Johann Muszynski

Autogenia Japaniin ja pari kysymystä

7 viestiä aiheessa

Moi!

Olen lisäillyt parin viime päivän aikana autogenia Japan Airports Vol 3:seen, kun siitä maisemasta näytti puuttuvan ne autogenit. Olen saanut Yamagataan paljon taloja aikaiseksi ja olisi tarkoitus saada autogenia lisäosan kaikkiin maisemiin (jäljellä vielä Hachijojima, Kozushima, Miyake ja Nijima). Onneksi autogenia on helppo tehdä, se vain on pirun pikkutarkkaa puuhaa.

Olisi yksi kysymys: miten saan puita näkyviin? Olen laittanut niitä "vegetation area":oita siihen maisemaan, mutta niitä puita ei vain näy missään. Mitä olen tehnyt väärin?

Pistän pari kuvaa siitä, mitä olen saanut aikaiseksi. Jos jokin näyttää kököltä, syyttäkää siitä vaikka kokemattomuutta. ;) Tämä on ensimäinen kerta kun yritän tehdä mitään lentosimulaattoriin.

Tätä kohtaa tuli väännettyä aika kauan, kun niitä taloja oli aika paljon. Talot ovat epärealistisen isoja. Kun katsoin oikeita Yamagatan kuvia, niin niitä pikkutaloja oli paljon enemmän. Minun pitää varmaan uusia näitä autogen-filuja jossain vaiheessa ja tehdä pienempiä taloja. Jos jollakulla on parempi metodi kuin melkein kaikkien talojen poistaminen, niin kuulisin asiasta mielelläni.

full

Peltojen väliin voisi laittaa puita, niin pellot erottuisi paremmin. :)

full

Ja sitten iltakuvia. Talot erottuvat paremmin ilta-auringossa.

full

Ja sitten lähestymis-näkymää. Lentokentän lähistöillä ei ollut muita kuin pieniä taloja, eli nuo "pilvenpiirtäjät" pitää poistaa.

full

Minulla on myös Tokyo Narita työn alla. Naritan ympärillä oleva fotomaisema ei ole niin iso, ja taloja ei tule siihen onneksi niin paljon.

full

Palautetta ja parannusehdotuksia otan mielelläni vastaan.

Haluan julkaista tämän autogenin sitten jossain vaiheessa, kunhan Japan Airports-sarjan tekijät suostuvat.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puille pitää määritellä min ja max korkeudet sieltä Autogen Annotatorin valikosta, muuten kasvustoa ei piirretä. Niin ja tietysti samalla mitä haluat sinne kasvavan....

Eipä tuohon hommaan muuten ole juuri sanomista, kun talot ovat paikallaan ja metsät kasvatettu niin se on siinä, eihän noita arvoja juurikaan ole. Tai no taloissa se kuinka monta kerrosta keskimäärin haluat kullekin tesktuurin palaselle... eli siis näyttää hyvältä noin.  8)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Puille pitää määritellä min ja max korkeudet sieltä Autogen Annotatorin valikosta, muuten kasvustoa ei piirretä. Niin ja tietysti samalla mitä haluat sinne kasvavan....

OK, kiitos paljon. Ehkä vähän tyhmä kysymys, mutta mikä olisi hyvä korkeus? ??? Niin ja mitkä puut käy Japaniin? Kun en oikein saa selvää noista puoden nimistä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No suurin piirtein default puiden kokoisia niistä kannattaa tehdä, vaikka näin:

[ attachment removed ]

Deciduous = lehtimetsä

Coniferous1 = Havumetsä (minä tykkään tästä... )

Coniferous2 = Havumetsä (hiukan erilainen kuin edellinen)

Schrub Wet ja Schrub Dry ovat pensaikkoja

Palm trees ovat vissiin palmuja...  :P

Se mitä tuolla alueella kasvaa en tiedä.... google löysi nyt esim. tällaista hakusanoilla Japan vegetation

http://www.biodic.go.jp/english/kiso/map/sy_map_f.html

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mikäli nuo pellot ovat riisipeltoja tms, niin en välttämättä kovin tiukasti rajaisi niitä puilla. Ainakaan itse en havainnut niiden ympärille juuri puita istutetun.  Rakennuksista taas sen verran, että korkeita rakennuksia on lähinnä ydinkeskustassa, muuten rakennukset ovat aika pitkälle sellaisia 3-4 kerroksisia. Ja kaupunkien laitamilla laajat alueet matalia pientaloja, kylki kyljessä kiinni. Näin ainakin Kanazawassa. Yleensä ottaen kasvillisuus ja puusto on erittäin tuuheaa ja tiheää, mm. vuorten rinteet ovat kokonaan kasvillisuuden peitossa, korkeimpia huippuja lukuunottamatta.

Ohessa muutama kuva, jossa nyt jonkin verran näkyy tuota kasvillisuutta....  Nuo vuorenrinteet  olivat jotakuinkin samankaltaisia joka puolella. Alavat alueet olivatkin sitten useimmiten joko peltoa tai asutusta.

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään