Jaakko Rissanen

VATSIM/IVAO-huumoria

400 viestiä aiheessa

Niinno itkijöidenkin ois hyvä ymmärtää mitä se supervisor tarkoittaa :D ei lentäjää suinkaan

 

Itse en asiasta itke, mutta mielestäni tämä supervisor menee tässä tapauksessa samaan kastiin, asiaan liittyvät tuntien.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos Kapanen on tässä supervisorina ollut, vastuu sitten huonosta plaanista siirtyy hänelle, eikö?

Mikä v*tun supervisor Kapanen muka on? ???

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Noin niinkun oikeassa elämässä tavataan yksinlennoilla mainita valvovan opettajan puh.nro RMK/SUP TEL xxx. Sitä kai tuossa haetaan...

Jaa eli siis Kapanen oli ns. valvomassa tuota lentoa? No ei kuitenkaan kovin hyvin valvottu jos on tollaset remarksit :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mikä v*tun supervisor Kapanen muka on? ???

Sitä sopii ihmetellä että miksi superiksi Kapanen on pistetty jos kerran ei edes tiedä plaanin lähettäjää..

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eiköhän tämä riitä jo täällä foorumilla. Ao. henkilön kanssa tullaan keskustelemaan asiasta ja muillekin lienee nyt selvä ettei tällaisia merkintöjä kuulu lentosuunnitelmaan tehdä. Jos jotakin jäi asia vaivaamaan niin suosittelen ottamaan yhteyttä IVAO-FI:n henkilökuntaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tänään:

Helsingin tornin jaksolta

"Finnair 870, i see the runway"

"Finnair 870, confirm you make ILS"

"Finnair 870 coming... to land... runway 15"

 

"Finnair 870, confirm speed down"

"Finnair 870, sorry about that... my scenery is... shit"

"Finnair 870"

 

;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Olipa taas hienoa ongelmanratkaisukykyä adminilta..

 

Jälleen kerran RMK/BEER ON BOARD pilotti online

-> .wallop "there is a pilot with remark beer on board", kutsutunnukset ynnämuut infot ja kohta tulee vastaus: "Fixed"

 

Ja mitä oli tehty...

 

vastaus: Poistettu kyseinen remark plaanista...  ;D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi kyllä hyvä muistaa, että tuota unicomia ja muita tajuuksia (plaani mukaan lukien) voi olla lukemassa kuka vaan. EFHK:lla käy paljon ulkomaisia harrastajia, joten kyllä olisi syytä rajoittaa tuota inside huumoria ja pitäytyä asiallisiin ja mielellään selvästi tulkittavissa olevissa oleviin ilmauksiin. Tankeroenglanti on yksi vihoviimeisistä asioista, jota taajuuksilla haluaa nähdä. Jos ei voi pelleilemättä hommaa hoitaa, aina voi pysyä poissa. :thmbdn:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tässä olisi kyllä hyvä muistaa, että tuota unicomia ja muita tajuuksia (plaani mukaan lukien) voi olla lukemassa kuka vaan. EFHK:lla käy paljon ulkomaisia harrastajia, joten kyllä olisi syytä rajoittaa tuota inside huumoria ja pitäytyä asiallisiin ja mielellään selvästi tulkittavissa olevissa oleviin ilmauksiin. Tankeroenglanti on yksi vihoviimeisistä asioista, jota taajuuksilla haluaa nähdä. Jos ei voi pelleilemättä hommaa hoitaa, aina voi pysyä poissa. :thmbdn:

 

Jos tämä edem. tapahtuma on tapahtunut toissa iltana (ja on se tapahtumaketju miksikä tätä luulen), niin asia on jo henkilökuntamme tiedossa ja sanktioita on tulossa. Säännöt pätevät verkossa vuorokauden ajasta riippumatta ja leikkiminen ei sinne kuulu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli eilen kuultua Long Haulia vedellessä, jossain idässä tämmöistä lennonjohto palvelua :

 

CTR: N888TS descent to 100 meters

A/C: Confirm 100 meters or 1000meters, NTS

CTR: Descent 100 meters. I have plan to kill you )))))

A/C: Rgr, descent 100 meters, we`ll not wanna die :P

CTR: Rgr, lets see it when you`re at 200 meters...

A/C: OK

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tuli eilen kuultua Long Haulia vedellessä, jossain idässä tämmöistä lennonjohto palvelua :

 

CTR: N888TS descent to 100 meters

A/C: Confirm 100 meters or 1000meters, NTS

CTR: Descent 100 meters. I have plan to kill you )))))

A/C: Rgr, descent 100 meters, we`ll not wanna die :P

CTR: Rgr, lets see it when you`re at 200 meters...

A/C: OK

 

Periaatteessa mitkään näistä ei minun mielestä ole mitään VATSIM/IVAO huumoria vaan asioita mitkä ei oikeasti yksinkertaisesti kuulu verkkoon. Tietty rentous ja huumori voi olla oikeassa mittakaavassa aina mukana, mutta liika on liikaa. Nämä kuuluvat ennemminkin välittömästi SUP:ien tietoon kuin tänne meidän huumoripalstalle.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Periaatteessa mitkään näistä ei minun mielestä ole mitään VATSIM/IVAO huumoria vaan asioita mitkä ei oikeasti yksinkertaisesti kuulu verkkoon. Tietty rentous ja huumori voi olla oikeassa mittakaavassa aina mukana, mutta liika on liikaa. Nämä kuuluvat ennemminkin välittömästi SUP:ien tietoon kuin tänne meidän huumoripalstalle.

 

No humoristinen juttu siinä oli se, että kyseinen on SUP, ja aika merkittävä henkilö naapurimaassa ;) Tais olla ilta väsymystä :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jos toi on jotain kahdenkeskistä juttua chatissa tai vaikka kanavalla kun muita ei ole, niin OK. Niitä on jokatapauksessa ihan turhaa postata tänne, thriidin aiheena on huumori ja mua ei naurata kyllä tippaakaan.

 

Voi hellallettas ku kauheeta. Mun mielestäni tuon dialogin voi ihan yhtä hyvin lukea niin että lennonjohtaja mokaa ja kääntää sen tajuttuaan sen huumoriksi. Kamalaa  ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Minne on kadonnu porukoiden huumorintaju? Villen tapauksessa lennonjohtaja teki näppäilyvirheen ja kuittasi sen huumorilla - minua ainakin hymyilytti. Eihän tänne kohta viitsi laittaa enää mitään kun harmittomistakin asioista porukka vetää herneen nenään. ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joku voisi mieltää että että tämän on vain p**seen nuolemista tms, mutta yhdyn kyllä edellisiin. En ehkä ole ihan "pro" näissä hommissa, mutta tietääkseni kyseessä on vain harrastus. Joskus otan tämän kyllä tiukkapipoisesti, kun joku joka hommasta tiedä yhtään mitään alkaa vittuilemaan, mutta kuitenkin. Kannattaa muistaa että kaikilla (ainakin 90%) on hauskaa jos ei vedetä ihan 100% as real as it gets. Hieman huumoria peliin kiitos. Eihän tuossa ketään kuollut?

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Paras huumorihan syntyy usein tahattomasti ja sille voidaan nauraa. Tälläkin palstalla on ollut hyvästä huumorista useita hyviä esimerkkejä. Ja huonosta. Ei tässä ole tiukkapipoisuudesta kysymys. Kyse on muiden samaa harrastusta harrastavien ihmisten huomioon ottamisesta. Ja varsinkin kun mukana on myös ulkomaalaisia harrastajia, jotka ehkä juuri ja juuri ymmärtävät englantia, mutta siansaksaa eivät lainkaan.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Jes, tässä on nyt vaan useampi "huumori" juttu ollut missä ei oo mitään hauskaa, tarkoitan näitä kalja ja kossu kyydissä yms. juttuja.

Samoilla linjoilla. Eikä tuo "I have plan to kill you" tjsp ollut yhtään sen hauskempi. ::)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Hyvässä huumorissa oikeessa tilanteessa ei oo mitään vikaa, siitä ei oo kyse. Nimim. itsekkin hyvää huumoria jaksolla kuullut.

Nimenomaan hyvässä huumorissa. Tollanen nyt ei vaan sitä ole :P

 

Nimim. myös kuullut hjyymoria jaksolla.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ihan mielenkiinnosta olisi kiva tietää, mikä on hyvää huumoria kun siitä on kerran kokemusta herroilla...

 

Hyväksytäänkö vain tahaton huumori vai voiko hyvässä tilanteessa heittää ketään loukkaamatonta huumoria...

 

Kuinka paljon voidaan huumorillisesti poiketa normi tai oppikirja fraseologiasta, ilman sanktioita...

 

Saataisiin vedettyä joku linja huumorin tasosta joka menee yli harrastajien sietokyvyn...

 

 

Mr. Koponen voisi varmaan myrskyn nostattajana aloittaa...

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Mr. Koponen geeneiltän puoliksi savolaisena voi vain todeta, että tässä tapauksessa vastuu ymmärtämisestä on puoliksi lukijalla. Tahaton huumori on yleensä sitä parasta. Sopivaan väliin heitetty osuva piikki hyväksyttäneen myös. Huumorillisesti voitanee myös poiketa oppikirja fraseologiasta, jos teksti säilyy ymmärrettävänä. Nyt kun ilmailuradioliikennettä stimuloidaan vaatimuksena kait voisi pitää sitä, että teksti olisi mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman monelle ymmärrettävää?

 

Koska koko kansan syvästi rakastamat edustajamme (ehkä A.Stubb poislukien) loistavat maailman turuilla loistavina supliikkimiehinä ja fluentteina kielimiehinä, voisimme mekin edes yrittää kirjoittaa sinne unicom boxiin ymmärrettävää tekstiä. Thomas Cook, after you sir ja siihen vastauksena Condom, you are so very kind tms. olisi varmaan alittanut allekirjoittaneen sietokyvyn. Eli minulta ainakin huumori loppuu tuossa tankeroenglannin kohdalla varsinkin verkkolentämisen yhteydessä.

 

Loppukevennykseksi kerron tilanteeseen sopivan bimbo blondi vitsin, jonka kaikki ovat jo kuulleet:

 

Blondi meni lentokoneeseen ja häkeltyneenä komeasta stuertista, erehdyksessä tietenkin 1. luokan osastoon. Lentoemot yrittivät kohteliaasti toimittaa häntä turistiluokkaan, jonne hänellä oli lippu. Blondi vain istui paikallaan, tuijotti eteensä ja hoki: olen blondi ja menen Kaliforniaan. Stuerttikin yritti, mutta blondi jatkoi hokemistaan: olen blondi ja menen Kaliforniaan ja sinut otan mukaan... Vihdoin kapteeni saatiin paikalle ja ongelman kuultuaan kapteeni kumartui blondin puoleen ja sanoi: Neiti hyvä, tämä osa koneesta jää Detroitiin, teidän täytyy siirtyä  koneen taaimmaiseen osastoon, joka menee perille Kaliforniaan.

 

Ei kuulu naurua - huonoa huumoria  :( :'( :

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

vastuu ymmärtämisestä on puoliksi lukijalla. Tahaton huumori on yleensä sitä parasta. Sopivaan väliin heitetty osuva piikki hyväksyttäneen myös. Huumorillisesti voitanee myös poiketa oppikirja fraseologiasta, jos teksti säilyy ymmärrettävänä. Nyt kun ilmailuradioliikennettä stimuloidaan vaatimuksena kait voisi pitää sitä, että teksti olisi mahdollisuuksien mukaan mahdollisimman monelle ymmärrettävää?

 

voisimme mekin edes yrittää kirjoittaa sinne unicom boxiin ymmärrettävää tekstiä. Thomas Cook, after you sir ja siihen vastauksena Condom, you are so very kind tms. olisi varmaan alittanut allekirjoittaneen sietokyvyn. Eli minulta ainakin huumori loppuu tuossa tankeroenglannin kohdalla varsinkin verkkolentämisen yhteydessä.

 

 

 

 

Kyseisessä tapauksessa täytyy vain todeta että lukijan ( Mr Koponen ) ymmärtämyksen taso on ollut todella heikko

 

Mukava tietää että mr. K sallii ja suvaitsee avoimen vit*****n kanssa harrastajille EVOista tai muista hupsis jutuista

kunhan sen vain verhoilee huumorillisesti. ja sinisilmin luulee, ettei muut kanavalla sitä tajua.

Kaikki harrastajat muuten ei tykkää avoimesta ojennuksesta ja se tuskin on  LJ tehtävä

 

Uskaltaako joku muuten tunnustaa ettei ymmärtänyt mistä oli kysymys ko tapauksessa.

 

http://conv.flightforum.fi/discussion/index.php?action=dlattach;topic=49836.0;id=246214;image

 

Tuskin tähän tarvitsee olla raketti-insinööri ymmärtääkseen mistä on kysymys

 

Onko Mr. K esimerkki sen valaisevampi, mistä on kysymys?

 

 

Toisaalta en tiedä miten Mr. Koponen kykenee edes verkkolentämään koska muutahan kuin tankero-englantia

ei verkossa kuule... 

Hyvin usein jopa tankero-suomeakin välillä.

 

Noh, onhan siel englantia äidinkielenä puhuviakin sentään jonkin verran. Ja myönnetään että jotkut muutkin osaa.

 

Kannattaa huomioida etten puhu itsestäni :-)

 

Normaalisti voisi suositella painumista IRL ilmailun pariin, jotta pääsisi tankero-ongelmasta eroon mutta

kun sielläkin pyörii kaikenlaista sakkia pitkin maailmaa ja Mr K. voi kysyä keneltä tahansa euroopan vilkkaan

kentän LJ, miten kus***a ne on kaikkien aasialaisten ja  muiden

tankero-englantia puhuvien kanssa.

 

Joten varteenotettavaksi vaihtoehdoksi jää vain harrastus offline...

 

 

 

Havet's öö  to naiss pritty day, kentleman :-)

 

 

Jk. Mää lähren tuulettumahan ny ruottin laivalle kahreks päeväks, soonmoro

 

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.