Guest Flyer

Päiväflaikkari Oulussa tänään (VATSIM)

16 viestiä aiheessa

EFOU as real as it gets

 

Mitä tapahtuu, kun oikea lennonjohtaja päästetään valloilleen VATSIM:ssa? Puolenpäivän maissa se selviää, kun Oulun lentoasemalla työskentelevä Janne Hannula istahtaa tietokoneen ääreen kotimaisemissaan Oulunsalon nuorisotalolla SVIL:n simuviikonlopussa. Oulun torni on paikalla ainakin pari tuntia, ja todennäköisesti saamme järjestettyä myös ainakin Rovaniemen alueen. Keli näyttää tällä hetkellä melko ikävältä, mutta eipä sade mittareita kastele. Tarjolla on siis mielenkiintoista menetelmäsorvausta hyvässä seurassa varmasti osaavan henkilön hallinnoimana. Tällaista tilaisuutta ei ihan joka päivä tule! Myös eräs VATSIM:ssa toistaiseksi implementoimaton yllätys saatetaan esitellä.. ;)

 

Oulu toivottaa tervetulleeksi puolenpäivän maissa!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tulossa oltais mädärillä EFHK-EFOU-EFHK. Tullessa vois heittää vaikka pari matalalähestymistä siellä päässä ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Melko varmasti tulossa EFOU-EFHK-EFOU legillä mukaan ;)

 

EDIT: Sittenkin EFHK-EFOU-EFHK

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei paljoa matalalähestymisiä ajeltu, sillä aika mukava ruuhka kehkeytyi Ouluun juuri silloin kun paikalla olin. Mutta fiilis oli lennoilla mitä mahtavin. Kiitos siitä ;).

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Terve!

 

Oli kyllä mahtavaa! Kiitokset kaikille lennonjohtajille. Itse tosiaan lensin tuon EFHK-EFOU-EFHK keikan ja kuvia mahdollisesti tulossa... ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo no tommosta kevyttä säätöähän se oli kun käyttöliittymä oli hieman tuntematon ja kun netti saatiin jälleen pystyyn pääsivät koneet hyppimään jo silmille :). Palvelutaso ei näin ensimmäisellä kerralla ollut paras mahdollinen, erityisen hyviä miinoja olivat harjoitus-ILSsejä vetänyt OH-BBX ja OH-CVF laskukierroksessa. Noh, pääasia ettei kukaan kuollut!

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tervehdys ja kiitoksia kaikille osallistuneille, erityisesti Jannelle!

 

Itse ohjastin MD80-koneen Rovaniemeltä Oulun kautta Helsinkiin ja kyllä olivat fiilikset kohdallaan Oulun tienoilla operoidessa! Tämän lähemmäksi todellisuutta ei taideta Vatsim-verkossakaan päästä. Lisää aitouden tuntua jo muutenkin hienolle flaikkarille toi Jannen antama (normaalista vatsim toiminnasta poikkeava) selvitys Helsinkiin, jonka tulkintaan ja lentämiseen piti ohjaamon kapasiteettia nostaa kolmeen lentäjään, jotta hommasta selvittiin kunnolla! Menetelmälentämistä parhaimmillaan!

 

Toivottavasti vastaavista tapahtumista päästäisiin nauttimaan jatkossakin!

 

-Timo

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lisää aitouden tuntua jo muutenkin hienolle flaikkarille toi Jannen antama (normaalista vatsim toiminnasta poikkeava) selvitys Helsinkiin, jonka tulkintaan ja lentämiseen piti ohjaamon kapasiteettia nostaa kolmeen lentäjään, jotta hommasta selvittiin kunnolla!

 

-Timo

Mikä se tuollainen selvitys oli? Itse jouduin juuri poistumaan paikalta ennen kuin lähdit helsinkiin päin..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä se tuollainen selvitys oli? Itse jouduin juuri poistumaan paikalta ennen kuin lähdit helsinkiin päin..

 

No esim: "seuraa radiaalia 120 kunnes läpi lentopinta 70, ja säilytä 2000 jalkaa tai alle kunnes radiaalilla 120"  ..tjsp.  :)    (ja noita kun yhdistetään samaan selvitykseen kolme-neljä, niin on hitunen miettimistä)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tarkalleen ottaen taisi olla jotain tälläistä: "Selvä Helsinkiin UM857, lentopinta 360, seuraa radiaalia 140 kunnes lentopinta 110, säilytä 4000 jalkaa tai alle kunnes radiaali 140 ja 5 mailia, nousuun rata 30, koodaa 6514."

 

Ei siis ollut pisimmästä päästä, mutta kun en tosiaankaan ollut odottanut mitään tälläistä, ei ollut kynää ja paperia (yleensä menee kirjoittamatta) ja vielä rullasin konetta, niin pikkaisen jäi mietityttämään, että mitäköhän tässä ollaan seuraavaksi tekemässä?! ;)

 

Mutta, vastaavaa toimintaa lisää vaan vatsim:iin ja paljon koneita jonnekin menetelmäkentälle, niin ei tarvitse paljon tylsistyä mittareiden takana!

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kemppi, pääsitkö ohjaamoon paluulennolla? Koitin morjenstella siellä lasin takana, kun olit jo mennyt turvatarkastuksesta läpi ja huomasin että pääsit aiemmin koneeseen kuin muut...

 

-kähmy

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Kemppi, pääsitkö ohjaamoon paluulennolla? Koitin morjenstella siellä lasin takana, kun olit jo mennyt turvatarkastuksesta läpi ja huomasin että pääsit aiemmin koneeseen kuin muut...
Pienet lapset päästetään ensin.. Eikun. ;) Käväisin ohjaamossa, mutta eipä sinne enää nykyään saa jäädä. Lennon ajan olin siis matkustamon puolella.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo no tommosta kevyttä säätöähän se oli kun käyttöliittymä oli hieman tuntematon ja kun netti saatiin jälleen pystyyn pääsivät koneet hyppimään jo silmille :). Palvelutaso ei näin ensimmäisellä kerralla ollut paras mahdollinen, erityisen hyviä miinoja olivat harjoitus-ILSsejä vetänyt OH-BBX ja OH-CVF laskukierroksessa. Noh, pääasia ettei kukaan kuollut!

 

Itseltä jäi tapahtuma välistä ikävä kyllä, oikeat lennonjohtajat on kyllä niin kaivattu lisä ainakakin henk. koht. :D Nyt vaan aktiivisesti kotoa pyörittämään EFOU TWRia.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään