Jaakko Rissanen

VATSIM/IVAO-huumoria

400 viestiä aiheessa

Jk. Mää lähren tuulettumahan ny ruottin laivalle kahreks päeväks, soonmoro

Olen mielestäni asiallisesti yrittänyt tuoda esiin mielipiteeni siitä, että unicom taajuudella voisi yrittää käyttää ymmärrettäviä ilmauksia. En ole kenenkään englannin kielen ääntämisestä lausunut sanaakaan. Itse asiassa suomalaisia pidetään ymmärtääkseni varsin helppoina johdettavina hyvän ja rauhallisen ääntämisensä takia sekä oikeassa että virtuaalimaailmassa.

Itse en pidä englannin ja suomen sekoittamisesta, enkä "Havet's öö  to naiss pritty day, kentleman :-)" tyylisestä kielen vääntämisestä. Mutta jokainen tyylillään. Lennokasta risteilyä sinulle, Jorma.

Ystävällisesti Jaakko

Edit. Siis olen koko ajan tarkoittanut unicom taajuudelle kirjoitettavaa tekstiä, en lennonjohtajien kanssa käytävää radioliikennettä. Tämä tähän vielä selvennykseksi, ettei tule väärinkäsityksiä. Itse toivon pystyväni toimimaan verkossa lentäessäni asiallisesti ja toiset huomioiden. Valitettavasti verkkolentotuntini ovat muiden kiireiden takia viime aikoina olleet valitettavan harvassa. Toivottavasti olen edelleen tervetullut, sitten kun sinne taas kerkeän.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Täällähän on tunnelma kuin eräidenkin satamassa työskentelevien työmaakokouksessa :(

Miksi? Vatsim/Ivao, molemmat omaavat tietyt säännöt minkä mukaan homma toimii ja jos ne ei miellytä niin kuten nyt risteilyllä oleva J.T totesi niin offlinessa voi toteuttaa mielihalujaan.

Verkoissa on henkilöstö joka vastaa siitä että homma toimii kuten pitää ja vastaa näin omalta osaltaan siitä että taso säilyy. Ei näitten tarvi perustella kellekään suuremmin tekemisiään/päätöksiään, puna-armeijan politrukkejakaan ei enää ole ollut pitkään aikaan..

Mitä huumoriin tulee niin se syntyy yleensä tilanteesta/tapahtumasta sillä hetkellä ja jollekin se on huumoria, toiselle ei. Humoristinen pätkä tuo AirChina981 mutta juuri tuolla hetkellä kun tilanne oli JFK Groundilla päällä niin ei varmaa hymyilty pätkääkään.

joors

keielem-ninerninersiks

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Humoristinen pätkä, jos lentäjä ei ymmärrä kolmannellakaan kerralla kysymystä?  ???

Irrotettuna asiakokonaisuudesta se on hupaisa mutta tietoisuus siitä millä kielitaidolla IRL lennellään mantereelta toiselle ei naurata tippaakaan...

jari

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olen mielestäni asiallisesti yrittänyt tuoda esiin mielipiteeni siitä, että unicom taajuudella voisi yrittää käyttää ymmärrettäviä ilmauksia. En ole kenenkään englannin kielen ääntämisestä lausunut sanaakaan. Itse asiassa suomalaisia pidetään ymmärtääkseni varsin helppoina johdettavina hyvän ja rauhallisen ääntämisensä takia sekä oikeassa että virtuaalimaailmassa.

Itse en pidä englannin ja suomen sekoittamisesta, enkä "Havet's öö  to naiss pritty day, kentleman :-)" tyylisestä kielen vääntämisestä. Mutta jokainen tyylillään. Lennokasta risteilyä sinulle, Jorma.

Ystävällisesti Jaakko

Edit. Siis olen koko ajan tarkoittanut unicom taajuudelle kirjoitettavaa tekstiä, en lennonjohtajien kanssa käytävää radioliikennettä. Tämä tähän vielä selvennykseksi, ettei tule väärinkäsityksiä. Itse toivon pystyväni toimimaan verkossa lentäessäni asiallisesti ja toiset huomioiden. Valitettavasti verkkolentotuntini ovat muiden kiireiden takia viime aikoina olleet valitettavan harvassa. Toivottavasti olen edelleen tervetullut, sitten kun sinne taas kerkeän.

Kiitoksia Jaakko

Hauskaa oli vaikka 6v poika toki rajoittaa normaali aktiviteetteja...

Unicomilla vaan törmää kaikenlaiseen ( hauskaankin ) tekstiin ja mitä kauemmas euroopasta menee sitä varmemmin. Tosin alkaa vaihtua espanjaksi jota ei/en niin enää sitten ymmärrä.

Tervetuloa minun puolestani, "törmäillään" vaan kun sanktioiltani kerkeän :-)

ps.

Ja olkaapa herrat varovaisia siellä verkossa ja ajatelkaa ennenkuin kirjoitatte, ettei teidän käy kuin minun :-)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rovaniemelle tarvittais johtoa puolen tunnin päästä, 5 konetta tulossa. ;) IVAO

Ihan vitsilläkö sitä pyydetään, vai minkä tähden huumoriketjuun?  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihan vitsilläkö toteat tuon, vai eikö sitä voisi painaa "Ilmoita valvojalle" -painiketta? :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Hups väärä ketju, pahoittelut. :-[ Sen siitä saa, kun kiireessä kesken lennon lähettelee. :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äsken LEPAlta kuultua:

ATC: MedicalXXX, you don't have taxi clearance so I wonder why are you taxiing?

MedicalXXX: Well, maybe for departure...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Heh, IVAO:ssa äskettäin lennonjohtamassa. Tais hiukan iäkkäämmällä KLM pilotilla olla vähän ajatukset muualla.

Aluksi tuli kanavalle, painoi vahingossa tangenttia ja yski huvittavaan tapaan ;D

Seuraavaksi hän painoi tangenttia, ja ilmoitti "Cabin crew prepare fo take-off"

Kun hän oikeasti tuli "jaksolleni" ääneen, hän aloitti "Amsterdam tower, sorry Tower KLMXXX"

;D Kyllä vähän piristi iltaa! Hyvää illan jatkoa muillekkin  :thmbup:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps nostellaas tätäki vähäse!  :)

Kai tämänki voi jonkinnäköseksi huumoriksi luokitella:

[ attachment removed / expired ]

Ja anteeks prkl:n huono muokkaus..  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tossa on kyllä päivän tunnit lähteneet  ;D

Jep, ja kyseinen kaveriha sielä vielä kolmen aikaa porskutteli boardingia..  ;D

Ja Joonas jep Paint se on.. :D + klo 2:19 yöllä..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Jeps nostellaas tätäki vähäse!  :)

Kai tämänki voi jonkinnäköseksi huumoriksi luokitella:

[ attachment removed / expired ]

Ja anteeks prkl:n huono muokkaus..  ;D

Ehkä oli jo saapunut jostain ja meinasi lähtee seuraavalle legille samalla tunnuksella (siis FP jo uudistettu)?

Geoff

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Joo täytyy olla koska jos idlaisi paikallaan 4 tuntia niin systeemi potkii kyllä jo kauan sitä ennen pihalle minun käsittääkseni, ja tunnit ei todellakaan loggautuisi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä oli jo saapunut jostain ja meinasi lähtee seuraavalle legille samalla tunnuksella (siis FP jo uudistettu)?

Geoff

Tohon aikahaarukkaan menee juuri sopivasti menolegi, LOWW-LTAI  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ai että kyllä nyt naurattaa niin kovaa!!! Maha ihan kipeenä! ;D  ;D

Nukarinen paraski puhuja..  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Katsoppas onlineaikaa ja lennonstatusta, elikkäs haiskahtaa sandbaginltä.

Mitä humoristista siinä on?  ??? Ymmärrän ongelman, mutta minusta ei hirveän hauskaa  :-[

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.