Guest Welmu

Rakennus simuun API-makrosta

10 viestiä aiheessa

Voisikohan joku antaa vähän pikaohjeita seuraavaan asiaan?  :)

 

Imuroin itselleni blimppihangaarin ja tuo kyseinen rakennus on API-makrona. Jollain ohjelmalla pitäisi siis pystyä tekemään tuosta pieni simppeli bgl, jolla hangaarin saa yhdelle tietylle kentälle. Readme:sta päätellen esimerkiksi Airport voisi olla sopiva softa, mutta mitään ohjeita ei enempää ole.

 

Kaipaisin siis lyhyitä ohjeita, miten esimerkiksi Airport:ia käyttäen saadaan tuosta makrosta aikaiseksi bgl, jossa tuo hangaari on sijoitettu tietylle lentoasemalle.

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos neuvoista.

 

Ei tuo nyt vaan niin helposti sujunut kumminkaan.

Ensinnäkin joudun kääntämään filun itse scasmilla, koska sitä yrittäessä ObjectPlacer herjaa aina "File not Found". Toisekseen jotain omituista tuossa nyt tapahtuu muutenkin, simussa jotain tulee näkyviin vasta ihan sen kohdan vieressä, jossa objektin pitäisi olla ja näyttääpi tältä:

 

[ attachment removed / expired ]

 

Tuo ObjectPlacer kyselee seuraavia asioita: Scale, Altitude, Range(V1), Radius(V2). Olen antanut arvot 1, 22.8 (paikan korkeus jalkoina), 5000 ja 100.

Ilmeisesti Range on visual range, mutta mikä on radius? Minä yksikköinä visual range annetaan ja mitä tuohon radiukseen pitäisi laittaa?

 

Scasmin tiedosto näyttää käytännössä tältä:

 

Header( 1  25.7481913397363  26.7481913397363 -80.6170825468299 -79.6170825468299 )

LatRange(  25.7481913397363  26.7481913397363 )

;

Macro( "D:\Apps\ObPlacer\LTA.api"  26.2481913397363 -80.1170825468299 22 1  96.2483049202735 0 0 0 0 5000 22.8 0 v2= 100 0 0 0 0 0 0 )

 

 

- Ville -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Object Placer varmaan herjaa kun ei löydä sitä Scasm.exeä oikeasta paikasta....  ;)

 

No anyway, rivi näyttää ihan oikealta.

 

* Range on matka millä objekti näkyy, 5000 olisi 5000m.

 

* V2 voi ajatella niin että objektin keskikohdasta (tai siitä mihin ne koordinaatit se objektin laittavat) piirrät ympyrän ja annat siis radiukselle sellaisen luvun että objekti "mahtuu siihen ympyrään". Periaatteena se että tämä luku olisi mahdollisimman pieni. V2 kontrolloi sitä milloin objekti katoaa näkyvistä kun se jää koneen taakse eikä siis näy ollenkaan.

 

* Jos objekti on maassa niin korkeutta ei tarvitse antaa ollenkaan.

 

* Valmiissa jonkun muun tekemissä makroissa saattaa scale olla jotain muutakin kuin 1. Eli kannattaa etsiä readmesta jne.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kiitos taas hyvistä vinkeistä ja neuvoista.

 

Itse asiassa tuo alkoi selvitä jo eilen, kun vähän leikin noitten arvojen kanssa.

Ilmeisesti suurin ongelma oli se scale. Scale 1 teki tuosta objektista ihan älyttömän kokoisen

ja lisäksi se leijui korkealla ilmassa.  ;D

 

Siitä korkeudesta sen verran, että ilmeisesti tuossa paikassa, jonne objektin sijoitin ei maa ole ihan tasainen,

joten jouduin laittamaan sen 6 jalan korkeuteen, jotta rakennuksen lattia ei olisi jostain kohdasta maan alla.

 

PS. Sijoitin scasm.exe:n ohjeen mukaan samaan hakemistoon kuin Object Placer, mutta herja siis tulee silti.

      Huomasin tuossa OP:ssä muuten sellaisenkin omituisuuden, että se hyväksyy skaalaan vain pilkun, mutta

      scasm taas vaatii siihen pisteen.

 

- Ville -

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

      Huomasin tuossa OP:ssä muuten sellaisenkin omituisuuden, että se hyväksyy skaalaan vain pilkun, mutta

      scasm taas vaatii siihen pisteen.

 

Jaa_a, olisko kyseessä tämä klassinen Windows juttu sitten, Windowsin Regional Settings ikkunasta vaihdat desimaalierottimen pisteeksi, suomalaisilla asetuksilla oletuksena on pilkku. Suurin osa maisema ohjelmista (mm. gmax tai tarkemmin MakeMDL) vaati desimaalierottimeksi pisteen.

 

EDIT

 

Niin ja siitä source filusta minkä ObjectPlacer saa kätevästi bgl:n kun vedät sen vain Windows Explorerissa sen Scasm.exen päälle. (Drag & Drop) Tosin virheilmoituksia ei sitten näe toisin kuin DOS-ikkunassa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa_a, olisko kyseessä tämä klassinen Windows juttu sitten, Windowsin Regional Settings ikkunasta vaihdat desimaalierottimen pisteeksi, suomalaisilla asetuksilla oletuksena on pilkku. Suurin osa maisema ohjelmista (mm. gmax tai tarkemmin MakeMDL) vaati desimaalierottimeksi pisteen.

 

On se vaan kumma juttu, että tehdään hienoja softia, mutta ei osata tuollaista windows-ohjelmoinnin perusasiaa ottaa huomioon. Sen desimaalierottimenhan saa automaattisesti Winkussa toimimaan sen mukaan mitä on aseteltu. Jos sen vain viitsii ottaa huomioon kun tekee softaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Niin ja siitä source filusta minkä ObjectPlacer saa kätevästi bgl:n kun vedät sen vain Windows Explorerissa sen Scasm.exen päälle. (Drag & Drop) Tosin virheilmoituksia ei sitten näe toisin kuin DOS-ikkunassa.

 

Kääntelin tuota loppujen lopuksi suoraan komentotulkissa, niin saattoi olla koko ajan varma, ettei tullut mitään virheitä.

 

Noniin, nyt se alkaa näyttää miltä pitääkin:

[ attachment removed / expired ]

 

Ei tuo nyt mitenkään täysin oikean näköinen ole eikä ihan oikeassa paikassakaan, mutta parempi kuin ei ollenkaan hangaaria.

 

- Ville -

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään