Guest Jabem

Crowded Skies III (IVAO)

72 viestiä aiheessa

Onneksi se on vain paras. Kaikista asiantuntevimmat lennonjohtajat ja lentäjät ovat VATSIM:ssä. Tämä on vain kylmä totuus.

Ja sinulla on sitten varmaan kokemusta IVAOsta ja muista verkoista?

Ja näinollen sinun mielestäsi esim. IVAOssa johtavat oikeat lennonjohtajat eivät ole asiantuntevia ja IVAOssa lentävät oikeat lentäjät eivät osaa lentää?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kyllä kumma että vielä joillakin on kuva VATSIMistä semmoisena paikkana kuin Kemppainen aikoinaan terrorisoi siellä...tai jotenkin vaan että jatkuvasti sanotaan että on muitakin paikkoja jne. Minusta tuntuu että valittajat eivät itse ole VATSIMissä lentäneet hetkeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onneksi se on vain paras. Kaikista asiantuntevimmat lennonjohtajat ja lentäjät ovat VATSIM:ssä. Tämä on vain kylmä totuus.

Aika kovaa 'faktaa' heittelet.. tuolla kokemuksella.  :P  Mihinkäs tietoon perustat tämän kylmän totuutesi?  (eli tarkoitan vain, että jos/kun asiasta ei varmaa/oikeaa tietoa ole, niin tuollaiset kommentit voi jättää sanomatta foorumilla........ tietysti omana mielipiteenään sen voi sanoa, mutta se on eri asia kuin tuo 'tämä on faktaa' toteamus)

Yleisesti: Ivao vs. Vatsim keskustelulle saapi tehdä oman ketjun, tässä ei asiasta tarvitse alkaa sanailemaan. Tuostakin aiheesta on keskustelu monesti aiemmin ja tuskin mitään uutta ja mullistavaa sen suhteen on tapahtunut.

Se on kyllä kumma että vielä joillakin on kuva VATSIMistä semmoisena paikkana kuin Kemppainen aikoinaan terrorisoi siellä...

Häh?  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Se on kyllä kumma että vielä joillakin on kuva VATSIMistä semmoisena paikkana kuin Kemppainen aikoinaan terrorisoi siellä...tai jotenkin vaan että jatkuvasti sanotaan että on muitakin paikkoja jne. Minusta tuntuu että valittajat eivät itse ole VATSIMissä lentäneet hetkeen...

Nythän ei ollut oikeastaan kyse VATSIMissä lentämisestä vaan VATSIMin lentäjien asenteesta muita verkkoja kohtaan.

Täällä kerrotaan, että IVAOssa on iso tapahtuma. Ensimmäinen kommetti on Pyh, onhan noita meillä VATSIMissakin. Ei oikein herätä mukavia mielikuvia verkosta jossa kaikilla on mukavaa. Jos kerran VATSIM on paras, niin miksi silloin pitää haukkua muita? Eikö paras mainosta itse itseään olemalla paras?

Ja eikös se ole totuus, että on muitakin paikkoja? Minun mielestäni ainakin on.

Ja voin tunnustaa, että en ole lentänyt VATSIMissa hetkeen, niinkuin en missään muussakaan verkossa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIM on nykyään ihana paikka, koska minä vierailen siellä vain pari kertaa vuodessa. Sama tosin koskee IVAO:takin. Jälkimmäistä en ole ikinä testannut, mutta nyt pahimmasta teiniydestä pois kasvaneena minulla ei ole mitään syytä dissatakaan sitä. Täten toivotan hyvää tapahtumaa kaikille osallistuville!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIM on nykyään ihana paikka, koska minä vierailen siellä nykyään vain pari kertaa vuodessa.

Tostako maineesta sä sillin puhuit CAVOK:is ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan nyt niin että liittykää molempiin ja lentäkää siellä missä on lennonjohtoa tarjolla.

Hyvää ja vähemmän hyvää lennonjohtopalvelua olen saanut osakseni VATSIM:issa, Suomessa. Täydellistä ei ole missään, mutta hyviä fiiliksiä varmaan löytyy molemmista. IVAOta en ole vielä ehtinyt kokeilla.

Tämmöinen "mun iskä on vahvempi ku sun iskä ja sillä on hienopi auto" -tasoinen keskustelu on oikeasti taas omiaan luomaan laadukasta kuvaa Suomalaisesta verkkolentämisestä. Miettikää nyt vähän pellet :)

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sanotaan suoraan ja rehellisesti että toi aiemmin lukittu multiplayer-threadi aiheutti huomattavan paljon vähemmän myötähäpeän tunteita kuin tämän lukeminen.

Oppikaa..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Please at least TEST IVAO for a few flights, can tell you you will be pleasently suprised

/T

IVAO-SE Assistant Director and IVAO Supervisor

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Morjens!

Itse olen vain Vatsimin taivailla pyörinyt, joten mitään "kylmää faktaa" en lähde IVAO:sta laukomaan. Käsitykseni mukaan IVAO:n päämääränä on kuitenkin tarjota lentäjille hieman erilainen verkkolentokokemus kuin Vatsimin. Siinä missä Vatsim ehkä voittaa tasokkaammalla ja oikeaoppisemmalla lennonjohtotoiminnalla, on taas aloittelijolle ja niille, jotka eivät aina tahdo vetää pipo tiukalla IVAO parempi taivas(sekava lause ;) ).

Molemmissa puolensa, päättäkää itse kumpi on parempi.

Huom! Juttu oli siis täysin perustettu kuulemieni keskustelujen varaan. Pitäisi vissiin mennä itse katsomaan se IVAO, mutta aloituskynnys pitkän Vatsim-uran jälkeen on korkea. ;)

P.S. Olen kuitenkin sitä mieltä, että olisi mukava saada edes suurimpien eventtien ajaksi kaikki lentäjät/johtajat saman verkon puolelle.. menisivät ennätykset uusiksi leikiten!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Käsitykseni mukaan IVAO:n päämääränä on kuitenkin tarjota lentäjille hieman erilainen verkkolentokokemus kuin Vatsimin.

No, actually not ;)

Siinä missä Vatsim ehkä voittaa tasokkaammalla ja oikeaoppisemmalla lennonjohtotoiminnalla, on taas aloittelijolle ja niille, jotka eivät aina tahdo vetää pipo tiukalla IVAO parempi taivas(sekava lause ;) ).

Problem with IVAO in Finland is that there are no active division, this is why it might be lover quality ATC then on VATSIM, but this has nothing to do with IVAO, we have very demanding exams for ATC (and Pilots, something that VATSIM lacks), newcommers are welcome, but they are not able to control anything major in any country with an active division.

/T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, thanks for correcting my thoughts. Anyway as I told, all my "facts" were based on things I´ve heard. Maybe I should go online and check what IVAO is all about.

And, good luck with your Crowded Skies event! ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anyway as I told, all my "facts" were based on things I´ve heard

No need for English ;)

People talk too much, better test it.. you should have tested it tonight, all of Belgium staffed with IRL ATC, didn't have time to fly. But see pics in the Swedish Onlineflygning forum :)

/T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No need for English ;)

Ei sitten  ;D

People talk too much, better test it.. you should have tested it tonight, all of Belgium staffed with IRL ATC, didn't have time to fly. But see pics in the Swedish Onlineflygning forum :)

Huh  :o Olipas siellä porukkaa ja lennonjohtajia!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten IvAPin kanssa toimii voice? SB3:ssa ainakin menee niin että kun iskee taajuuden radioon niin se vaihtaa heti jaksolle ja se "näkee" heti lennonjohtajat jos niitä on...AVC:n ja AVC tunerin kanssahan se oli melkoista säätöä että pääseekö voicekanavalle, varsinkin jos LJ on tullu vasta...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mites muuten IvAPin kanssa toimii voice? SB3:ssa ainakin menee niin että kun iskee taajuuden radioon niin se vaihtaa heti jaksolle ja se "näkee" heti lennonjohtajat jos niitä on...AVC:n ja AVC tunerin kanssahan se oli melkoista säätöä että pääseekö voicekanavalle, varsinkin jos LJ on tullu vasta...

# Automatic TeamSpeak channel switching for voice using Comm Radio or user interface!

# Auto Selection of active ATC frequency!

..sanoo googlesta helposti löytynyt http://www.ivao.org/softdev/ ;)

Kotiohjaamonrakentajille pitäisi siis homman toimia vähintään tyydyttävästi. FSUIPC-offsetteja on käytössä vähemmän, mutta onneksi ne on samoja mitä SB3 käyttää. Mitään voice transmit/receive -offsetteja ei näytä olevan, joten tuo voice varmaan tosiaan menee vain "vanhaan" tyyliin kuten SB2 + Roger Wilco -eli IVAP vain käskyttää voicesoftaa yhdistämään tietylle kanavalle. Mikä sinänsä voi toimia ihan hienosti, ongelmathan monesti vanhan Squawkboxin kanssa olivat lähinnä syytä RogerWilcon ja palomuurin välisestä kädenväännöstä vatsimissa. Eli softapuolen pitäisi mahdollistaa ihan realistinen toiminta. Pitää kokeilla tässä kun ehtii.

Thomas, is there active IVAO division in sweden, or where should one expect to find most/best ATC? I know VATSIM is regarded as the best here mostly thanks to the fairly active VACC.fi. We could fly on our aviation club simulator on ivao too, just need to install the software and get accounts. Btw, if you ever visit helsinki, privmsg me and I'll show you around in the club and the sim..

view_oh-com-8

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Thomas, is there active IVAO division in sweden, or where should one expect to find most/best ATC? I know VATSIM is regarded as the best here mostly thanks to the fairly active VACC.fi. We could fly on our aviation club simulator on ivao too, just need to install the software and get accounts. Btw, if you ever visit helsinki, privmsg me and I'll show you around in the club and the sim..

We have a rather new division (www.ivao.org/se), about 6 months now, most of us have ratings on the same level as VATSIM CTR/CTR+, have been many exams going on.. 8)

If you feel like flyging in Sweden or Denmark Mondays are the day you can expect ATC, our onlinedays and on tuesdays most of Europe is online aswell (most tuesdays you could fly from Kiruna in Sweden to Africa without one single cm of sky without ATC ;)

Download IvAe from IVAO (have to be a member to download) and you'll get a great overview (much better then with servinf).

Wilco Tuomas!

/T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos nyt toisin hiukan omaa kantaani mukaan IVAO vs. VATSIM asiaan.

On hyvä olla olemassa vaihtoehtoja, jolloin kaikille on sitä mitä tahtovat.

Tosin, vaihtoehdoissa on huonotkin puolensa; ne pirstaloivat jo kohtuullisen harvapäistä harrastajakuntaa ja joka taas johtaa siihen, että ruuhkia harvemmin nähdään minkään vaihtoehdon taivailla.

Se on minun suurin huoleni vaihtoehtoihin liittyen, sillä tahtoisin nähdä virtuaalitaivailla paljon liikennettä, enemmän kuin tällä hetkellä kummassakaan näistä kahdesta kyseessä olevassa vaihtoehdossa.

Vielä surullisemmaksi tämän asian tekee se, että Suomi on varsin pieni maa ja jok' ikinen lento ja lennonjohtaja huomataan... ja niiden puuttuminen.

Itse suosin VATSIMia, sillä siellä meillä on oma suomalainen VACC jolla on jo useiden vuosien kokemus takanaan. VACCin käyttäjälistoilta löytyy jopa oikeitakin lennonjohtajia - varsin arvokkaita virtuaalilennonjohdon kehittämisen kannalta.

Minulla on myös mielikuva siitä, että VATSIMin puolella on enemmän ammattimaisempaa yritystä. En kuitenkaan ole sanomassa etteikö IVAOssa olisi, mutta uskomukseni on, että VATSIMissa enemmän, joka on tärkeämpää minulle.

Kommunikaatio on toinen asia joka tekee siitä minulle tärkeämmän, sillä suomalaisilla on varsin tiivis yhteisö IRC:ssä (heittäkää irc-gallerioillanne vesilintua..), joka on ollut minulle tuttu jo useita vuosia. Helppo pitää yhteyttä toisiin eri asioiden tiimoilta, ja jonka kautta on myös järjestetty eventtejä.

Tiivis ja yhtenäinen yhteisö tekee virtuaalitaivaasta paljon antoisamman.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla on myös mielikuva siitä, että VATSIMin puolella on enemmän ammattimaisempaa yritystä. En kuitenkaan ole sanomassa etteikö IVAOssa olisi, mutta uskomukseni on, että VATSIMissa enemmän, joka on tärkeämpää minulle.

In Finland this is true, Sweden aswell. But VATSIM is not very big in Europe exept up north, IVAO is much bigger then VATSIM in the rest of Europe. This is where much of the miss-information is coming from. Of course the VATSIM VACC's want their users to know that VATSIM is better, but you should not believe everything. What Itasanomat writes about Iltalehti isn't the most objective news. It's just in these organizations nature to seem to be the better one ;).

/T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

En ole kummassakaan lennellyt, mutta äkkiä lueskeltuna molempien sivuja, ja pilotin vaatimuksia erinäköisistä toiminnoista, luo IVAO mielekkäämmän tuntemuksen ja matalemman kynnyksen lähteä virtuaali taivaalle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

In Finland this is true, Sweden aswell. But VATSIM is not very big in Europe exept up north, IVAO is much bigger then VATSIM in the rest of Europe. This is where much of the miss-information is coming from. Of course the VATSIM VACC's want their users to know that VATSIM is better, but you should not believe everything. What Itasanomat writes about Iltalehti isn't the most objective news. It's just in these organizations nature to seem to be the better one ;).

VACC:sta tai VATSIMista ei ole mitään sen suuntaista informaatiota tullut minulle, vaan se on enemmän sääntöjä ym. lukiessa syntynyt käsitys kohdeyleisöstä.

Näiden lukemisen takia kirjoitinkin toisen lainatuista lauseista kuten kirjoitin - pääasiallinen uskomus liittyy sääntöjen ja muiden lukemiseen, sillä kokemuksesta en voi puhua.

Mielikuvat ja uskomukset johtuvat VACC:n olemassaolosta, joka on liittänyt porukoita yhteen ja jonka ympärillä olevien kanssa tulee jutusteltua enemmän tai vähemmän joka päivä - yhteydenpito on tärkeätä, minulle. Samalla siinä ovat taidotkin kehittyneet paremmin.

Tosin ensimmäiset lentoni olivat pitkään yhdysvaltain puolella, kunnes uskaltauduin finnlandiaan.

Omasta puolestani toivoisin mahdollisimman monen suuntautuvan VATSIMiin, jossa suurinosa suomalaisista jo on, jotta suomalainen yhteisö olisi mahdollisimman yhtenäinen ja suuri saman virtuaalitaivaan alla.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuli mieleen, että IVAO:n käyttäjät suurenevisivat, jos VA:t alkaisivat käyttämään IVAO:o "virallisena" verkkona VATSIM:in rinnalle tai jos ne harvat suomalaiset, jotka sitä käyttää tekisivä suomalaisen IVAO järjestön. ::)

PS. Kirjoitinko epäselvästi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään