Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Itsellä on edesmenneen Söderin lentäjän pinssi.Sekä Keihäsmatkojen muovikassi ja toisella puolella kassia Spearair -on suomalainen Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 tosta tulikin mieleen että noin 15v sitten ostin muutaman lehden divarista ja ällistyin kun myyjä pussitti ne Spearair/Keihäsmatkat muovikassiin kyselin että mistäs tän oot saanu, johon myyjä totes, "mulla on niitä monta laatikollista" oli ilmeisesti jostain ostanut ko firman jäämistöä vielä noinkin kauan firman kukistumisen jälkeen, harmi ettei tullut ostettua yhtä laatikollista vaikka ihan pussien "päivittäistarvetta"varten... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 16, 2007 Itse tuon muovikassin sain kun oltiin sukulaisissa jouluna ja vanha-rouva antoi karkkia ko.muovikassissa kotona huomasin että ei saateri sehän on spearairin kassi nyt se on visusti tallessa oon siitä ottanut kuvia ja kaikkea jos se katoaa niin on ainakin jotain muistoja siitä Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Ilmailurihkamasta en tiedä, mutta parempaakaan paikkaa en keksinyt. Aero O/Y:n tarra, eli siis nykyinen Finnair harmillisesti osasta on aika jättänyt... (huom Suomen rajat, eli ennen 1940 lukua tuo) [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Reititkin on piirretty suorin viivoin, kun nykyään ovat kaarevia. (ja lentoreittihän käytännössä taitaa olla aina hieman kaareva) Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Onkos tuo Reval ollut siis Tallinnan nimi Neuvostoliiton vallan aikaan, vai miksi kartassa niin lukee?? Olen aina ihmetellytkin sitä Aeron callsignia... [EDIT] Tai siis ennen sotia jo, tuossahan on rajakin vielä entisellä (oikealla ) paikalla.... [EDIT2] Itse itselleni vastaten, näinhän se on... http://fi.wikipedia.org/wiki/Tallinna Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 22, 2007 Onkos tuo Reval ollut siis Tallinnan nimi Neuvostoliiton vallan aikaan, vai miksi kartassa niin lukee?? Taisi olla Hansa-aikana (1200-1500) jo Reval.... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Koska kuva esittää selvästi Junkers G24:ää, kuva lienee 20-luvun loppuoupliskolta tai 30-luvun aivan alusta. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 23, 2007 Iloinen Liettualainen laskuvarjohyppääjä: [ attachment removed / expired ] On mulla jossain Spearairin tulitikutkin.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Helmikuu 24, 2007 Tuollainen löytyy, vaikka ei suoranaisesti olekaan ilmailurihkamaa. Ostettu vanhaan hyvään aikaan vuonna -89 Leningradista. Lienee ilmavoimien lätsä ? [ attachment removed / expired ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 17, 2007 Itsellä on edesmenneen Söderin lentäjän pinssi.Sekä Keihäsmatkojen muovikassi ja toisella puolella kassia Spearair -on suomalainen Itse tuon muovikassin sain kun oltiin sukulaisissa jouluna ja vanha-rouva antoi karkkia ko.muovikassissa kotona huomasin että ei saateri sehän on spearairin kassi nyt se on visusti tallessa oon siitä ottanut kuvia ja kaikkea jos se katoaa niin on ainakin jotain muistoja siitä Nostetaas tätäkin triidiä taas ylös elikkä tässä on pari kuvaa wanhasta keihäsmatkojen/spearairin muovikassista.Mutta mihin tätä on tarvittu vuonna 1972-74? [ attachment removed ] [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 17, 2007 Tuossahan on esim. kuljetettu "kirkasta" Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Toukokuu 18, 2007 Eikös Spearair ole kuuluisa "Kihniön kipakastaan" jota kuulemma valmistettiin Epsanjassa ??? Ja toinen oli että tarjoiltiin Kania keihäsen omalta Farmilta vai owatko pelkkiä legendoja? Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 3, 2007 Rihkamaa kai tämäkin =) Valmistumisjuhlissa kakun päällä koreili suklaaBojo =) [ attachment removed ] -Ormi- Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2007 Tällainen tuli hankittua, myyjän mukaan on 60-70-luvun business-luokan tuoli finnairista. osaisiko joku sanoa tarkemmin mistä konetyypistä? caravelle? [ attachment removed ] -Tuomas Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2007 Tällainen tuli hankittua, myyjän mukaan on 60-70-luvun business-luokan tuoli finnairista. osaisiko joku sanoa tarkemmin mistä konetyypistä? caravelle? Tyylikäs En usko, että on Caravellesta. Veikkaan olevan Kasi/Kymppi linjaa, mutta tietäjät varmaan kertovat asian varmasti Juha. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 10, 2007 Olisikohan DC-8-62:sta?... Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 15, 2007 Tuollaisia löytyy.. Airbus sälää. Pelastusliivit, opetusmateriaalia ja tarra. [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 15, 2007 Tuollaisia löytyy.. Airbus sälää. Pelastusliivit, opetusmateriaalia ja tarra. [ attachment removed / expired ] Mistä "varastettu"! kuten foorumin tapoihihin kuuluu kysyä, pitää tämä vakio "aina" esittää, tällaiäisen memorabilian kohdalla kysyä Noin muuten henk. koht. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Mistä "varastettu"! kuten foorumin tapoihihin kuuluu kysyä, pitää tämä vakio "aina" esittää, tällaiäisen memorabilian kohdalla kysyä Noin muuten henk. koht. Muutama tuttu työskentelee Isojen lentokoneiden parissa. Ja ei, juttuun ei liity rikosta Ja nuo liivit ovat vanhanmallisia on taidettu finskillä ainakin päivittää uudempiin. Mulle kelpaa aina tuo ilmailukrääsä.. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 17, 2007 Muutama tuttu työskentelee Isojen lentokoneiden parissa. Ja ei, juttuun ei liity rikosta Ja nuo liivit ovat vanhanmallisia on taidettu finskillä ainakin päivittää uudempiin. Mulle kelpaa aina tuo ilmailukrääsä.. No mulle sillä ei ole mitään väliä vaikka oliskin pöllitty mutta joillekkin täällä tuo on aina tälläisten kohdalla tärkeä kysymys moraalin vartijoita riittää. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2007 Tässä kello Ateenasta: [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 20, 2007 kello? No voihan prkl. Eipäs siinä olekkaan sitä kelloa, mihinköhän tippunut Tuossa kolossa pitäisi siis olla kello. Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla
Kirjoitettu Kesäkuu 22, 2007 Tälläinen kassi löytyy ja soveltuu kaiketi tänne ilmailurihkama-osastolle [ attachment removed ] Jaa viesti Link to post Jaa muulla sivustolla