Guest kenkku

(Epävirallinen) IVAO Finland - kaipaamme apuasi ;)

29 viestiä aiheessa

Olisi tarkoitus jotenkin väsätä jonkinlaista edustusta Suomelle tuonne IVAOn puolelle, ei vaan oikein ole tarpeeksi porukkaa että saatais osasto pykättyä, jos joku on kiinnostunut vaikkapa epävirallisen osaston/infosivun tekemisestä IVAO:n Suomalaiskäyttäjille ja Suomeen lentäville (kyllä niitäkin joskus löytyy, älkää naurako :)).

Itse en oikein tiedä mitään(lue: enempää kuin VACC-FI:n sivulta löytyy) Suomen menetelmistä (paitsi ne jotka löytyy VACCin sivuilta, auttaa mukavaste 8)), joten ehkäpä joku joka tietää voisi auttaa?

Jos kiinnostusta löytyy, ota yhteyttä, tiedot löytyy profiilista.

Uutisia: Nyt on keskustelualue hommattu, sinne vaan rekisteröitymään kaikki jotka olette kiinnostuneita (saa VACCilaisetkin rekata jos haluatte, Suomen asioistahan tässä puhutaan ;D)

http://edds.chftp.com/ivaofinland/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Ihan tyylikkään foorumin olet saanut touhuttua!

Terv. Antti

Noo.. sarjassa "kelpaa"  ;D

Saa lähettää tonne kaikenlaisia ehdotuksia mitä pälkähtää mieleen.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Paljonkos näitä IVAO:n aktiivisia suomalaiskäyttäjiä nykyisellään on?

Näyttäisi 15 olevan enemmän ja vähemmän aktiivisia... eli eipä ole monta.

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, no entäs tämä IVAO:n sisäinen johtajuussota? Ilmeisesti IVAO:n perustaja on potkittu ulos koko seurakunnasta, ja siitä on jäänyt jäljeksi ivao.orgiin selitykset IT-rikoksesta. Ivao.aerossa asiasta ei puhuta yhtään mitään. Kenelle oikeastaan luovutan tietojani rekisteröityessäni IVAO:n jäseneksi, ja kuka on nyt vastuussa verkosta? Ei huvittaisi antaa tietojaan rikollisille..

Tietääkö muuten kukaan, onko ivao.orgin omistajan väittämästä verkkokaappauksesta käynnistetty rikostutkintaa?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ok, no entäs tämä IVAO:n sisäinen johtajuussota? Ilmeisesti IVAO:n perustaja on potkittu ulos koko seurakunnasta, ja siitä on jäänyt jäljeksi ivao.orgiin selitykset IT-rikoksesta. Ivao.aerossa asiasta ei puhuta yhtään mitään. Kenelle oikeastaan luovutan tietojani rekisteröityessäni IVAO:n jäseneksi, ja kuka on nyt vastuussa verkosta? Ei huvittaisi antaa tietojaan rikollisille..

Juu tämähän on totta, mutta ei estänyt minua rekisteröitymästä...eikä ole vielä ainakaan tietojani käytetty väärin eikä sanktioita tullut :)

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö muuten kukaan, onko ivao.orgin omistajan väittämästä verkkokaappauksesta käynnistetty rikostutkintaa?

Ei varmasti. Morten kyllä uhkailee sillä, mutta eihän tästä varma voi olla. Onhan tuolla aeronkin puolella muutama uhannut (ellei jo aloittanutkin) jonkinlaisia oikeustoimia, Morten kun käytti jotain valvojaa hyväkseen kopioidakseen IVAO.aeron jäsentietokannan. Jos omat tiedot siellä on, voi Mortenille lähettää sähköpostia ja pyytää tietojen poistamista. Minä lähetin ja ihan kiltisti poistivat :)

Juttuhan on se, että Morten luulee/väittää/sanoo "omistavansa" IVAO:n. Eihän yksi ihminen voi omistaa yhdistystä! IVAO kuuluu ja tulee vastaisuudessakin kuulumaan sen jäsenille!

Tuosta ulospotkimisen rikollisuudesta: .aeron HQ on tarjonnut Morten Hansenille kunniapresidentin virkaa. Eipä ole Mortenia kiinnostanut, haluaa varmaankin olla diktaattori ja päättää itse asioista (oli yrittänyt tehdä jossain vaiheessa IVAO:sta maksullisen!)

Rekisteröitykää ihmeessä tuonne foorumille jos kiinnostaa, autan kaikessa missä voin!

Lisää jäseniä = mahdollinen oma osasto = vielä lisää jäseniä  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rekisteröitykää ihmeessä tuonne foorumille jos kiinnostaa, autan kaikessa missä voin!

Lisää jäseniä = mahdollinen oma osasto = vielä lisää jäseniä  ;)

Ja jakaa suomen virtuaalitaivasta kahteen osaan vieläkin selkeämmin. Ei kiitos. Parempi pitää suomalaiset lentäjät yhdellä puolella. Tämähän on toki vain minun mielipiteeni, mutta luulen että en ole yksin. ;P Onnea toki yritykselle. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja jakaa suomen virtuaalitaivasta kahteen osaan vieläkin selkeämmin. Ei kiitos. Parempi pitää suomalaiset lentäjät yhdellä puolella. Tämähän on toki vain minun mielipiteeni, mutta luulen että en ole yksin. ;P Onnea toki yritykselle. ;)

Ottaen huomioon sen, että IVAOn puolella on enemmän toimintaa Euroopassa, tämä voisi olla jopa hyvä idea. No, mielipiteet on jokaisella omat. Uusille ajatuksille kannattaa silti olla avoin  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No öhh... Jos VATSIM:ssa on jo suomalainen divari niin miks ei sinne voi tulla?  (www.vacc.fi)  ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No öhh... Jos VATSIM:ssa on jo suomalainen divari niin miks ei sinne voi tulla?  (www.vacc.fi)  ;)

Jotkut tykkää IVAOmmasta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jotkut tykkää IVAOmmasta.

Täällä on keskusteltu paljon että IVAO vai VATSIM ja ainakin niissä threadeissa se on ollut lähinnä sitä että VATSIMittäjät perusteleen kokeilunsa jälkeen sitä että miksi ei IVAO. Olisi kiva kuulla vaihteeksi niin päin että IVAOlaiset kertoo, että miksei VATSIM. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

...eli? :P

Jotkut ovat huomanneet että IVAO tosiaan ON parempi verkko kuin esimerkiksi VATSIM! ;)

(ihan omasta mielipiteestähän se on kiinni, jotkut tykkää, jotkut ei)

Ette voi kieltää että IVAOssa on enemmän liikennettä euroopassa, Ruotsin puolellakin on nykyään aika hyvin johtoa ja lentäjiä, vaikka osasto on reilu puoli vuotta vanha! Mitähän jos Suomi ilmestyisi hyvin edustettuna sinne rinnalle?

Kyllä muuten löytyy myös aika useinkin joka lentää reittiä Keski-Eurooppa - Helsinki, nyt jouluna enemmänkin Rovaniemelle.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on keskusteltu paljon että IVAO vai VATSIM ja ainakin niissä threadeissa se on ollut lähinnä sitä että VATSIMittäjät perusteleen kokeilunsa jälkeen sitä että miksi ei IVAO. Olisi kiva kuulla vaihteeksi niin päin että IVAOlaiset kertoo, että miksei VATSIM. :P

Olen kanssa lukenut näitä threadejä ja kyllä siellä on joltain tullutkin kommentteja miksei Vatsim.

Mutta omasta puolestani voin varmaankin käyttää molempia verkkoja oman harkintani mukaan, missä on johtoa

tarjolla! Eli eipä ole minulle väliä mikä on verkon NIMI.

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo-o, hyvä kysymys. SB3:sta minulla ei ole minkäänlaista kokemusta, sitä puolta en pysty kommentoimaan, mutta mielestäni IvAc sopii paremmin meille Eurooppalaisille kuin ASRC (tietääkseni amerikkalaiset sydeemit esikuvana?) ja muutenkin kehitystahti on aika vilkasta. Meillä on myöskin nykyään oma "ServInfon korvike", IvAe joka on sanalla sanoen upea. (sisäänrakennettuna muuten reitinhakukone)

Käyttäjämääristä senverran että yleensäkin (tapahtumia lukuunottamatta) IVAOssa näyttää olevan enemmän porukkaa online, mm. tällä hetkellä ATC: 33 (IVAO) vs. 9 (VATSIM)

Nopealla silmäyksellä miehitetyt CTR-positiot:

VATSIM: 0

IVAO: in Europe 4, Africa 2(!!!),  Aasia 2, Etelä-Amerikka 1

Lentäjät: 330 (IVAO) vs. 247 (VATSIM)

(voidaan katsoa illemmalla lisää, en tiedä vaihtuvatko osat silloin)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaisi tietää, mitä IVAO:lla on lennonjohtajalle tarjottavana? Voisin harkita IVAO-uraa, jos voin käyttää harrastukseen mäkkiäni. Onko teillä käytössä kenties jonkinlaista ATM:ää, mites hierarkia eri positioiden välillä? Kuinka hyvin lennonjohtosofta mukautuu eri alueiden omille proseduureille?

Ja tosiaan - olisi kiinnostavaa kuulla, miksei VATSIM kelpaa? :)

IvAc sopii paremmin meille Eurooppalaisille kuin ASRC (tietääkseni amerikkalaiset sydeemit esikuvana?)
ASRC:n alueellistaminen implementoidaan kai tulevaisuudessa, mutta ymmärtääkseni sillekin ollaan kehittämässä pariakin eri vaihtoehtoa.

ja muutenkin kehitystahti on aika vilkasta.
Itse olen havainnut, että monet asiat otetaan käyttöön IVAO:ssa vasta VATSIM:ssa implementoinnin jälkeen. Plagiointia?

Meillä on myöskin nykyään oma "ServInfon korvike", IvAe joka on sanalla sanoen upea. (sisäänrakennettuna muuten reitinhakukone)
Fraasit "x on upea" ja "en oo kokeillut toista, mut tää on parempi" eivät oikein vakuuta mua perusteluina..

Aijoo, sit teillä on niitä elämänkokemusta uhkuvia lennonjohtajia.. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kiinnostaisi tietää, mitä IVAO:lla on lennonjohtajalle tarjottavana? Voisin harkita IVAO-uraa, jos voin käyttää harrastukseen mäkkiäni. Onko teillä käytössä kenties jonkinlaista ATM:ää, mites hierarkia eri positioiden välillä? Kuinka hyvin lennonjohtosofta mukautuu eri alueiden omille proseduureille?

Ja tosiaan - olisi kiinnostavaa kuulla, miksei VATSIM kelpaa? :)

Tällä hetkellä MACille ei ole muuta tarjottavana kuin Macradarscope. Teamspeakista on epävirallinen mac-versio Teamspeex ja kehityksen alla on MYÖS oma voicesofta (windowsille, ensiksi) jonka tekemisessä on kuunneltu jäseniä ehkä liikaakin (7 sivua foorumilla vastauksia :)). Listaan on laitettu myös control-softa Linuxille, vaikka sinne on vielä matkaa (IvAc pyörii jotenkuten Winell, wink wink ;D)

Hierarkia eri positioden välillä, en nyt ymmärtänyt mitä tällä tarkoitit?

ATM = air traffic management? millaisiakohan tarkoitit tuolla.. No IvAcissa on tietysti nämä tavalliset, etäisyyden mittailu, handoffit, lentosuunnitelman muokkaus sekä esim myös työkalu (VERA) jolla voi ottaa kaksi lentokonetta tarkkailuun. VERA laskee kohdan jossa 2 konetta ovat lähimpänä toisiaan ja tarvittaessa kertoo myös millä muutoksilla tämä voidaan ehkäistä.

Ja tietysti on myös selvitetyn nopeuden, korkeuden, reitin lisääminen tutkatagiin.

Olen myös kuullut että TeamSpeakin äänenlaatu olisi parempi kuin VATSIMin softien mutta en voi tätä itse varmistaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
kehityksen alla on MYÖS oma voicesofta (windowsille, ensiksi) jonka tekemisessä on kuunneltu jäseniä ehkä liikaakin (7 sivua foorumilla vastauksia :))
Millä foorumilla?

Olen myös kuullut että TeamSpeakin äänenlaatu olisi parempi kuin VATSIMin softien mutta en voi tätä itse varmistaa.
Mikset?

Nuoresta iästäsi ja ilmeisestä kokemattomuudestasi huolimatta vastailet kysymyksiin huolella, ja olet ottanut tai tunnut vaivautuvan tosiaankin ottamaan selvää asioista. Asenteestasi on pakko nostaa hattua! :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä foorumilla?

http://forum.ivao.aero ;)

Päivittäin keskustelua IVAO:n asioista ja ongelmista, lentämisestä, vähän offtopiccia sekä omien softien ötököiden liiskaamista ja parannusehdotuksia.

Mikset?

On hetken aikaa siitä, kun olen viimeeksi VATSIMin puolella ilmojen ääniö kuunnellut. Parhaitenhan sen voi testata itse.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällä on keskusteltu paljon että IVAO vai VATSIM ja ainakin niissä threadeissa se on ollut lähinnä sitä että VATSIMittäjät perusteleen kokeilunsa jälkeen sitä että miksi ei IVAO.

Nuo kommentit ovat kyllä lähinnä olleet Vatsim-lentäjien kommentteja ilman minkäänlaista kokemusta IVAO:sta. Pääosin.

Kauhea poru jossain Irckissä ja foorumeilla kun "joku lentää IVAO:ssa" ja kun "joku perustaa IVAO-osaston Suomeen", ja siellä naureskellaan sitten keskenään.. siis HUOH!  ::)  Luulette, että Vatsimissa on kaikki niin hienoa ja ollaan parhaita jne, vaikka ette koskaan luultavasti mitään muuta verkkoa ole kokeilleet..... Loppupeleissä samaa kauraa kaikki verkot  8)

Minulla on IVAO-tunnukset, tosin vain joskus montamonta vuotta sitten käynyt kokeilemassa kerran. Eli Vatsimissa itse toimin sen vähän mitä yleensäkään ehdin. Eli en voi sanoa omaavani yhtään Ivao-kokemusta, mutta rehellisesti käsi ylös te "Vatsim-on-paras"-kommentoijat - kuinka monesta teillä on yli 50 h kokemusta jostain muusta verkosta kuin Vatsimista?  Sitten ehkä voi jo rehellisin mielin kommentoida asiaa "kumpi on parempi", eikä perustaa kommenttejaan huhuihin tai vastaaviin.

Eli tästä ketjusta ei tehdä Vatsim vs. Ivao sotaa, piste.

(Taidanpa itse tehdä niin, että jos tunnarini on vielä voimassa, niin käyn edes kerran kokeilemassa, eli istun vaikka IVAO:n EFES:ssä pari tuntia ja kirjoitan sitten kokemukset.  :)  )

P.S. Lisään vielä. Jos IVAO:lle Suomen osastoa ollaan oikeasti perustamassa, niin se vaatii sitten monta kokenutta henkilöä mukaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

http://forum.ivao.aero ;)

Päivittäin keskustelua IVAO:n asioista ja ongelmista, lentämisestä, vähän offtopiccia sekä omien softien ötököiden liiskaamista ja parannusehdotuksia.

Harmi, kun tuonne ei pääse ilman tunnuksia..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Harmi, kun tuonne ei pääse ilman tunnuksia..

Ei se voi olla noin kauheaa se tunnuksien tekeminen. Voi ne sinne tehdä vaikkei käytäkään. Kokeilla ei voi jos ei kokeile! ;D

P.S. Lisään vielä. Jos IVAO:lle Suomen osastoa ollaan oikeasti perustamassa, niin se vaatii sitten monta kokenutta henkilöä mukaan.

No sellasiahan tässä etsitään ;)

Tämä minun foorumitempaus nyt on vähän sellanen yritys saada vähän porukkaa hereille että ei siellä IVAOssa yksin olla!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi muutama kuva tosta Ivae:sta. Eli servinfon vastine.

[ attachment removed / expired ]

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään