Guest tommi1979

Pelkäätkö lentämistä?

44 viestiä aiheessa

Elikkäs pelkäätkö matkustaa lentokoneessa.

Lentopelko on aika yleistä joten vastatkaa rehellisesti.

Itseäni ei lentokoneella matkustaminen pelota. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitäs tuohon nyt Ilmailua koko ikänsä harrastaneena voisi sanoa.... Ei pelota ;D, ai jai, kun pääsis taas lentämään, lentäminen on sen yhden asia jälkeen :P, parasta, mitä mailmassa voi olla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vaikka kärsinkin korkean paikan kammosta niin, että jo viidennen kerroksen parvekkeelta kurkkiessa tulee epämukava olo, niin jos välissä on lasi, niin silloin voin katsella alas vaikka Eiffel-tornista (on kokeiltu, kerrosta ylempänä kun on vain teräsverkko, niin en päässyt kahta metriä lähemmäksi). Näin ollen ei lentokoneessakaan pelota sen enempää kuin junassakaan.

Laskuvarjohyppääjiä en kyllä ymmärrä: miksi ihmeessä toimivasta lentokoneesta pitää hypätä ulos? ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Oli pakko vastata kyllä...en nyt varsinaisesti pelkää, mutta olo on epämukava aina toisen kyydissä, oli sitten mikä kulkupeli tahansa kyseessä....puikot kun on ittellä niin kaikki on hyvin ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pelkää, rakastan sitä ;)

Mutta kun lentokoneeseen harvoin pääsen niin kyllä se jännittää.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jännittää aina vähän, mutta ei pelota.

Joo sama täällä,mutta sitten kun motit alkaa laulamaan ja kone nousee niin tulee mukava tunne.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei todellakaan pelota. Lähtisin vaikka heti mihin tahansa lentokoneella.. :D Luulenpa, ettei tuohon polliin tule "kyllä" vastauksia turhan monta.. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En pelkää. Joskus kun on kunnon ukkosmyrsky, salamoita ja paljon turbulenssia niin silloin vähän jännittää, mutta kun tietää että puikoissa on ammattilaisia eikä Freshin lentäjiä ;D niin heti tulee parempi fiilis.

Erityisesti jostain kumman syystä on tosi seiffi olo isoissa koneissa :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En todellakaan pelkää. Kaikista parasta lentämisessä on nousut ja laskut!

Kyllä!

Kun joskus pääsisi päiväksi koneessa istumaan niin, että tehtäisiin vain laskuja ja nousuja. :D

Kyllä jokaisen lentomatkan climax on se kun laitetaan tehoa myllyille ja lähdetään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Matkustajakoneessa ei pelota koskaan matkustajana. Ei koskaan.

Mutta kun itse suhmuroi ilmassa... Jännitys kai se lähinnä on kun itse päälliköi. Sekin muuttuu kivaksi, jännäksi oloksi. Tällainen tunne pitäisi kai ollakin, ettei tunne liikaa itsevarmuutta.

...mutta on mua joskus pelottanutkin: joskus joutunut hieman huonoon keliin, mutta onneksi kaikki koulutus on aikoinaan kouluttanut tähänkin. Ja kaikkea epätavallista täytyy silloin tällöin simuloida.

Huh sitä parissa minuutissa eteen tullutta ukkospilveä. Sitä ei näkynyt säätutkissa, ei missään ja yhtäkkiä kaikki muuttui punaiseksi ja verhot vedettiin kiinni... Eli silloin hieman pelotti eli jännitti enemmän. Ei kun väistämään vaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ohjaamissani räpistimissä kyydissä olleista 2 on antanut ylen, 1 meni shokkiin heti nousun jälkeen (palattiin heti takaisin), 1 sai hysteerisen kohtauksen sakkausdemonstraatiossa (joka taisi olla tarpeeton temppu, myönnetään) ja kerran olen itse pelästynyt, kun vahingossa ylilastattu kone ei tahtonut nousta millään.

Kaikki opiskelu- ja muut kaverit tuli aikoinaan kyyditettyä, yhteensä erinäisiä satoja, ja siis vain 4 oli tyytymätöntä touhuun. Alle 1 promille.

Toisinsanoen, yleisilmailu ei useimpia ihmisiä pelota. Kyytiin vaan.

Ukkosen/salaman näkeminen on kyllä pelottanut erästäkin oululaissyntyistä kyydissäni ollutta muusikko-kirjailijaa, kun maallikko ei osaa arvioida sitä, kuinka kaukana salama näyttää lyövän. Siihenkin pilvirintamaan oli matkaa vähintään 30 Km.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Ei pelota. Aina, kun saa mahdollisuuden päästä lentokoneeseen, niin aina mennään ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kertokaa ihmeessä mulle mitä pelättävää on lentokoneessa

No, olet korkeudessa ja nopeuksilla, jossa koneeseen tullut vika saattaa merkitä hengen lähtöä. Ainoa tae siitä, että pääset toisenkin kerran nauttimaan sinitaivaista on se, että sinulle täysin ventovieraat henkilöt ovat tehneet tehtävänsä tinkimättömällä ammattitaidolla ja heidän turvallisuusajattelunsa on sillä tasolla, että he ymmärtävät pienenkin huolimattomuusvirheen tai välinpitämättömyyden saattavan olla juuri se tekijä, joka lopulta aiheuttaa vakavan onnettomuuden.

Itse olen sitä mieltä, että terve "pelko" lentämiseen pitää ilmailijat hengissä. Se ei tarkoita sitä että joka kerta pitäisi pumpun käydä kahta sataa kun moottori kerää kierroksia vaan sitä, että jos et ole 100% varma että kone on täysin kunnossa sen pitäisi käydä kahta sataa.

Mutta joo, en pelkää lentämistä :) Mutta tunnen ihmisiä jotka pelkäävät niin pahasti, että siitä on huumori kaukana.

Noh, ehkä vähän turha palopuhe mutta ylimielisyys on juuri se kello, joka kaulassa lento-onnettomuus tulee.

blue skies,

-- Olli

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itse olen sitä mieltä, että terve "pelko" lentämiseen pitää ilmailijat hengissä.

Noh, ehkä vähän turha palopuhe mutta ylimielisyys on juuri se kello, joka kaulassa lento-onnettomuus tulee.

Tässä oikeastaan on tiivistettynä se, mitä yritin sönkätä aiemmin... :-X

Nimim. juuri 30 min sitten OH-CTD:lla Malmille laskeutunut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään