200SE (SE= Surkea Esitys ;D ) on heikoin lenkki. Uskon että vaihtamalla esim. 9800pron:n jossa on nopeamppi kello ja muisti ja viealla tarkeamppa 8 pixel piplines pikkuvelin 4 vastan, teke 9800pro ainakin kaksi kerta nopeamppi grafikassa. Veikan että kuvan laatu seka fsp nousisi aika mukavasti.

toi Semproni ei niin mahoton ole, vaika se ei mitan AMD 64 ole

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksistanne, taidan siis ostaa uuden näyttiksen. Itsekkin epäilin ekana näyttistä, mutta halusin täältä varmistusta(etten mee ostaa mitään ziljoonan euron korttia turhaan :P). Vielä kerran thänks.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään