Guest Cruzan

Huhu: Hornet-taitolentoa tänään Pirkkalassa klo 17:00

15 viestiä aiheessa

Otsikon mukainen huhu liikkuu täällä työpaikalla.... onko kellään tarkempaa tietoa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Soitin Satakunnan Lennostoon kysyäkseni varmistusta tuohon huhuun.,.. Vastaus oli suunnilleen näin: "Valitettavasti en voi antaa tuohon vastausta". Onpa salaista touhua... :(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli todella komea show juu - itse en ole Hornetin aiemmin nähnyt tekevän kaikkea tuota, vaikka monasti olen niiden temppuiluja Pirkanmaan järvien päällä seurannutkin. Lähtö pystysuoraan ylös ja lopun syöksykierre korkeuksista olivat aika huimaavia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai niin, julkinen kiitos siis Ilmavoimille hienosta näytöksestä, mutta outoa oli kyllä Ilmavoimien tiedotuspolitiikka näytöksen suhteen. Näytös oli selvästi suunnattu ADEX-yleisölle, koska se tapahtui lentoaseman päällä eikä tukikohdan päällä. Mutta käsittämätöntä että ADEX-neuvontapiste ei tiennyt siitä mitään, eikä tukikohdastkaan kysyttäessä annettu mitään tietoa. Saati että siitä olisi tiedotettu Ilmavoimien ADEX-nettisivuilla...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mutta käsittämätöntä että ADEX-neuvontapiste ei tiennyt siitä mitään, eikä tukikohdastkaan kysyttäessä annettu mitään tietoa.

"Tämä tuli minulle täytenä yllätyksenä", olisi Jäättenmäen Anneli tokaissut tuossa tilanteessa! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisikohan ollut PR-esitys vieraileville lentäjäveljille

Ne pidetään tukikohdan päällä - nyt näytös oli tukikohdasta aika kaukana eli lentoaseman päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ne pidetään tukikohdan päällä - nyt näytös oli tukikohdasta aika kaukana eli lentoaseman päällä.

Siviilipuolen päällä se soolo HN Rovaniemelläkin pyöri vaikka yleisö oli tukikohdassa. Taitolentohan ei ole sallittua kohderyhmänä olevan yleisön päällä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli todella komea show juu - itse en ole Hornetin aiemmin nähnyt tekevän kaikkea tuota, vaikka monasti olen niiden temppuiluja Pirkanmaan järvien päällä seurannutkin. Lähtö pystysuoraan ylös ja lopun syöksykierre korkeuksista olivat aika huimaavia!

Tässäpä kysymys Hornet-tietäjille:

Mikä on teho-painosuhde tuossa pystysuorassa nousussa, eli miten hyvin Hornet pystyy siihen?

Ja syöksykierteestä olen vähäsen surffaillut...

Väittävät, että Hornettia pitää pakottaa ohjaimet täysin poikkeutettuina 20 sekunnin ajan, ennenkuin se edes suostuu lähtemään syöksykierteeseen, ja jotain ongelmia olisi ollut ns. falling leaf-ilmiön suhteen, jossa syöksykierre vaihtuu puolelta toiselle. Yksi saitti väittää, että Hornetissa olisi syöksykierteen oikaisemiseksi hätäjarruvarjo.

Siis, oliko nimenomaan syöksykierteestä kysymys? Jotenkin vaikuttaisi vähän riskipitoiselta operaatiolta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siviilipuolen päällä se soolo HN Rovaniemelläkin pyöri vaikka yleisö oli tukikohdassa. Taitolentohan ei ole sallittua kohderyhmänä olevan yleisön päällä.

Hehe, ja lentoaseman ympäristä oli täynnä ADEX-siviilejä! ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siis, oliko nimenomaan syöksykierteestä kysymys? Jotenkin vaikuttaisi vähän riskipitoiselta operaatiolta.

Kyllä se ihan syöksykierteeltä näytti, Hornet tuli alas korkeuksista kuin korkkiruuvia pitkin. Moottorit oli kyllä käynnissä koko ajan. Ja oikaisu tapahtui aika alhaalla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hehe, ja lentoaseman ympäristä oli täynnä ADEX-siviilejä! ;D

Eihän ne sitä voineet tietää ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan olla mahdollista, että ne vaan harjoitteli ohjelmaa. Itse seurasin viime syksynä Rovaniemellä TkkK:n tuvan ikkunasta muutaman kerran, kun hornet ajo saman ohjelman useampaan kertaan. Kivaa katseltavaa. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voihan olla mahdollista, että ne vaan harjoitteli ohjelmaa.

Paikalla koko päivän olleet kertoivat että kone oli aamulla harjoitellut esitystä. Ja että normaalisti vastaavat esitykset ovat tukikohdan puolella. Ja tosiaan työpaikalla joku oli saanut ilmeisesti tukikohdasta vihjeen tulevasta esityksestä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään