Guest mjuusela

Export toimii ja ei toimi

13 viestiä aiheessa

Kun exporttaan jonkun aivan yksinkertaisen esim. laatikon,export antaa MDL ja XML tiedostot,mutta kun on vähänkin enemmän muotoa tai väriä tuloksena on seuraavanlaiset errorit: Make MDL was not found or failed to convert the model specified in .....to a MDL file.Check your system path to ensure MakeMDL is on it.Sekä:Export module is failure ja antaa seuraavanlaiset tiedostot xxx Tiedosto,xxxTekstitiedosto ja XML-asiakirja mutta ei MDL-tiedostoa.Teenkö jotain väärin vai onko ohjelmavika?

edit:/Juha: otsikosta isot kirjaimet pois...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jes,korjattu on.Osaisikohan joku vastata itse kysymykseen on luultavasti jollakulla muullakin tullut ko. ongelma eteen.Selvitän lisää jos tuli epäselvästi kysyttyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jes,korjattu on.Osaisikohan joku vastata itse kysymykseen on luultavasti jollakulla muullakin tullut ko. ongelma eteen.Selvitän lisää jos tuli epäselvästi kysyttyä.

Kyllä minä, vaikka kummalta kuulostaakin, kysymykseen yritän vastata tässä.  :-\

Joten nyt minä vuorostaan kysyn että joko toimii?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei toimi kokeilin kyllä heti pilkkumuutoksen jälkeen.Vois vaikka skypettää,löydyn luettelosta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

OK. Sitten seuraava kikka on lisätä Edit Mesh Modifier siihen objektiin. Pidä myös huoli ettei osien nimissä ole ä:tä tai ö:tä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Voi kiitos,jo toimii.Ei ollut nimessä ä:tä eikä ö:tä mutta josta mieleeni putkahti josko nimi ei saa olla kaksiosainen ja muutin nimen(UUSI HALLI=UUSIHALLI)ja heti alkoi"pelittään".En ole huomannut tutoriaaleissa tai keskustelupalstoilla moisesta.Olen joskus aikaisemmin kysynyt samasta asiasta ja siinä työssä on ä joten sekin työ on siltäosin OK vaikka muuten vielä vaiheessa.Jos vielä vaihdamme kuulumisia,voitko neuvoa kuinka lisäät Edit Mesh Modifierin.Niin ja vielä yksi juttu kun vauhtiin päästiin,kuinka kannattaisi tehdä sahan tukkipinot kun niitä tukkeja pitäisi olla 10-20000 ja jos kloonailee niin monta alkaa kone tökkimään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin ja vielä yksi juttu kun vauhtiin päästiin,kuinka kannattaisi tehdä sahan tukkipinot kun niitä tukkeja pitäisi olla 10-20000 ja jos kloonailee niin monta alkaa kone tökkimään.

Eiköhän helpoin tapa ole tehdä yks objekti joka näyttää tukkipinolta ja siihen kuva jossa on paljon tukkeja.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

voitko neuvoa kuinka lisäät Edit Mesh Modifierin.Niin ja vielä yksi juttu kun vauhtiin päästiin,kuinka kannattaisi tehdä sahan tukkipinot kun niitä tukkeja pitäisi olla 10-20000 ja jos kloonailee niin monta alkaa kone tökkimään.

Edit mesh on yksi tärkeimpiä juttuja gmaxissa. Esim. jos nyt teet esim vaikka sen tukkipinon, tosiaan kuten Sami ehdotti ensin tukkipinon näköisen karkean mallin ja antaa tekstuurien hoitaa sitten loput. Anyway... haluat siis muokata vaikka niitä pinon päitä niillä pisteillä, eli vertexeillä. Tämä kannattaa aloittaa sillä että laitat uuden Edit Meshin sinne josta alat sitten muokata vertexejä. Jos homma menee nääs ihan päin *jotain*, niin voit deletoida tämän Edit meshin pois ja olet taas tutussa ja turvallisessa lähtöruudussa.  :)

EDIT MESH lisätään näin:

Objekti valittuna valitset listasta Edit meshin (Tuossa listassa on paljon muutakin kivaa, minä esim. tykkään tehdä harjakatot nykyään Bend modifierilla... syntyy hetkessä ja räystäistä tulee siistit. )

[ attachment removed ]

Sitten kun alat muokkailla niin avaat sen pällimmäisen edit meshin ja valitset siitä haluamasi, vertex, edge, face, polygon tai element. Kun olet tyytyväinen työhösi, mutta haluat ehkä kuitenkin kokeilla saavuttaa vieläkin paremman mallin niin lisäät taas Edit Meshin ja editoit lisää.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täytyypä koittaa tukkipinojen tekoa mainitsemillanne neuvoilla.Tuo teksturoimisen opettelu on vielä vain vähän alkuvaiheessa.Foorumilla sellainen viestiketju kun GMAX JA TEXTUURIT 26.10.04 voisi olla hyvä ohje,mutta kun siinä ei ole enään kuvia.Taitaa muuten palstan seuraavasta aiheesta KYSYMYKSIÄ GMAXISTA tulla myös hyvä ohje,ko. viestiketjussa viitataan juuri mainitsemaani viestiketjuun.On mukava lukea samanlaisten "aloittelijoiden" kysymyksiä ja niiden vastauksia kun tuntuu ongelmat olevan samantapaisia,kun vaan joku joskus keräisi  ne kunnon suomenkieliseksi oppaaksi.Tatun vastauksessa hän neuvoi että lisää Edit Mesh Modifier siihen objektiin,siinä se lisää hämäsi minua kyllähän minä sen Edit Mesh Modifirilla "vääntelemisen" jotenkuten osaan,mutta pitääpä opetella Bend Modifierilla katon tms. teko.Tatulla on näköjänsä vaalea tausta työkalurivillä,mistähän sen saa muutettua on jotenkin miellyttävämpi silmälle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos vain lontoonkieli taipuu, niin kannattaa todella käydä läpi ne FS2004:n cd:llä(kin) olevat gmaxin tutoriaalit, niillä minä opin ohjelmaa käyttämään (ja tähän lisäksi tosin lukuisat kysymykset, joita olen tällä alueella inttänyt), ja sain jopa yhden lentokoneenkin tehtyä. Perusteksturoiminen ei loppupeleissä ole niin kauhean vaikeaa, mutta pienien jippojen osaaminen auttaa kummasti lopputulokseen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään