Sami Puro

Keskustelu aiheesta Vatsim ja Ivao

95 viestiä aiheessa

No jos vatsimissa esiintyy asiatonta toimintaa, viestiä vacc:in ylläpidolle, kuten Samikin sanoi. Tunnarit lähtee varmaan kyllä jäähylle moisesta jos aihetta on. Ei tuollainen kuulu asiaan.

Ja menkää nyt ihmiset vähän itseenne, tuollaisella toisten mollaamisella ja vinoilulla ei saada yhtään tippaa lisää hyvää ilmailufiilistä virtuaalitaivaalle, mitä ihmettä siitä oikein kukaan hyötyy?

//T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuomaksella toki pointtia mutta...

"Mutta"

Mun mielestä täyttä asiaa mitä Tuomas puhuu.

Piti niin pitää näppini erossa tästä, mutta en vaan voinut. En kertakaikkiaan voinut. Toivottavasti kaikki kääntyy parhainpäin ja että kenellekään ei tule seuraamuksia. Tietenkin jos jotain on tapahtunut niin ihmettelen jos ei mitään tapahdu.

Vatsim Code Of Conduct

GENERAL RULES OF CONDUCT

1:   Members should, at all times, be courteous and respectful to one another.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jos kyse on jostain irkissä tapahtuneesta niin kannattaa ehkä miettiä ottaako juttuja liian tosissaan koska irkissä kuitenkin tulee heitettyä "läppää" aika paljon ja jos kaiken ottaisi tosissaan niin sitä olisi ihan hermorauniona jo. Kun sitä ei näe toista keskustelevaa henkilöä ja on vain tekstiä niin helposti tulee sanottua asioita eri tavalla ja varsinkin ymmärrettyä eri tavalla kuin IRL.

Kannattaa todellakin ottaa rennolla meiningillä irkissä jutut tai pää oikeasti hajoaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, nämä tapahtuneet oikein leikkiä ole, mielestäni. Ja Toni, voit *****na sanoa suoraan minulle, että ammun itseni, ei tarvitse tehdä sitä noin vaikean kautta.

Jaa-a, no paha sanoa kun en tiedä mistä keskustellaan, mutta edelleen olen sitä mieltä että ~kaikki näistä "sotkuista" johtuu siitä kun jotku ottaa jotain juttua hieman liian tosissaan.

Ja jos aletaan mennä jälkimmäiselle linjalle niin kannattakohan miettiä jo hieman mistä taas onkaan oikein kyse? Itsesääli ei auta mitään muuten lopulta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ja huomaa kyl et tääl on näitä tonin irkkikamuja selvästikkin.

Niinno, tässä nyt lähinnä ihmetellään että mistä ihmeestä edes oot vetäny herneet nenään...mää en oikein ymmärrä. Enkä ole ainut...

Ja jos irkkaan samalla kanavalla kuin Toni niin meinaatko muka että olisin automaattisesti Tonin kannalla? :P

Ja vaikka tuo Tonin kommentti nyt ei ehkä kannustava ole niin en nyt näe mitenkään hirveän kamalana vaikka Toni onkin tuossa sanonut asian suoraan?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Siltä väistämättä tuntuu.

Tai jos sittenkin ollaan sopeudettu siihen, että vastaavaa juttua irkissä lentää päivittäin. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tai jos sittenkin ollaan sopeudettu siihen, että vastaavaa juttua irkissä lentää päivittäin. :P

Juu, tietyiltä henkilöiltä tuntuu lentävän vastaavaa juttua joka päivä ;)

Mä olen sitä mieltä että Toni kyllä suuresti edesauttoi tilanteen kehittymistä, mutta Aleksi otti tämän vähän liian tosissaan...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No, nämä tapahtuneet oikein leikkiä ole, mielestäni.

Luin irc-logia nyt parin viikon ajalta. Eipä Toni mielestäni ole mitenkään sinulle sen enempää kuittaillut tai vittuillut kuin kennelekkään muullekkaan...oletko huomannu että kukaan meistä muista ottais vastaavaa läppää liian tosissaan?

Oikeasti. IRC ei ole IRL, se kannattaa muistaa.

Tosin mua vituttaa kyllä se että Toni jatkoi tuota touhua vaikka olisi varmaan aika helpolla huomannu että nyt menee ehkä liian tosissaan toiseen päähän...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

No helppo sopeutua kun heitetään paskaa niskaan jos olen jotain sanomassa. Melkeen joka kommenttini perään toni heittää jonkun messevän kommentin, mutta tuo eilinen meni jo liian pitkälle. Olkaa hemmetti mitä mieltä tahansa, mulla on omat mielipiteeni ja pidän niistä kiinni.

Luitko edes(tai ymmärsitkö) mitä sanoin tuon lauseen molemmin puolin?

Edelleen: olen sitä mieltä että Toni meni liian pitkälle.

Olen myös sitä mieltä että sulla nyt oikeasti menee ihan liian totiseksi tää touhu. Katso ihan oikeasti logia vaikka irkistä, samantasoista läppää heitetään muillekkin kuin sinulle...

Ja edelleen vielä niin paljon korkostaen kuin vaan ikinä voin: ÄLÄ ota kaikkea niin tosissaan IRCissä.

Ja mielipiteistä, kaikista viisaimmat osaa muuttaa niitä kun tajuavat että ovat ehkä olleet väärässä...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Eikös tämäkin ala olemaan jo tässä?

Ollaan menty jo ajat sitten keskusteluaiheen ohitse.

Kyllä hyvät ihmiset meillä on nytten väärä keskustelu väärässä paikassa.

Mennää sinne kanavoille solvaamaan tätäkin juttua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Okei miten vaan, mää en enää kyllä jaksa tätä asiaa vääntää.

Ja tuo 2. viimeinen lauseesi kertoi kuinka hyvin sulla järki tällä hetkellä pelaa...siitä tosissan ottamisesta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

EDIT: Ollaan sitä ny sit ollin mieliks

Ja luulet että tuo lauseen poisto muutti kuvaani siitä miten otat asiat...eipä juuri.

Jos meinaat selität että et tule irkkiin niin kauan kun Tonissa henki pihisee niin menee ehkä jo kovaa ja korkealta yli...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Anteeksi. Mutta on erittäin valitettavaa että tämänkaltainen käyttäytyminen harrastuksemme piirissä on kovin yleistä. Ihmiset ottaa herneen nenäänsä pienistä asioista, toisille kettuillaan, ei osata pyytää anteeksi, ei osata ajattella muita kuin itseään. Ihmiset MENKÄÄ ITSEENNE. Olli jo aikaisemmin kuvasi hyvin tilannetta, kärpäsestä tehty härkä taas vaihteeksi. Toivon että vastaisuudessa tämänkaltainen käyttäytyminen vähenesi. Sillä ei tämä ei Todellakaan tee hyvää harrastuksen imagolle. Maailmalla tämänkaltainen pikkuriitely on saanut aikaan koko verkon (turhan) hajoamisen. Voisi kohta alkaa miettimään keiden kanssa harrastaa ja mitä. :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kyllähän tuo Aleksi on tehnyt asiasta turhan ison haloon, mutta kyllä tuo Tonin käyttäytyminen on aika p**seestä. Huonoa mainosta VACCille ja koko Vatsimille.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Huonoa mainosta VACCille ja koko Vatsimille.

Millä perusteella huonoa mainosta VACC:lle? Eihän tuolla kanavalla ole mitään tekemistä virallisten tahojen kanssa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Pitänee munkin tulla joka kerta tänne FSN:ään itkemään, kun joku sanoo mulle irkissä jotain pahaa.. Ehkä täällä ois pari FSN-tuttua, jotka vois lohduttaa mua ja antaa turvaa ilkeitä irkkaajia vastaan. Kerrassaan kauheaa masinointia tuo irkkikin, kun kaikki pitää yhtä. Se on selvästi jonkun organisoimaa toimintaa! Ja pakkohan tässä on olla nyt VATSIM takana, kun ei kukaan muu voisi tällaisia ilkeyksiä järjestää!!!1 Ja VACC ihan varmasti vastaa tästä myllytyksestä suomalaisten irkkikanavien osalta. Finnairikin on ihan paska, kun eräs VACC:n staffin jäsen on siellä töissä! Kyllä mun elämä on nyt ihan pilalla teidän takianne. :'(

Uskokaa jo: ei kannata irkata, jos ei osaa. Aleksin itkupotkuraivarista voi ihan suoraan sanoa, että hän ei todellakaan osaa. Voiskohan joku moderaattoreista kenties splitata tämän threadin toiseksi keskusteluksi vaikkapa otsikolla "Keskustelua irkkaamisen osaamisesta", niin kukaan ei turhaan sotkisi tätä enää virtuaali-ilmailuun?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Millä perusteella huonoa mainosta VACC:lle? Eihän tuolla kanavalla ole mitään tekemistä virallisten tahojen kanssa.

Ei, mutta siis että vatsimilainen käyttäytyy noin, se ei tiedä hyvää. Niinkuin nyt Aleksi sanoi lopettavansa vatsimissa lentelyn. Ja aloittavatkin saattavat valita jonkun muun verkon kuin Vatsimin, jos saavat paskaa niskaan aloitellessaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Noniin, eiköhän tällekin keskustelulle laiteta jo stoppi. Kun koko asiasta ei minun mielestäni edelleenkään ole selvinnyt yhtään enempää (?).

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, tässä nyt taas kulminoituu se internetin välityksellä tapahtuvan sosiaalisen kanssakäymisen koko kirjo ja vaikeus jälleen kerran.

Menkää vaikka porukalla spottailemaan ja puhukaan noi asiat selväksi. Samat kiinnostuksen aiheet, into ilmailuun ym - turhako sitä nyt taas on päteä toisten kustannuksella ja kiusata toisia. Näissä asioissa (kuten tuolla Isojen Poikienkin puolella) auttaa usein se, että jokainen puhuu vain omasta puolestaan. Jos kaikki alkavat yhtäkkiä kertoa mitä mieltä toinen kiistakumppaneista on, ei koko asian selvittämisestä tule yhtään mitään, ja tulee just tällainen "kaikki on mua vastaan" -olo. Antakaa ny hyvät ihmiset kahden henkilön keskustella keskenään jos jotain asiaa on, se vaan sotkee kun kaikkien on PAKKO AVAUTUA joka aiheesta kun tulee jotain kinaa.. kyllä ne keskenäänkin sen osaa.. :P Jos ei ole mitään sanottavaa, sen voi jättää sanomattakin :)

Muuten näistä aina tulee tällaisia megalomaanisia flamesotia missä ei enää kukaan muista mistä se edes alkoi.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään