Guest kille

Epätoivo vaivaa SB3:n kanssa

15 viestiä aiheessa

Rupeaa olemaan hermot siinä pisteessä että paluu vatsim -maailmaan jää sittenkin lyhytaikaiseksi..  >:(  Sigussa oleva kokoonpano luonnollisesti pyörittää mainiosti framet lähes tapissa (25-30fps johon lukittu) yhdistelmiä level-d 767 tai f1 atr - fisdin EFHK - active skyn säätilat pilvineen.

Mutta: saman tien kun SB3:n laittaa käyntiin ja loggaa sisään Vatsimiin, framet romahtavat 10 pintaan ja nykiminen on sanoinkuvaamatonta. Tekstuurit latautuvat jatkuvasti ja puolet maisemasta on harmaana. Aivan sama onko liikennettä vai ei. Joskus "connecting to multiplayer via lobby" -teksti roikkuu ruudulla viisi minuuttia ja senkään jälkeen muut koneet eivät näy enkä minä näy muille. Ja sitten kun viimein saadaan lento niin pitkälle että aletaan kutsua määränpään lähestymistä, koko romu kaatuu.

SB:n foorumit ovat olleet melko kuolleita koko kesän koska ohjelman luojalle on iskenyt oikean elämän velvoitteet päälle eikä ohjelmaa tällä hetkellä ilmeisesti kehitetä, joten sieltä ei apua löytynyt.

Mainittakoon vielä että palomuurina on F-securen IS 2005 -tuote ja WinsockXpfix ajettu.

Olisiko kenelläkään ideoita vai kannattaisiko mielummin alkaa kokeilemaan FSInniä..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Kannattaa laskea multiplayer range n. kymmeneen. Itselläni se auttoi frameihin, kun ei ole kiljoonaa konetta kone pyörittämässä. Myös koneiden liikkeen päivitys kannattaa laskea suhteellisen pieneksi.

Sitte toiseksi: Jos pilviä on taivaalla paljon tai on huono ilma niin silloin varmasti framet laskevat. Esim. nythän Helsingissä on huono ilma. Kevyempien pilvien asentaminen auttaa.

T: Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kannattaisiko mielummin alkaa kokeilemaan FSInniä..?

Ei lainkaan huono vaihtoehto, ainakin minä olen ollut sen toimintaan alkuvaikeuksien jälkeen erittäin tyytyväinen. Piakkoin siitä pitäisi ilmestyä myös uusi versio.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko kokeillut onko moduuli version ja ulkoisen version välillä mitään eroa? Eli jos olet normaalisti käyttänyt  FS:n modules -valikosta löytyvää SB:tä, niin kokeile ulkoiseen ikkunaan avautuvaa versiota (tai päinvastoin).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiitos vastauksista. Huomasin tosiaan että minulla oli vielä default-pilvet paikoillaan uuden koneen asennuksen jäljiltä  :P  Vaihtuivat HI-fps versioihin oitis.. tosin sekään ei selitä sitä seikkaa että framet olivat aiemminkin jo ihan hyvät ilman squawkboxia. Multiplayer rangesta täytyy sanoa sen verran että useimmilla lentämilläni lennoilla ei ole ollut kuin korkeintaan 2-3 konetta kymmenen mailin säteellä, joten tuskinpa siitä on kysymys? Asetukset ovat vielä defaultissa, mitenkä teillä, oletteko alentaneet niitä?

Siirtyminen ulkoiseen versioon ja päivityksen pienentäminen ei kuullosta hyvältä, koska silloin otettaisiin askel kohti takaisin vanhaa SB:ta kohti, jossa niitä ohjelmia sai käynnistellä etukäteen ja koneet pomppi missä sattuu. Olisi kiva ensin tutkia voiko jossain muualla olla vikaa, koska eihän ko. softan suorituskyky tällä järjestelmällä voi olla noin huono?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko asentanut uusia ajureita viime aikoina?

Itselläni oli sama juttu, mutta asia ratkesi kun vaihdoin uusimman nvidian ajurin vanhempaan, eli 77.xx (en muista desimaaleja) -> 71.84. Ja muista ajaa kone Driver Cleaner Pro:lla kun olet poistanut edellisen ajurin, ja lataa sitten vanhempi ajuri esim. täältä. Tosin tuo sinun näyttiksesi taitaa olla niitä uusimpia, ehkä uusimman ajurin lataaminen auttaisi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista myös että www.squawkbox.ca on foorumi missä on aika paljon juttua just ongelmista ym, kannattaa sieltäkin katsoa hakutoiminnolla jos jollain on samaa ongelmaa. Ja vacc.fi kanssa.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Muista myös että www.squawkbox.ca on foorumi missä on aika paljon juttua just ongelmista ym, kannattaa sieltäkin katsoa hakutoiminnolla jos jollain on samaa ongelmaa. Ja vacc.fi kanssa.

Juu, SB:n foorumilla on viestit jo mutta kuten mainitsin, siellä on ollut aika hiljaista nykyään..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oletko asentanut uusia ajureita viime aikoina?

Tosin tuo sinun ajurisi taitaa olla niitä uusimpia, ehkä uusimman ajurin lataaminen auttaisi?

Hmm, en näytä maininneeni näyttiksen ajureistani mitään?  ;)  Täytyy tietysti tuotakin kokeilla jossakin kohden mutta pakko myöntää että hiukan vaikea on uskoa näyttiksen ajureiden vaikuttavan jos kerran simu pyörii moitteettomasti ilman Squawkboxia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hmm, en näytä maininneeni näyttiksen ajureistani mitään?  ;)  Täytyy tietysti tuotakin kokeilla jossakin kohden mutta pakko myöntää että hiukan vaikea on uskoa näyttiksen ajureiden vaikuttavan jos kerran simu pyörii moitteettomasti ilman Squawkboxia.

Jeps, typo :P Näyttistäsi siis tarkoitin ;)

Juuri noin oli minullakin mutta ajureiden vaihto vanhempaan vaan auttoi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsi uutta topickkia aloittaa, kun otsikkokin sopii minun ongelmiin :)...

Minulla onm ollut semmonen ongelma, että kun asensin SB3, simuni ei enää toiminut. esim. Kun valitsin koneen siinä vilkku defa cessna ja valitsemani kone. Ja kun valitsin toisen koneen, siinä vilkku se edellisenä valittu kone ja äsken valittu kone. Ja kun painan fly, ruutu menee mustaksi, paitsi että 3d prewiew jää näkyviin, ja painamalla esc, tulee ne vaihtoehdot mitkä tulee lennon aikana painamalla esc.

Sain simun korjattua siirtämällä SB3:sen moduulin pois modules kansiosta, mutta sillonhan SB3 ei tietenkään toimi :-\ :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En viitsi uutta topickkia aloittaa, kun otsikkokin sopii minun ongelmiin :)...

Minulla onm ollut semmonen ongelma, että kun asensin SB3, simuni ei enää toiminut. esim. Kun valitsin koneen siinä vilkku defa cessna ja valitsemani kone. Ja kun valitsin toisen koneen, siinä vilkku se edellisenä valittu kone ja äsken valittu kone. Ja kun painan fly, ruutu menee mustaksi, paitsi että 3d prewiew jää näkyviin, ja painamalla esc, tulee ne vaihtoehdot mitkä tulee lennon aikana painamalla esc.

Sain simun korjattua siirtämällä SB3:sen moduulin pois modules kansiosta, mutta sillonhan SB3 ei tietenkään toimi :-\ :'(

Ootko kokeillu FSinnillä kannattasi silläkin yrittää ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ootko kokeillu FSinnillä kannattasi silläkin yrittää ::)

Oon yrittänyt... ei toimi alkuunsa/käyttäjälle liian monimutkainen

Räpläsin useampaakin konnektia sun muuta näppäintä, mut en oikeen saanu wörkkäämään...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oon yrittänyt... ei toimi alkuunsa/käyttäjälle liian monimutkainen

Räpläsin useampaakin konnektia sun muuta näppäintä, mut en oikeen saanu wörkkäämään...

RTFM toimii aina ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään