Sami Puro

Keskustelu aiheesta Vatsim ja Ivao

95 viestiä aiheessa

Älkää nyt viittikö? Toihan on ihan järjetön sääntö koska lennot voi lentää myös offline.

 

Ja ainakin tuossa Samin viestissä sanotaan, että suositeltu verkko on VATSIM mutta ei siinäkään mitään puhuta siitä että kiellettäisiin käyttämästä IVAO:ta. En tosin tiedä millaista ohjeistusta on lentäjille.

 

No järjetön ja järjetön. Mun mielestä on ihan jees, että kaikki VF:n jätkät lentää samassa verkossa, tai sitten ei ollenkaan. En tiedä mitä Sami on puhunut, enkä myöskään tiedä saako noita materiaaleja lainata miten paljon, mutta näin siellä sanotaan "Lentäminen on sallittua vain VATSIM-verkossa. Muissa verkoissa kuten IVAO tai Zone, ei VF:n lentoja tule lentää."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No järjetön ja järjetön. Mun mielestä on ihan jees, että kaikki VF:n jätkät lentää samassa verkossa, tai sitten ei ollenkaan. 

No mitäs järkeä on sitten sallia offlinessä lentäminen?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen muuten tossa pitkin viikkoa seurannut, näiden kahden verkon Atc ja pilot määriä, eikä varmaan ole epäilystä kummassa on porukkaa ja nimen omaan euroopassa missä varmaan suurin osa lentäisi. (Illalla Suomen aikaa)

 

Terv. Antti

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No järjetön ja järjetön. Mun mielestä on ihan jees, että kaikki VF:n jätkät lentää samassa verkossa, tai sitten ei ollenkaan. En tiedä mitä Sami on puhunut, enkä myöskään tiedä saako noita materiaaleja lainata miten paljon, mutta näin siellä sanotaan "Lentäminen on sallittua vain VATSIM-verkossa. Muissa verkoissa kuten IVAO tai Zone, ei VF:n lentoja tule lentää."

 

Okei, tulipahan tuo sitten selväksi.

 

Tuon säännön kohdalla pitää miettiä sitä, että halutaanko että porukka lentää verkossa vai halutaanko, että porukka lentää VATSIM-verkossa. VF:n oma asiahan se on määritellä ihan mitä ikinä haluaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Moi

Voithan toki mainostaa Vatsimin vastaavia systeemeitä täällä. Ei varmaankaan haittaa ketään...minua ainakaan!

Eikö nämä edellä mainitut asiat ole juurikin niitä eroja?

 

Terv. Antti

 

Kuten sanoin, ei haittaa, mutta se ei varmaankaan tämän ketjun perinmäinen tarkoitus ollut. ;)

Olen muuten tossa pitkin viikkoa seurannut, näiden kahden verkon Atc ja pilot määriä, eikä varmaan ole epäilystä kummassa on porukkaa ja nimen omaan euroopassa missä varmaan suurin osa lentäisi!

 

Tällä hetkellä Ivao  Atc 87 kpl ja pilotit 440 kpl

                   Vatsim Atc 24 kpl ja pilotit 313kpl

 

Aika murskaavat luvut ;)

 

Terv. Antti

 

Edit. Tilanne elää

 

Mutta tuo menee jo aika räikeäksi mainostamiseksi, mutta tokihan sitä saa mainostaa. On sitä VATSIM:a mainostettu kohtuudella. Muuten nuo luvut riippuvat paljolti vuorokaudenajasta. Kun Euroopassa on ilta niin luvut ovat IVAO:lle, mutta kun päästään Yhdysvaltain ilta-aikaan niin luvut aika usein käännähtävät nurinpäin. Joten aika turhaa alkaa nyt noita lukuja murskaaviksi sanoa koska aika lähellä ne toisiaan koko ajan pyörivät. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kuten sanoin, ei haittaa, mutta se ei varmaankaan tämän ketjun perinmäinen tarkoitus ollut. ;)

Mutta tuo menee jo aika räikeäksi mainostamiseksi, mutta tokihan sitä saa mainostaa. On sitä VATSIM:a mainostettu kohtuudella. Muuten nuo luvut riippuvat paljolti vuorokaudenajasta. Kun Euroopassa on ilta niin luvut ovat IVAO:lle, mutta kun päästään Yhdysvaltain ilta-aikaan niin luvut aika usein käännähtävät nurinpäin. Joten aika turhaa alkaa nyt noita lukuja murskaaviksi sanoa koska aika lähellä ne toisiaan koko ajan pyörivät. ;)

Toki tilanne aina muuttuu kun yhdysvallat tulee mukaan, mutta lennätkö paljonkin lentoja sielläpäin tai lentääkö Finnair Yhdysvalloissa?

Tarkoitin luvuilla sitä eroa mikä on euroopan osalta. Itse ainakin tykkään lentää kun on johtoa tarjolla. Eihän verkossa lentäminen ole mitään jos ei

ole pelikavereita!

 

Terv. Antti

 

edit. No otetaan pois jos tuntuu pahalta.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se nyt ole ihan tasan jokaisen oma asia mitä online-verkkoa käyttää kun lentää simulla verkossa? Herätkää ny vähän ja menkää vaikka hetkeksi ulos, raitis ilma vois tehdä itse kullekin ihan hyvää..  ::)

 

Miksi kaikesta pitää tehdä tämmöstä "Mun isi ajaa Toyota Corollalla, se on maailman paras auto" -eipäsjuupasta. Tän ketjun ideahan oli nimenomaan esitellä *faktoja* ja niitä on IVAOn osalta ihan hyvin tullutkin. Onko se joku kauhea uhka omalle vatsim-identiteetille ettei siitä saisi edes puhua? Menkää vaikka purjelentämään senkin pellet, teoriakursseja alkaa juuri sopivasti nyt ensi viikolla. ;D

 

//T

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Lentäminen on sallittua vain VATSIM-verkossa. Muissa verkoissa kuten IVAO tai Zone, ei VF:n lentoja tule lentää."

 

Noin se taitaa olla kirjoitettu VF:n ohjeisiin. Ihan siitä syystä, että kimppatapahtumia ja uusien pilottien ohjeistusta on helpompi toteuttaa kun ei ole montaa ohjelmaa sotkemassa - ja saadaan tapahtumiin enemmän ihmisiä paikalle kun kaikki ovat samassa paikassa. Ja sitäpaitsi tällä hetkellä Vatsim on ainoa järkevä vaihtoehto Suomessa. Tulevaisuudessa jos tilanne muuttuu niin sitten tietysti tuotakin voi miettiä uudelleen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän se nyt ole ihan tasan jokaisen oma asia mitä online-verkkoa käyttää kun lentää simulla verkossa? Herätkää ny vähän ja menkää vaikka hetkeksi ulos, raitis ilma vois tehdä itse kullekin ihan hyvää..  ::)

 

Miksi kaikesta pitää tehdä tämmöstä "Mun isi ajaa Toyota Corollalla, se on maailman paras auto" -eipäsjuupasta. Tän ketjun ideahan oli nimenomaan esitellä *faktoja* ja niitä on IVAOn osalta ihan hyvin tullutkin. Onko se joku kauhea uhka omalle vatsim-identiteetille ettei siitä saisi edes puhua? Menkää vaikka purjelentämään senkin pellet, teoriakursseja alkaa juuri sopivasti nyt ensi viikolla. ;D

 

//T

 

 

Kenenköhän identiteettiä tässä nyt kolautettiin... ;P

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Toki tilanne aina muuttuu kun yhdysvallat tulee mukaan, mutta lennätkö paljonkin lentoja sielläpäin tai lentääkö Finnair Yhdysvalloissa?

Tarkoitin luvuilla sitä eroa mikä on euroopan osalta. Itse ainakin tykkään lentää kun on johtoa tarjolla. Eihän verkossa lentäminen ole mitään jos ei

ole pelikavereita!

 

Terv. Antti

 

edit. No otetaan pois jos tuntuu pahalta.

 

Suomalaiset aktiiviset pilotit lentää aika paljonkin yhdysvalloissa, niin kuin myös Finnair. Heheee, jotenkin tuntuu, että IVAO:ssa olisi pilotteja 1000 ja VATSIM:ssa vaan 100. Vai mitähän sä näillä "pelikavereilla" nyt meinaat? Onhan niitä "pelikavereita" myös VATSIM:n puolella erittäin runsaasti.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Suomalaiset aktiiviset pilotit lentää aika paljonkin yhdysvalloissa, niin kuin myös Finnair. Heheee, jotenkin tuntuu, että IVAO:ssa olisi pilotteja 1000 ja VATSIM:ssa vaan 100. Vai mitähän sä näillä "pelikavereilla" nyt meinaat? Onhan niitä "pelikavereita" myös VATSIM:n puolella erittäin runsaasti.

No eihän tästä tosiaan ollut tarkoitus tehdä "eipäsjuupas"leikkiä. Niin kuin tuossa hiukan aikaisemmin mainitsin tarkoitus oli tuoda esille Ivaon toimintaa ja softaa uusille mahdollisille virtuaalipiloteille."On toinenkin vaihtoehto kuin Vatsim".

Mun puolesta on ihan sama missä sinä tai joku muu lentää kunhan se tuntuu jokaisen mielestä kivalta! ;)

 

Terv. Antti 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kenenköhän identiteettiä tässä nyt kolautettiin... ;P

 

Mulle on aika sama mikä sen verkon nimi on jossa lennän. Oleellista on se että homma toimii realistisesti ja siellä on väkeä. Siksi on ihan kiva kuulla ihmisten kokemuksia IVAOsta. Molemmat ovat kuitenkin harrastustoimintaa ja parantamisen varaa on aina, niin lennonjohtajien kuin pilottienkin osalta.

 

Vatsimissakin on väki vaihtunut aika paljon, paljon uusia lennonjohtajia vanhempien mentyä opiskelemaan, töihin tai hankittua perhettä itselleen. Se, että joku on joskus ollut hieno ja realistinen ei sinänsä kyllä takaa mitään, töitähän se vaatii että homma pysyy hyvänä edelleen. Toivottavasti taso säilyy vatsimissa. On paha sanoa kun en ole nyt viime aikoina ehtinyt kauheasti lentää verkossa (simussa kun ei ole radioita ja viimeisin iso huolto on kestänyt aika kauan, kun on paljon uutta avioniikkaa rakennettavana.. :) - tällä hetkellä sillä voisi lentää korpikentiltä koelentoja ilman radiota, mutta se on vähän tyhmää verkossa :)

 

IVAOn softista on ihan kiva kuulla enemmänkin, koska niitä ei näemmä voi imuroida ilman että rekisteröityy..? Käyttääkö ne yhteyssoftat muuten samoja fsuipc:n offsetteja kuin Squawkbox 3? Säätääkö se radiojaksot simun radioiden mukaan? Nuo on ihan tärkeitä juttuja kun on simussa nuppeja ruuvattavana hiiren sijaan. Onko kellään kotiohjaamon rakentajalla tietoa IVAOsta ja miten systeemit toimii kotiohjaamoraudan kanssa?

 

//Tuomas

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huh, ei tullut väärinkäsityksiä kuten ehdin jo pelätä. ;) Siis olen itsekkin kiinnostunut IVAO:sta ja sen softapuolesta, koska itsekkin aion siellä lentää, testailla ja vertailla. Mutta ylenmääräinen tuputtaminen on mielestäni turhaa. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IVAOn softista on ihan kiva kuulla enemmänkin, koska niitä ei näemmä voi imuroida ilman että rekisteröityy..? Käyttääkö ne yhteyssoftat muuten samoja fsuipc:n offsetteja kuin Squawkbox 3? Säätääkö se radiojaksot simun radioiden mukaan? Nuo on ihan tärkeitä juttuja kun on simussa nuppeja ruuvattavana hiiren sijaan. Onko kellään kotiohjaamon rakentajalla tietoa IVAOsta ja miten systeemit toimii kotiohjaamoraudan kanssa?

FSUIPC:n offseteista en nyt niin paljoa tiedä, mutta ainakin IvAp kirjoittaa jonkinlaisia offsettejä, esim konffissa on valinnat "Populate TCAS table" ja "Read/write panel/cockpit offsets". Voin kysyä tätä IVAO:n foorumilla.

Radiojaksot otetaan tosiaan simusta, vaikka niitä voi myös IvApista vaihtaa. Kysyn myös kotiohjaamojutuista foorumeilla. Ilmoitan kun tulee vastauksia.

 

Huh, ei tullut väärinkäsityksiä kuten ehdin jo pelätä. ;) Siis olen itsekkin kiinnostunut IVAO:sta ja sen softapuolesta, koska itsekkin aion siellä lentää, testailla ja vertailla. Mutta ylenmääräinen tuputtaminen on mielestäni turhaa. ;)

No myönnetään, ehkä tässä vähän on tuputusta, mutta tietysti se vähän kuuluukin tähän. Monetkaan eivät käsitykseni mukaan tiedä paljoakaan IVAO:sta, ja niitä jotka todella täällä tästä aiheesta keskustelevat, varmastikin kiinnostaa tietää IVAOsta enemmän.

 

Paras tapa saada selvyys asiaan on tietysti itse kokeilla. Eihän se mitään maksa.

 

Edit: P.S.: jos nyt kiinnostaa tietää vielä enemmän niin liittykää ihmeessä tonne meidän foorumille, siellä annetaan mielellämme opastusta kokeilemiseen! http://edds.chftp.com/ivaofinland

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Huh, ei tullut väärinkäsityksiä kuten ehdin jo pelätä. ;) Siis olen itsekkin kiinnostunut IVAO:sta ja sen softapuolesta, koska itsekkin aion siellä lentää, testailla ja vertailla. Mutta ylenmääräinen tuputtaminen on mielestäni turhaa. ;)

Hieno ajatus! :)

 

Kun selaa tämän Verkkolentäminen osion aiheita ja juttuja niin omasta mielestä ei Ivaota ole kauheasti tuputettu. Itsekin oikeastaan ajauduin Ivaon puolelle siitä syystä että pidin Vatsimia niin "hurja maineisena". Mutta sanotaanko näin että löysin oman paikkani Ivaosta. Vasta 55 tuntia tiimaa takana ja joka kerralla

oppii jotain uutta. Tällä iällä kun on vastuullinen duuni, vaimo ja lapset niin tuohon opiskeluun ei hirveästi ole aikaa...eli olen varmaan ikuinen newbie!

Mutta kiva harrastus!

 

Terv. Antti

 

Ps. Ja on niitä huru ukkoja Ivaossakin näkynyt, jotka lentää kentän yllä ilman yhteyttä lennonjohtoon.

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pienellä etsimisellä löysin itse näitä kokkari & fsuipc-juttuja:

http://ivao.aero/softdev/IvAp/fsuipc_sdk.asp tuolla on lista FSUIPC-offseteista, mitä IvAp käyttää.

Otsikko kertoo kaiken: "FSUIPC offsets shared with SquawkBox3"

 

Edit: lisää kehumista..  ;D omasta mielestäni IvApin skinit sopeutuvat todella hyvin fs-ympäristöön. FMC:n näköinen ikkuna sekottuu paremmin paneeliin kuin Windows-tyylinen.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olen muuten tossa pitkin viikkoa seurannut, näiden kahden verkon Atc ja pilot määriä, eikä varmaan ole epäilystä kummassa on porukkaa ja nimen omaan euroopassa missä varmaan suurin osa lentäisi. (Illalla Suomen aikaa)

 

Terv. Antti

 

 

 

Ei varmaan ole epäilystä ei  :P Juuri katsoin servinfosta, että VATSIM:ssa on enemmän jengiä paikalla...

 

EDIT: No nyt homma muuttui kymmenellä IVAO:n puolelle. Mutta mun mielestä käyttäjien määrät ei todellakaan ole niin suuret kuin tässä ketjussa väitetään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Vai että ihan pari viikkoa seurannut... Itse kun katon siinä klo 22 aikoihin niin hyvin hyvin usein VATSIM:ssa on enemmän jengiä, niin kuin myös nytkin. VATSIM:ssa populaa 659 ja IVAO:ssa 655  :)

Pitkin viikkoa seurannut! Ja euroopan osalta!

 

Kivat määrät molemmissa....yhdessä olisi yli 1200! Haaveita! ;)

 

Terv. Antti

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kivat määrät molemmissa....yhdessä olisi yli 1200! Haaveita! ;)

Terv. Antti

 

No tässä asiassa suurinosa VATSIM-lentäjistäkin puhaltaa yhteen hilteen.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tähän aikaan aletaan liikkua samoissa lukemissa, välillä johtaa IVAO, välillä VATSIM. erot 50 luokkaa. Aamupäivällä IVAO yleensäkin voittaa selkeästi.

 

Aika heittämällä, mutta: näyttäisi siltä että johtoa on yleensäkin kourallinen enemmän IVAO:ssa.

En tiedä VATSIMin puolella näiden muiden paikkoijen edustusta, mutta esim tänään on IVAOssa Saudi Arabian onlineday.. Näyttääpi Gander Oceanic olevan tarjolla, usein myös Shanwick löytyy.

Uutena positiivisena yllätyksenä on Kiina, jossa näkee usein johtoa aamupäivällä. Myös Etelä-Amerikka, etenkin Brasilia, on lisäämässä suosiota.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainoa järkevä vaihtoehto verkkolentämiseen olisi yhteinen verkko. Tässä kahteen verkkoon jaossa ei ole kyllä mitään järkeä. Toivottavasti asiat on toisin 5 vuoden päästä...  :-\

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ainoa järkevä vaihtoehto verkkolentämiseen olisi yhteinen verkko. Tässä kahteen verkkoon jaossa ei ole kyllä mitään järkeä. Toivottavasti asiat on toisin 5 vuoden päästä...  :-\

Näin toivotaan. Olisi mukavaa, kun tulisi oikein kunnon ruuhkia ja johtoa olisi paikalla runsaasti. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

 

Moro.

Yllä oleviin täysin yhtyen ja lisäksi toivoen että lopettaisiin tämä hedelmätön eipäs juupas keskustelu ja keskittyttäisiin kukin omalla tahollaan asioiden kehittämiseen. Kun aika on kypsä niin jos .... voimme nauttia yhdestä suuresta ja kauniista virtuaalilento verkosta jota tosin vahvasti epäilen.

 

jukka

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Dodii, saatiimpa tästäkin ketjusta samaa huttua kuin muutkin ko. aihetta käsittelevät. Liikennemääriä tutkiessa kannattaisi ehkä hieman myös katsoa mihin se on keskittynyt, turha sitä numeroa on kyylätä, toisessa verkossa Euroopassa voi olla 1 ja muualla maailmassa 99 ja toisessa verkossa muualla maailmassa 1 ja Euroopassa 99. Silloinhan nämä Euroopan osalta ovat toki tasaväkisiä, koska porukkaa on linjoilla yhtä paljon....? Nojoo, tämän viestin asiasisältö pakkasen puolella, alkoi vain potuttaan. Molemmat ovat hyviä verkkoja enkä näe syytä miksi ei voi lentää molemmissa riippuen siitä mihin lento sijoittuu. VATSIM tuntuu välillä joltain aatesuunnalta ja joidenkin henkilöiden kohdalla tuntuu kavereiden paine olevan se este kokeilla "sitä toista josta ei puhuta" tai muuten semmoista henkilöä aletaan dissaamaan...joo en tiedä, palaillaan.

 

T

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!


Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?


Kirjaudu sisään