Guest Coult

Uusi lentäjä

39 viestiä aiheessa

Hei.

Olen uusi lentäjä ja haluaisin kuulla alan ammattilaisilta, että mitä muuta tarvitsee osata lentokoneella lentäessä moninpelissä, kuin käyttää radiota, käyttää laippoja, katkaista bensansyöttö, vähentää kierroksia, käyttää valoja ja tietysti lentää? Huonon englanninkielentaitoni ansiosta en ole oikein perillä näistä muista vempaimista koneessa. Lisäksi, olisiko mitään sivua, josta näkisi tiettyjen reittien pituudet kilometreissä ja kertoisiko joku miten bensankulutus kannattaa laskea?

Kiitos jo etukäteen.     

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei.

Olen uusi lentäjä ja haluaisin kuulla alan ammattilaisilta, että mitä muuta tarvitsee osata lentokoneella lentäessä moninpelissä, kuin käyttää radiota, käyttää laippoja, katkaista bensansyöttö, vähentää kierroksia, käyttää valoja ja tietysti lentää? Huonon englanninkielentaitoni ansiosta en ole oikein perillä näistä muista vempaimista koneessa. Lisäksi, olisiko mitään sivua, josta näkisi tiettyjen reittien pituudet kilometreissä ja kertoisiko joku miten bensankulutus kannattaa laskea?

Kiitos jo etukäteen.     

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,27010.0.html

Ja ehkä vähän aivoja,kun kirjoittaa Route kohtaan Cessna.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllä, mutta luulin että tälläiset eivät pääse vatsim verkkoon.

Niin,eipä niitä paljoa estellä kunhan osaat asentaa SB:n ja painaa connect nappia niin homma on siinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hei hei nyt. Älkää toki ottako tätä asiaa nyt turhan vakavasti. Ensinnäkin miten Mika on voinut ampua ohjuksen konettasi päin, koska minun tietääkseni koko fs:ssä ei voi hävittäjillä ohjuksia ampua? Ylipäätänsä voitaisiin keskittyä toisten neuvomiseen eikä julkisesti haukkumiseen. Jos ihan välttämättä haluaa jotain valittaa niin laittakaa se ihmeessä privaattina! Tuskin tässä on tarkoitus ketään julkisesti nolata?

Alkuun suosittelisin Mikalle perehtymistä vacc.fi:n tutoriaaleihin sekä sivustoon http://www.navfltsm.addr.com/ ja www.vatsim.net on ihan hyvä sivu myös. Ja epäilen, että tiesit kuitenkin ettei vatsimiin mennä fly-inien aikana ampumaan muita koneita alas? Eli en suosittele, että teet noin uudemman kerran. Sen jälkeen on nimittäin hyvin mahdollista, että etsit jotain muuta verkkoa kuin vatsim...

Kysykää aina ihmeessä ennen kuin lähdette lentämään jos jokin asia on epävarma - tyhmemmätkin kysymykset ovat tervetulleita. Toki useisiin kysymyksiinkin löytyy vastaus mainitsemiltani sivuilta kun hieman itse etsiskelee..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpsistä. Voin kyllä myöntää, että pelleilin kentällä 5 minuuttia, koska en tiennyt haittaavan sen muuta liikennettä. Eri asia olisi ollut, jos ne koneet tuhoutuisivat kosketuksesta. Lisäksi en ampunut ohjuksilla ketään.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Höpsistä. Voin kyllä myöntää, että pelleilin kentällä 5 minuuttia, koska en tiennyt haittaavan sen muuta liikennettä. Eri asia olisi ollut, jos ne koneet tuhoutuisivat kosketuksesta. Lisäksi en ampunut ohjuksilla ketään.

Mahdollista. Miten sitten näin sinut monesti Rovaniemen kiitotiellä lentämässä laskeutuvia koneita päin?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mahdollista. Miten sitten näin sinut monesti Rovaniemen kiitotiellä lentämässä laskeutuvia koneita päin?

Miten en itse ole kuullut keneltäkään Rovaniemen flaikkarissa pelleilleistä henkilöistä? Ja jos näin on päässyt käymään niin eiköhän lennonjohtajat aika nopeasti "kickaa" tälläisen henkilön pihalle?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kymmenisen minuuttia olin Rovaniemellä lentelemässä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kymmenisen minuuttia olin Rovaniemellä lentelemässä.

Ilman selvityksiä, suunitelmia sekä yhteyttä lennonjohtoon.

Tuomas Filppula, he huomasivat tilanteen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niillä tuhoutuu joilla on simun vauriohommeli päällä. Siinä voi pinnakin alkaa jo vähän kiristyä monen tunnin lennon jälkeen...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Miten en itse ole kuullut keneltäkään Rovaniemen flaikkarissa pelleilleistä henkilöistä? Ja jos näin on päässyt käymään niin eiköhän lennonjohtajat aika nopeasti "kickaa" tälläisen henkilön pihalle?

Itseäni päin tuli ainakin kun olin "lined up" kiitotiellä 21. Ja toisekseen tavallinen ATC -positio ei voi potkia ketään pihalle, vaan tarvitaan SUP.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Itseäni päin tuli ainakin kun olin "lined up" kiitotiellä 21. Ja toisekseen tavallinen ATC -positio ei voi potkia ketään pihalle, vaan tarvitaan SUP.

Jaa no sitten. Multa on kyllä menny jotain ohi. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Vahvistettavasti rikoit vähintään 10 sääntöä VATSIMissa.

Ihmettelen vain kovasti, minkä sitten luulet haittaavan liikennettä, jos et sellaisen koneen joka lentää toisia päin?

...ja tottakai koneet tuhoutuvat kun niihin törmätään, VATSIMissakin, ellei pilotti ole poistanut sitä ominaisuutta - mutta sekään EI anna sulle oikeutta törmäillä toisiin sekoilemalla kentällä. Eikä muutenkaan saa omiin luuloihin perustuen pelleillä VATSIMissa, vaan se pitää tehdä offline taikka jossain muussa tilanteessa, kuten kavereiden kesken omassa FS2004 moninpelissä ja omalla pelipalvelimella - ei yleisessä verkossa.

Eikä sinun sekoilua Rovaniemellä voi hyvällä mielelläkään kutsua lentämiseksi, sillä se oli lähinnä kiitotie 03:lta lähtemistä ja jo ennen puoltaväliä johonkin kolaroimista - useimmiten koneisiin terminaalissa. Tietysti koko ajan ilman minkäänlaista yhteyttä lennonjohtoon taikka halua lopettaa sitä vaikka sinua pyydettiin ja käskettiin. Tosin muistaakseni sinä kyllä vastasit kyselyihin, mutta lähinnä huonoa makua näyttäen.

Täytyy myöntää että olet tähän saakka näkemistäni "sekoilijoista" pahin, vailla minkäänlaista ymmärrystä muita kohtaan näinä 13.5 minuuttinasi VATSIMissa, kunnes sinut potkitiin pois verkosta. Kaikki ne toimesi näytti lähinnä tahalliselta, mukaanlukien kaverisi, joka käytti tunnusta MKF60 ja potkittiin verkosta jo Helsinki-Vantaalla, parisen tuntia ennen kuin päädyit Rovaniemelle. En tiedä miksei sinuakin potkittu jo silloin, olisi Rovaniemen tapahtuma säästynyt ilkivallalta.

Jos todellakaan et ole täällä FSNordicissa kusemassa meitä silmään, niin ensimmäiseksi luet läpi tämän osoitteen: http://vatsim.net/library/codeofconduct.html

Olet meille kaikille velkaa anteeksipyynnön.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lisäksi vahvistan, että olit Helsingissä riehumassa. Rullasit kaverisi kanssa 04R:n päähän ilman lupaa, kun toinen kone oli lähdössä. Tämän vuoksi, ko. kone joutui odottamaan teidän lähtöänne. Ilmoitit koneesi olevan A320, etkä tiennyt missä radio oli. No pyysin katkaisemaan yhteyden verkkoon. No lähdit ilmaan ilman selvitystä Squawk Mode Standbyllä. Tämä taas aiheuttaa sen, että en näe sinun korkeutta tai nopeutta. Tämän takia jouduin pitämään sen yhden koneen edelleen maassa. Itseltäni paloi pinna siinä vaiheessa, kun sanoit, että et miten Squawk laitetaan mode C:lle. No, koska olit rikkonut jo sääntöjä, otin Supervisoreihin yhteyttä ja he olivat puhuneet kanssasi. Antoivat varoituksen ja käskivät lukemaan VATSIM:n säännöt ja paikallisen VACC:n ohjeita. Kaverisi sai kickin verkosta ja 24h bannit.

No parikytä minuuttia eteenpäin, luin irkistä, että joku on roviskolla riehumassa. Uteliaisuudessani menin katsomaan. Siellä olit sinä lentämässä hävittäjällä ja seuraamassa koneita tms. No otin SUP:n yhteyttä jälleen kerran ja sait 24h bannin ja varoituksen, taas.

VATSIM, ei ole paikka, jossa riehutaan, tai pelataan, siellä pyritään realismiin ja simuloimaan mahdollisimman tarkasti oikean ilmailun saloja. Tämmöisella toiminnalla realismi ja ilo menee kaikilta, kun riehutaan ja lennetään toisia päin, niin, että toisen lento menee piloille. Toivon, että et tule VATSIM:n ennen kuin olet opetellut kaikki asiat VACC:n sivuilta ja muualta, mitä täällä on kerrottu. Jos tulet "riehumaan", ja minä näen sen häiritseväksi, tulen ottamaan varmasti yhteyttä ylempiin tahoihin.

Tämä siksi, että tietäisit mitä teit.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, että olen siita pelleilysta anteeksipyynnon velkaa. Kysyin muistaakseni samana päivänä Squawkboxissa, että mistä voin tietää lentoajat jne. tiettyihin kohteisiin, mutta sieltä vastattiin tylysti "Se on lentäjän tehtävä." Ok, olin Googlettanut kyseisiä tietoja monta kymmentä minuuttia tuloksetta. Siksi menin pelleilemään sinne. 

EDIT: Kaveriani uhkailtiin poliisijutulla siitä, jos hän laskisi ydinpommin EFHK:lle. Onko poliisitutkinta tosiaan mahdollinen sellaisesta asiasta? Jos on, niin olisiko jotain lakipykälää tai sääntöä viitaten siihen?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tiedän, että olen siita pelleilysta anteeksipyynnon velkaa. Kysyin muistaakseni samana päivänä Squawkboxissa, että mistä voin tietää lentoajat jne. tiettyihin kohteisiin, mutta sieltä vastattiin tylysti "Se on lentäjän tehtävä." Ok, olin Googlettanut kyseisiä tietoja monta kymmentä minuuttia tuloksetta. Siksi menin pelleilemään sinne. 

EDIT: Kaveriani uhkailtiin poliisijutulla siitä, jos hän laskisi ydinpommin EFHK:lle. Onko poliisitutkinta tosiaan mahdollinen sellaisesta asiasta? Jos on, niin olisiko jotain lakipykälää tai sääntöä viitaten siihen?

*huoh* Onkohan sinulla edes vaadittavaa ikää VATSIM:iin? Vaikutat nimittäin alle 10-vuotiaalta käytöksesi perusteella. Vaadittava ikähän on 13 vuotta. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Err... Etäisyys/nopeus = aika? Tuolla saat ainakin alkeellisesti ajan. Sen lisäksi suosittelen (kuten moni muukin), että aloitat pienkoneilla ja vfr:llä.

Eli siis kostit lennonjohtajille, jotka neuvoivat sinua, menemällä pilaamaan muiden lentokokemuksen? Äly hoi...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Mitenhän tuo nyt edes onnistuisi? Ei Flight Simulatorissa mitään aseita ole.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Niin minähän sinulle vastasin,että se on lentäjän tehtävä,eikä se mitenkään pahasti ole sanottu,koska se on totta.Tuntuu,että sinulla on pohjatieto ja käsitys vatsimista niin surkealla pohjalla,että en kyllä sinua päästäisi moneen vuoteen ko. verkkoon ja se on totuus.Siinä vaiheessa,kun kysyit,että miten Cessnan moottorit saa käyntiin niin varmaan osaat itsekkin päätellä,että et voi olla valmis vatsim lentämiseen,jos et osaa pistää edes koneen moottoreita käyntiin.Toivottavasti otat opiksesi!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kaverillas on kyllä aika mielenkiintoinen versio tuostakin, jokseenkin mielikuvituksella väritetty.

Ehkäpä syynä kuitenkin oli tarkoituksellinen pelleily?

Internetissä peleilystäkin voi joutua vastuuseen, ja lähiaikoina pelleilystä on saanut rangaistuksia esimerkiksi keskustelupalstojen häiriköitä (lehdistö on näistä tapauksista uutisoinut).

VATSIM ei sen suhteen eroa siinä suhteessa, vaikkei keskustelupalsta olekkaan.

Tiedän, että olen siita pelleilysta anteeksipyynnon velkaa

Ehkä sinun sitten olisi pyrittävä pyytämään anteeksi ja kuunnella vaihteeksi, sen sijaan että syyttelet toisia?

Sunnuntain räikeiden tekojesi jälkeen se on lähinnä ainoa tapa jolla vielä saattaisit saada toisten hyväksynnän.

Vastauksia saat helpommin, kun asenteestasi huomaa, että kadut tekojasi ja voidaan luottaa siihen, ettet enään pelleile.

Koita myös ymmärtää, ettei monenkaan ihmisen kärsivällisyys riitä auttamiseen, kun toilailet kentällä oman pääsi mukaan ja olet muiden tiellä.

Jokaisen pitäisi perehtyä sääntöihin jo ennen ensimmäistä kirjautumista VATSIMiin, jolloin olisit osannut pysyä poissa tieltä ja kysyä apua enne kuin lähdet mihinkään omin nokkines.

Varsinkin tarkoituksellinen pelleilysi oli todella huono veto, sillä se pitäisi olla jo itsestäänselvää, ettei niin tehdä missään - ei oikeassa eikä virtuaalisessa elämässä. Hyväksyntää sillä tavalla ei ainakaan saada.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve!

Sanoppa Mika rehellisesti: Tajuatko tästä (http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php/topic,27010.0.html) mitään. Tuolla on nuo perusedellytykset VATSIM-lentämiseen.

Tällä tiedolla tai taidolla(Ettet osaa Cessnan moottoria käynnistää) ei ole VATSIM:iin mitään asiaa. Lisäksi VATSIM:n on ikäraja, joka on 13-vuotta. Ehdottaisin, että otat selvää perusasioista esim. lentämällä FS:n omat lentotunnit läpi. Jos haluat välttämättä tuhota koneita, suosittelen hommaamaan, jonkin sotilassimulaattorin, esim. IL2 tai Falcon 4.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

On aseita, lataamalla tämän erään lisäosan.

Saattaa ollakkin, mutta niillä ei voi vahingoittaa maastoa, rakennuksia tai lentokoneita. Aseet ovat vain visuaalisia efektejä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.