Jaakko Rissanen

VATSIM/IVAO-huumoria

400 viestiä aiheessa

Amsterdamiin lentäminen on aina yhtä hupaisaa, paikallinen aksentti pistää aina hymyilemään ja palvelu on poikkeuksetta erinomaista. :)

 

Tämän olen myös minä huomannut, erityisesti Amsterdamissa on todella usein laadukasta palvelua ja sinne on mukava lentää.

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla TNCMllä on ivaossakin välillä sellasta menoa että alta pois. Viimeks yks kopteri meinas mm. lentää päin pari kertaa ja yks a330 veteli slewillä ympäri kenttäaluetta. ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Aika kova vaiva ladata kaikki ohjelmat sun muut ja lähtä häröilemään jonnekkin..  ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuolla TNCMllä on ivaossakin välillä sellasta menoa että alta pois. Viimeks yks kopteri meinas mm. lentää päin pari kertaa ja yks a330 veteli slewillä ympäri kenttäaluetta. ;D

IMO ole yhtään hauskaa...

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

yks a330 veteli slewillä ympäri kenttäaluetta. ;D

 

Ko. "slew" johtunee verkon lagista/vioista, ei siitä että joku tahallaan sitä tekisi. :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

IMO ole yhtään hauskaa...

Ei olekkaan, ei ainakaan tuntunut siltä kun yritettiin rullata ja tämä kopteri tuli häiritsemään. Luultavasti sama kopteri kun tuossa videossakin.. Ja Niko, ei johtunut verkon lagista, näki selvästi kun ympäri kenttäaluetta slewitti ja myönsi vielä kun Leskisen kanssa ko. koneelle YV lähetettiin.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On tuolla malmilla nähty concordea ja jumboakin. Tollasilta voi ihan itsekkin mennä IVAE:n kautta kyselemään et mitähän sä siellä touhuat (tai ilmottakaa jollekkin staffista, vaikka noissa tapauksissa mulle kun hommani on kehittää lentotoimintaa) ja niinkuin Henksu ylempänä sanoi noista tahallaan säätäjistä suoraan vaan supervisorille viesti komennolla: .wallop ja perään asiasi.

 

Kun tuosta .wallop-toiminnosta aina puhutaan niin tuohan laitetaan IvAppiin? Eli jos vaan huomaa IvAesta niin mitäs sitten? Sanoit kyllä että kysyä IvAen kautta mutta miten? ??? :-[

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eihän siinä mitään pahaa ole, jos kone kerta nousee... Mut jos metsän puolelle menee, nii se on sitte asia erikseen.

Nojoo, mutta sen verran voisi varmaan lennonsuunnitteluun panostaa ettei tykitä Jumbolla Malmilta ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Airbus 32S lähtee muuten malmilta helposti noin baanan pituuden ja esteiden puolesta (laskettu juttu :D). Pinnoite ei tokikaan kestä juuri avroa isompaa.

 

Muistinko mä ihan väärin, että se baana olis kestäny 757:kin ihan tyhjänä vielä mut rullaustiet olis sitten murtunu alta jo? Joskus ollut jossain puhetta moisesta mun muistikuvien mukaan joten ton faktapohjasta ei ole mitään tarkempaa tietoa.

 

Ihan mielenkiinnosta tietäisi tietää ton totuuspohja.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nojoo, mutta sen verran voisi varmaan lennonsuunnitteluun panostaa ettei tykitä Jumbolla Malmilta ;D

Sit ku mä hankin simuvehkeet ja liityn verkkon lähen aivan satavarmana Malmilta Jumbolla :D Tai An-225:lla jos sellasen lisäosan saa hommattua,emt noist mitää vielä 8) Virtuaalihömppäähän tuo on, ei niin vakavaa..

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Sit ku mä hankin simuvehkeet ja liityn verkkon lähen aivan satavarmana Malmilta Jumbolla

 

Uskon sen, sitten kun saat ne säädettyy niin ma luulen että EFHF ja EFHK  on asfaltoitu yhteen ja tunnetaan nimellä HIFK niin se onnistuu toden totta. :laugh:

 

jari

 

P.S. 

 

Jokeri-bussi ajaa ympyrää terminaalialueella ja matka taittuu Espoon-Bluesin tahdeissa 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Uskon sen, sitten kun saat ne säädettyy niin ma luulen että EFHF ja EFHK  on asfaltoitu yhteen ja tunnetaan nimellä HIFK niin se onnistuu toden totta. :laugh:

 

jari

 

P.S. 

 

Jokeri-bussi ajaa ympyrää terminaalialueella ja matka taittuu Espoon-Bluesin tahdeissa 8)

 

Alkaa olemaan niin OT, että eikö olisi aika laittaa threadi LUKKOon?!?!  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Muistinko mä ihan väärin, että se baana olis kestäny 757:kin ihan tyhjänä vielä mut rullaustiet olis sitten murtunu alta jo?

 

Njaa ???. Kuulostaa kyllä kalastushommilta. Malmin PCN (pavement certification number) on 18/F/C/X/T jokaiselle kiitotielle. https://ais.fi/ais/eaip/en/ . Käytännössä siis 18, flexible surface, low subgrade, low tyre pressure.

 

Tuommoisilla spekseillä 757-200, ACN (aircraft certification number) on 47.

 

Arvon saa ylittää 50% erikois-/hätätilanteessa mutta 18*1,5 = 27. Joten eiköhän tyhjäkin viisseiska jätä ainakin viiruja lattiaan tullessaan ja mennessään :)

 

-tuomo

 

PS. Sori OT, mutta jäi häiriimään :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tai sitten on ollut kirjoitusvirhe, jos kaveri lentää FSXää, niin sen Learning Center osassa sanotaan että EFHF olisi highlydetailed airport, vaikka onkin täyttä defukamaa!   :D

 

EDIT: ja onhan se 737kin noussut ihan kevyesti Malmilta IVAOssa.  :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei mitään nimiä, mutta EFHK_OBS_1 on käynyt tuolla neuvomassa pariin kertaan lentäjiä 8) Tässä Oskulle vähän koulutusta:

 

(EFHK_OBS_1)>Oletko aloittelija? Kirjoita ".chat EFHK_OBS_1" että voit puhua kanssani. (Helsinki katsoja)

FIN501>no 500h ivaossa, 100h vatsimissa, ei ihan aloittelija 

(EFHK_OBS_1)>Jaa katoin että olet taksiradalla ja ilman flight plania, IvAc sitten vaan bugaa

FIN501>se "Taksirata" on rullaustie

 

EFHK_OBS_1>Mikset tee testejä läpi IVAOssa? Saat lisää rankkeja käyttäjälle

FIN501>emmä tartte

 

 

Mullekin tuossa taannoin kun olin lähdössä Halifaxiin, tuli EFHK_OBS_1 neuvomaan että lähdin väärään suuntaan kun "tutkalla" oli näyttänyt että lähdin kohti pohjoista, kun nousin 22R:ltä RUNEN-lähtöreittiä pitkin ;D (nousun jälkeen RT 285°)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, se flight plan näky tyhjänä kun katoin, sitten sectorfilekin oli jossain päin mettää... Heh, pahoittelen "neuvomista" tarvittaessa.

 

EDIT: Siis minä olin EFHK_OBS_1

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Heh, se flight plan näky tyhjänä kun katoin, sitten sectorfilekin oli jossain päin mettää... Heh, pahoittelen "neuvomista" tarvittaessa.

 

EDIT: Siis minä olin EFHK_OBS_1

Nojoo ei mitään, vähän hassua vaan kun taidat(?) itse olla vähän uudempi tuolla verkossa/foorumilla muutenkin ja heti neuvomassa muita... :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nojoo ei mitään, vähän hassua vaan kun taidat(?) itse olla vähän uudempi tuolla verkossa/foorumilla muutenkin ja heti neuvomassa muita... :D

 

Se on vaan Juuso ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.