Sami Puro

Keskustelu aiheesta Vatsim ja Ivao

95 viestiä aiheessa

Nonni, itselläni ensimmäinen Vatsim-lentotunti takana. Kiitos hirveästi Jorma Tyyskälle torniin viiden tähden palvelusta! :)

Hyvä maku jäi suuhun Vatsimista.

Siitä se lähtee! Onneksi olkoon!!!!

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämä ei ole mikään puheenvuoro kummankaan verkon puolesta tai vastaan, vain lähinnä havainto. Antaa kuvien puhua puolestaan.

Tilanne pe 3.2.2006 klo 20:35

[ attachment removed ]

[ attachment removed ]

T

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Lähi-Itä & Pohjois-Afrikka IVAOssa, 2108z 3.2. 2006:

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIM USA:ssa:

[ attachment removed ]

Ja IVAO USA:ssa  :P

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo niin kuin aika monesti aiemminkin todettu, niin Vatsim on "lähtöisin" USA:sta ja siellä selvästi se verkko. Euroopassa tilanne on kallellaan Ivaon puolelle jos pelkästään online-määriä katsoo. Ja itse en ainakaan koskaan jenkeissä ole tätä touhua harrastanut, ihan jo siitä syystä että silloin kun usa on aktiivisimmillaan niin olen kyllä jo itse nukkumassa.  ....mutta tämä nyt on taas se ikuisuusasia.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo, ei oo mua varten toi IVAO... Ivap kyykyttää simun täysin ku connectaa verkkoon ja kun siellä on muita koneita. Hajua mistä johtuu? Vai onko ivap vaan sukka?  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

kun siellä on muita koneita

Onko paljonkin? Entä sää?

Miten paljon FPS tippuu?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Onko paljonkin? Entä sää?

Miten paljon FPS tippuu?

Varmaan jotain 5 konetta. Sää cavok, fps tippuu 30 -> 10

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on nyt ihan oman koneesi ongelma. Itselläni framet nousee kun AI koneet katoaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuullostaa aika ihmeelliseltä että olisi noin paljon fps:ät tippunut!

Milläs kentällä olit? Mulla ei ole koskaan konetta kyykyttänyt vaikka

olisi ollut mikä keli ja koneita paljon!

No mene ja tiedä missä on ollut sit vikaa  ::)

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tuo on nyt ihan oman koneesi ongelma. Itselläni framet nousee kun AI koneet katoaa.

Selvä, eli koneeni on niin paska ettei sillä voi IVAO:ssa lentää. Onneksi on VATSIM.

Antille: LEZL:lla tuntui päivällä jotain liikennettä olevan, ja sinne menin kokeilemaan... Spanairin bussi näytti ihan hienolta, mutta framet tippuivat erittäin roimasti. En tiedä mistä johtuu, eikä taida tietää muutkaan, joten jääköön IVAO:n kokeileminen tähän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Antille: LEZL:lla tuntui päivällä jotain liikennettä olevan, ja sinne menin kokeilemaan... Spanairin bussi näytti ihan hienolta, mutta framet tippuivat erittäin roimasti. En tiedä mistä johtuu, eikä taida tietää muutkaan, joten jääköön IVAO:n kokeileminen tähän.

Tuota, ei nyt tietysti noin nopeesti kannata luovuttaa. Tämä taitaa nyt olla tällainen yksittäistapaus, koska

en ole kenekään kuullut sanovan että kone menisi kyykkyyn.

Vaikee tietysti äkkiä mennä sanomaan missä vika on.

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Selvä, eli koneeni on niin paska ettei sillä voi IVAO:ssa lentää. Onneksi on VATSIM.

Älä ymmärrä väärin. Tarkoitan että sinulla on todennäköisesti joku lisäosien yhdistelmä joka ei IvAp välttämättä tue. Ei minunkaan kone täydellinen ole, esim en voi avata IvAen karttaa lentäessäni LDS, se yksinkertaisesti jumittaa koneen vaikka tehojen pitäisi riittää. Erillään ne ei tee mitään pahaa, mutta yhdessä -> jumittaa -> Blue Screen. Tietyt lisäosat ei toimi toistensa kanssa tietyissä koneissa. Esim Juhalla on ongelma FSCopilotin kanssa kun se tuottaa hänelle LDSällä lennettäessä aiheettoman Gear Disagreen, minulla fscopilot ei sitä aiheuta.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nääh, poistin jo softat... Ja ihan default cessnalla olin liikenteessä.

Nooh...oma valinta tietysti.

Mutta tuskin Ivaon ja Vatsimin softissa ja visuaalisessa puolessa on eroa paljonkaan!

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Ja lisää huikeita tapahtumia IVAO:ssa!

Toukokuun 20 päivä 0400Z - 2200Z

"18Hours of Nice TMA : Full control and Real life traffic slots"

Lisätietoja täältä: http://nicetma.free.fr/18hnice/index.php

Terv. Antti

:o Tästä tulee varmaan todella mahtava tapahtuma. itse aion lentää Tunisair:in lennon 737-600:lla. 8) Alkaa Vatsimin vaihto kokonaan IVAO:on olla lähellä. :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

:o Tästä tulee varmaan todella mahtava tapahtuma. itse aion lentää Tunisair:in lennon 737-600:lla. 8) Alkaa Vatsimin vaihto kokonaan IVAO:on olla lähellä. :)

Juu tulee olemaan liikennemäärät mahtavia!

Vielä on 300 lentoa varattavissa , ja 190 lentoa on jo varattu!

Terv. Antti

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

VATSIMissa Englanti on pirun aktiivinen, toisin kuin IVAO:ssa. Tämä on mielestäni suuri harmi, sillää tykkään itse Briteistä.

Hei vaan!

Tänä iltana kannattaa olla lentämässä Englannissa.. ;)

[ attachment removed / expired ]

Fly-in terveisin,

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan miksen ole saanut IVAOn näkymää ServInfosta toimimaan pitkään aikaan? Helpottaisi kummasti verkon valintaa lentoa kohden.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tietääkö kukaan miksen ole saanut IVAOn näkymää ServInfosta toimimaan pitkään aikaan? Helpottaisi kummasti verkon valintaa lentoa kohden.

Org-hässäkkä on syynä.

http://www.ivao.ch/softwares/sw2aero.zip korjaa tuon näppärästi.. Suosittelen myös IvAe:n kokeilemista.. Kyseisen ohjelman löydät osoitteesta http://www.ivao.aero/softdev/IvAe/

Edit: ei näyttänytkään tuo korjaustyökalu olevan enää olemassa. Ohjeet: http://forum.ivao.aero/topic.asp?TOPIC_ID=22727

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tervehdys!

Nyt on sitten IVAO korkattu. Tänään tuli 3 legiä vedettyä, joista jäi kyllä erittäin hyvä maku suuhun. Alussa oli vähän softien ja erityisesti MTL-kirjaston kanssa pyörittelyä mutta se hoitui nopeasti. Nopeasti katsausta Suomen ilmatilaan ja EFHK_APP ja EFES online. Ja sit läx legille. Lennonjohdon kanssa hommat hoitui ihan normisti, propsit osaavasta palvelusta. Tämä tapahtui siis ennen flaikkaria. Flaikkarin aikana olin päättänyt lentää kaksi legiä. Noh, ensimmäinen sujui hyvin kunnes oltiin finaalissa 22L:lle. Alkoi tulemaan porrastuksen alituksia, joita tapahtui n. 3 finaalin aikana, paras taisi olla 0,3nm. En kyllä tiedä mitä ne C-130:t siellä finaalissa pörräsivät, mutta kuitenkin. Lasku ja portille rullaus. Seuraavaksi EFOU-EFHK legi. Ilmassa oli suuren urheilu juhlan tuntoa, kun jaksot tukossa ja koneita jaetaan kunnon holdeihin. ORM:lla perus 10-12 kierroksen odotuskuvio tuli tehtyä ja sitten tuloreittiä pitkin laskuun.

Yhteenveto: IVAO on mahtava paikka, jossa tulen lentämään/lennonjohtamaan jatkossa, tosin VATSIM taitaa silti olla enemmän käytössä. Ihan kivana plussana voi mainita, että lentojen aikana suurin osa lentäjistä oli ulkomaalaisia ainakin minun korvaan, erityisesti suhteellisen osaavia, itse en ainakaan mitään evoja kuullut. Osaavat lentäjät osaavien lennonjohtajien kanssa on mahtavaa nähtävää/kuultavaa. Suosittelen kaikille ainakin kokeilemaan VATSIM:ia, jonka jälkeen kannattaa kokeilla IVAO:ta. Itselläni kesti n. 20 min päästä onlineen, johtuen lähinnä MTL-kirjaston latausajasta. IVAP on myös ihan toimiva ohjelma, tosin ainakin minulla kaatuilee välillä. MTL-kirjaston koneet ovat ainakin minulle suhteellisen frame-ystävällisiä. IVAE on kyllä mahtava ohjelma, suosittelen kokeilemaan! IVAC:ia ehdin vain päälypuolin kokeilla, mutta sekin tuntui suht toimivalta paketilta, pitää testata myöhemmin sitäkin tarkemmin.

T: Markus

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olihan settiä..  126 130 operaatiota laski automaatti.

Oma ketju varmaan näille myöhemmin mutta tässä yksi random kuva.

[ attachment removed ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo-o. Meni totaalisesti lentohalut erään nimeltämainitsemattoman henkilön takia. Jos itse tunnistat tämän niin meeppäs itseesi ja mieti oletko tehnyt oikein. Voit kanssa miettiä miltä toisesta tuntuu, kyllä varsinaisen paska olo tuli. Jos IRL kentällä nähdään niin voin kyllä lyödä vetoa että olet kakkat housuissa etkä uskalla tulla juttelemaan. Naurettavaa.

..

EDIT: Oliskohan tämä nimeltämainitsematon henkilö jokin Toni? Ja miksi pienistä asioista pitää tehdä niin hemmetin suuri numero?

Mitä ikinä sitten onkaan, niin tuollaiset henkilökohtaiset haukkumiset/uhkailut eivät kyllä tänne julkiselle palstalle tai tähän ketjuun kuulu. Etenkin kun koko viesti on sisällöltään noin epämääräinen, ettei tuosta kukaan asiasta tietämätön mitään irti saa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just, eli Tonilla sitten on oikeus julkisesti tulla haukkumaan/uhkailemaan/vittuilemaan/angstaamaan/moittimaan taitoja/paisutella asioita, niinkuin on tehnyt? Jos ei nyt selvinnyt mitä Toni on tehnyt niin tuossa ainakin oli hieman osviittaa.

Missähän hän on nyt julkisesti niin tehnyt? Jos tällä palstalla, niin siitä voi ilmoittaa meille privaattiviestillä tai tuolla report to moderator -toiminnolla. Mutta ainakaan minä en mitään löytänyt? Oikea tapa ei ole alkaa lähettelemään tuollaisia sangen omituisia viestejä tälle foorumille ja ketjuun, johon ne eivät kuulu.

Ja ainakaan tuosta viestistäsi ei selvinnyt yhtään, että mitä joku on tehnyt, ja kuka tämä joku on - muuta kuin epämääräistä vihjailua ja haukkumista.

Mikäli Vatsimin linjoilla on tapahtunut jotain, niin silloin oikea paikka ottaa yhteyttä on Vatsimin henkilökunta (ja tässä tapauksessa Suomen osasto).

Edit, lisäys.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ja tuo sinun "nakkaaminen vastaan irkissä" on aika lievä ilmaus tapahtuneesta.

No kerroppa sitten meille muillekin, että mitä oikein tapahtui, kun niin hirveää se tuntuu olevan. Jos et tähän threadiin tahdo laittaa, niin laita yksityisviestinä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään