Seppo Kyllönen

Pohjolan bongareille ja muillekin

10 viestiä aiheessa

AN-2 ES-CAG Helsingistä on tällähetkellä Rovaniemen kentällä moottorin vaihdossa. Ainakin sunnuntain ja ehkä maanantain kone on vielä kuvattavissa Rovaniemellä. Tämä näin pienenä vinkkinä. Moottorinvaihto on parhaillaan menossa, soitin Erkille justiinsa, eli 29.5.2005 klo 00.07. Oli poijat saunassa. Lisätietoaja saa Erkiltä koneen kipparilta p. 0405041055

ja tuosta linkistä vielä enemmän

http://www.lennuklubi.org/

Kuvaamaan pääsee kun soittaa Erkille.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Antonovihan se sitten Oulun yli iltapäivällä lenteli. Tuola ilmailu-puolella ehdin jo kyselläkkin että joko sitä näkee näkyjä vai viiraako vintillä! ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas moottoria Rovaniemellä asti vaihtavat?

 

(muistelisin siellä kentänlaidalla pari vastaavaa yksilöä nähneeni pari vuotta sitten.. liittyykö niihin?)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas moottoria Rovaniemellä asti vaihtavat?

 

(muistelisin siellä kentänlaidalla pari vastaavaa yksilöä nähneeni pari vuotta sitten.. liittyykö niihin?)

 

Olisko Elinalta jäänyt varaosia tarpeettomaksi? Elina eikös ole se AN-2, joka aikoinaan vaihdettiin Venäjältä muutamaan Ladaan, mutta sitä ei koskaan saatu byrokratian hampaiden takia lentämään Suomessa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olisko Elinalta jäänyt varaosia tarpeettomaksi? Elina eikös ole se AN-2, joka aikoinaan vaihdettiin Venäjältä muutamaan Ladaan, mutta sitä ei koskaan saatu byrokratian hampaiden takia lentämään Suomessa...

 

Kyllä se saatiin lentämään. Meillä on kotona kuvia Sodankylässä pidetystä lentonäytöksestä, jossa se lensi. Kuvia löytyy myös Ivalossa pidetystä lentonäytöksestä, jossa kone muistaakseni lensi myös.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla lennuklubin sivuillahan selitetään, että moottori potkureineen vaihdetaan rovaniemeläisestä, jonka moottorilla olisi lennetty vasta 70 tuntia...siis käyttämätön moottori.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuinkas moottoria Rovaniemellä asti vaihtavat?

 

(muistelisin siellä kentänlaidalla pari vastaavaa yksilöä nähneeni pari vuotta sitten.. liittyykö niihin?)

 

Homma on juuri niin. Mun tietääkseni siellä on ainoastaan yksi AN2 ja siinä on melkein uusi mootori n.70-80 h lennetty. ES-CAG:n moottorilla loppui jakso joten pakko on mylly vaihtaa jos aikoo lentää. Tämä EFRO:lla oleva AN on seissyt siellä jo kymmmenen vuotta, viimeiset 5 vuotta ulkona. Motti oli suojarasvojen ansiosta priimakunnossa. Koekäyttö tehtiin lauantaina ja oli lähtenyt heti kakistelematta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä se saatiin lentämään. Meillä on kotona kuvia Sodankylässä pidetystä lentonäytöksestä, jossa se lensi. Kuvia löytyy myös Ivalossa pidetystä lentonäytöksestä, jossa kone muistaakseni lensi myös.

 

No olikos se sitten niin, että sitä ei saaneet suomalaiset lentäjät lentää? Eli kun sillä on lennetty, sillä olisi ollut esim. venäläinen pilotti?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Juurikin näin. Sittemmin tämän Elina koneen puuhakaksikko joutui käräjille, olikohan syytteessä luvattomasta ansiolentotoiminnasta. Se ilmeisesti meni niin, että lennätystä vastaan ostettiin t-paita tms. ja sitten pääsi kyytiin ja sai jäsenyyden siihen kerhoon. Ilmailuhallitus ei siitä touhusta sitten pitänyt. Eipä ole kauan aikaan (oiskohan ollut tammi-helmikuussa) Lapin Kansassa juttua Elinasta. Nyt ei vain kuolemaksi muista mitä siinä oli. Muistaakseni spekuloitiin koneen lentokuntoon saattamista. Ehkäpä artikkelin lukeneet oikaisevat.

 

Edit: Höh. Ei näköjään lainannut tuota Maliniemen tekstiä. No tässä vastaukseni kaimaseni tuohon ylläolevaan viestiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään