Jaakko Rissanen

VATSIM/IVAO-huumoria

400 viestiä aiheessa

ACC: "Tampere closing, pitää lähteä anopille"

 

FINxxx: "muurahaisia ois ollu kiitoTIEllä, mutta mennään nyt sitten laskuun"

 

ACC:" Oisitte voinu vaikka mennä ympäri..."

 

FINxxx: "Vacated 22L via ZG, aika fail että pitää mennä anopille"

 

ACC: "Reiluja jätkiä.."

 

FINxxx: "Kiitokset johdosta, terveisiä Anopillle, moro"

 

ACC: "Julmaa"

 

;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Pomppasipas tuolta kivasti ja pisti itsenikin miettimään.

 

(FPL-AUA08-IS

-A320/M-SDRWY/C

-ESSA1950

-N0340F330 NOSL2K UN850 RASMU NONSA UM725 HDO UM748 ABRAX UT135 MIKOV MIKOV7W

-LOWW0035 LOWS

-REMEMBER TO HAVE FUN THIS IS NOT OUR JOB)

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kertonee jotain kaverin halusta lentämiseen...

[ attachment removed / expired ]

 

Ei nyt huumoria varsinaisesti kylläkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Lensin muistaakseni IVAO Worldtourin kolmoslegiä (IFR) ja olin lähestymässä Pariisia. Siellä oli hyvät johdot, mutta meikäläisen yyberlaiska kone ja kokemattomuus aiheutti katastrofin...

 

Ensimmäisenä sattu sitä että tutka käski ottaan yhteyttä toiseen tutkaan, sitten se toinen tutka käski ottaan yhteyden siihen edelliseen. Lopussa oli kuitenkin hulluinta, olin vissiin puolivahingossa ajanut jonkun finaaliväylän eteen ja lennonjohto alkoi karjua:

 

ATC: FIN003 RIGHT HDG 60 IMMEDETIALY

Minä: rgr right hdg 60

ATC: FIN003 TURN RIGHT HDG 60 OR I WILL ASK SUP TO KILL YOU

Minä: im on hdg 60 can u confirm my hdg

 

Mut vektoroitiin toiselle baanalle------>

 

ATC: FIN003 left hdg 280 report localizer

Minä: left hdg 280 will report

 

Heti kun kenttä tuli näkyviin, alkoi mieletön lagaus. FPS tippu ehkä johonkin 1-3 ja oli mahdoton enää ohjata...

 

ATC: FIN003 NO PAUSE ON FINAL

Minä: cant, lagging badly

ATC: FIN003 right hdg 010

*epämääräistä lentelyä*

Minä: im barely landed im sorry about this and thank you

 

 

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poiminta ATISista, itse sain ensivilkaisemalla ehkä hieman väärän käsityksen kun nopeasti vilkaisin  ;D

 

[ attachment removed / expired ]

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Poiminta ATISista, itse sain ensivilkaisemalla ehkä hieman väärän käsityksen kun nopeasti vilkaisin  ;D

 

 

Minor Probleemejä ATC:llä ..  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minor Probleemejä ATC:llä ..  ;D

Eikun jutun juju oli "minor problems, have fun"  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joopajoo, taas tuli söhlättyä/huumoria :P:

 

Mulla lagitti kone pirullisesti kuten tavallista ja tälläkertaa lennonjohdon äänikin pätki. Siinä sitten melkeen joka viestiin kysyin että mikä se oli ja sitte yhessä vaiheessa tuli tämmönen vastaus:

 

ATC: FIN42, pätkii sun päässä, turn left hdg....

Minä: kiitosta vaan, left hdg....

ATC: siis tarkotin että sun nettiyhteys pätkii en tarkottanut loukata

Minä: juu :) niinpä

 

**********Myöhemmin*************

 

ATC: FIN42 taxi to stand 31 via Y A C

Minä: sori menee hetki en löydä niitä kartasta

*******

Minä: Njoo no standille 30 taisin sitte eksyä, kiitti johdosta moro (oikeesti olin standilla 33 ;D, kartasta kun katoin äkkiä niin ne sekoittui kun ne oli silleen kulmissa molemmat)

 

 

Mutta. Tässä oli se hyvä puoli että tämä oli mun ensimmäinen kohtuu hyvin onnistunut ivao-lento muutamaan viikkoon! Yleensä ne on aina kaatuneet viimeistään laskeutumiseen mutta tälläkertaa scenerykin toimi eikä hävinnyt jättäen jälkeensä vain papi-valot niinkuin yleensä  ;D

 

Pidän lippua korkealla... Kyllä se tästä, ongelmien alku ja juurihan on tää mun ihanainen tietokone..... ;D

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tässä nyt parempaakaan ketjua ole joten laitetaan tänne risut... ;D

 

Meniköhän EFESillä / Helsingin tutkalla FIN2160 ja FIN2164 vähän sekaisin? ;D Mulla (eli FIN2160) oli "emergencyt" päällä, mutta mut laitettiin 04L:lle ja Osku (FIN2164) sai vektorit 04R:lle, ja mä jouduin vielä odottamaan PG:ssä että Osku tulee alas....?! Vaikka nimenomaan pyysin 04R:ää tai mahdollisimman lyhyttä reittiä PEXENiltä 15:lle mikäli se ois ollu käytössä... Niin ja missä oli brankkarit??

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Priorisointia voicen ja tekstilentäjien välillä  ;D No, kiitokset vaan vektoreista Kristianille. Aika nopeeta tultiin kyllä alas, pakko myöntää.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Petrilla fsbuildin laskelmat vähän vähän pissi, niin meinas olla kerot vähän tiukassa. Oli se kohteliaisuus, itsekkin olin silleen et, "oho, nyt ollaanki jo näin lähellä loppua". ;D meinas vaan olla kiire hidastella vauhtia sitten lopussa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kerrotko lisää tästä?  ;)

Niin kuten tuossa Osku jo vihjailikin, juttelin Nikon kanssa jo etukäteen, kun FMC taas jostain kumman syystä näytti nolla fuelia perille. Kyselin Nikolta että olisko mahdollista saada se 04R tai lyhin reitti 15:lle. Sanoi, että katellaan sitte lähempänä ja riippuu liikennetilanteesta, säästä ja millä tuulella lennonjohtaja on ;) ;D Noo ei siinä mitään, jäi sitä löpöä 1900kg kuitenkin kun portille päästiin, vaikka jouduttiinkin vähän "kiertämään" ja odottelemaan... ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

No mitäs tuossa, reippaasti yli Final Reserven ja vasta kun reserveillä ollaan niin on emergencyn paikka ja prioriteetti mahdollista ;)

Jos Petri LDS:llä ajeli, niin väittäisin Final Reserven olevan siinä 2000kg - 2200kg:n tienoilla, jolloin ollaan kyllä jo alla pahasti  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Krääh niinpä joo, jotenkin erehdyin ja muistin että Peteboy lentää CS:llä, no sitten 7700 lootaan ja varma prioriteetti (ainakin pitäisi) :)

No en tosiaan lennä ;D Joo, muistetaan ens kerralla...(toivottavasti ens kertaa ei tule) ;D Missä vaiheessa tuo 7700 pitää sinne lootaan työntää?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Äsken malmilla:

 

OHNCL: ...pyydetään loppulaskua rwy 36 ... Mulla loppu pensa just nii mennää nyt liitämällä..

Torni: asia selvä

OHNCL: ..jaahas, tähän jumahdettiin, viittisitkö otto tulla auttamaan työntämisessä

Torni: en mä nyt kerkiä, on vähän muitakin kiireitä

OHNCL: ..ok, pitää sitten vaivautua itse työntämään...

Torni: ootsä jumahtanu siihen baanalle ku tuolta ois yks kone tulossa laskuun?

OHNCL: eiku penkan puolella ollaan..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jaa-a. Ja mie kun sille Nicolle tolkutin ikuisuuden, että niitä löpöjä kannattaa ottaa enemmän kun tarvis... Taaskaa kuunnellu... Samperi ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kun lennonjohtajan tekniikka ja pokka pettää:

 

Minä: "Amsterdam Radar, Lufthansa Cargo 8358 Heavy, FL280, 14 miles from NORKU"

ATC: "Lufti cargo 8358, Amsterdam, radar contact, descend to FL100 to be level at NORKU"

Minä: "Down to FL100.......jne"

ATC: "Lufthansa Cargo 8358, report your airspeed"

Minä: "Speed 300, Lufthansa Cargo 8358"

ATC: "Lufti Cargo 8358, my radar shcreen reportshh your shhpeed to be 240 knotss, how shhso?" (oli vielä perkeleellinen myötätuuli)

Minä "I... I really honestly don't know sir" Niin myötätuntoisella ja vakuuttavalla äänellä kun tuossa tilanteessa kykenee :D

ATC: "........*hillitön repäminen*, yeshyesh Shir, I know the Md-11 is a fasht airplane but reduche your shpeed a bit"

Minä: "250 slow enough for you sir"

ATC: "Ok, now we're doing fine again, shwitsh to Sscchipol Approacsh 12 12"

Minä "Schipol Approach on twenty one two, cya, Lufthansa Cargo 8358, always a pleasure ;)"

 

Tilanne ei varsinaisesti ollut kovin kummoinen, mutta sillon nauratti. Amsterdamiin lentäminen on aina yhtä hupaisaa, paikallinen aksentti pistää aina hymyilemään ja palvelu on poikkeuksetta erinomaista. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään kävi jotaan suunnilleen jotaan tällästä:

 

ATC: Descend to FL50, Finnair 323

Minä: Descending to FL50, Finnair 15.. correction Finnair 36.. another correction Finnair 323 (ja koko ajan naurua pidätellen  ;D)

 

Ei lennonjohto sentään mitään kuittaillut, ystävällinen tanskalainen kun sattui olemaan.

 

Muutenkin tos kohtaa alko juttuu tulemaan ja tunnelma oli katossa  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.