Jaakko Rissanen

VATSIM/IVAO-huumoria

400 viestiä aiheessa

Ei tuosta mitään tiimaa saa vaikka yrittäisi, ivaon systeemi pistää aikalaskennan poikki jos kone ei liiku tietyn ajan (ei muistikuvaa mikä) sisällä mihinkään.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuosta mitään tiimaa saa vaikka yrittäisi, ivaon systeemi pistää aikalaskennan poikki jos kone ei liiku tietyn ajan (ei muistikuvaa mikä) sisällä mihinkään.

Ei nyt varsinaisesti tähän aiheeseen kuuluvaa, mutta kysytäänpä nyt kuitenkin. Toki voihan tämänkin ajatuksen ottaa huumorina ;D

 

Olisiko miten mahdotonta/vaikeaa toteutaa esim. sellaista, että verkossakin seisoisi jotain "static-koneita" putkilla? Tuossa yks ilta töissä kattelin kun melkein kaikki putkipaikat oli käytössä. Olisihan se kiva lennellä verkossakin siten, että näkyy enemmän liikennettä. Harvoin ainakin omalle kohdalle on sattunut niin, että Helsinki olisi täynnä. Eriasia noissa eventeissä(niistä ei ole kokemusta), mutta muutenkin.

 

Olisiko tuo sitten liian raskasta/turhaa verkon kuormitusta, jos siellä seisois jotain "hologrammikoneita"... sitten kun joku yhdistää vaikka putkella 27, static-kone häviää ja se oikea lentäjä tulee näkyviin siihen.... :thmbup: Tosin voi olla aika vaikea toteuttaa, kun ei kaikkia näköjään kiinnosta tuo ajankohtaisen afcadinkaan asentaminen.... mutta tuohan voisi olla ihan valinnainen asetus... :P Ainakin tois realistisuutta ja fiilistä lisää! :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei tuosta mitään tiimaa saa vaikka yrittäisi, ivaon systeemi pistää aikalaskennan poikki jos kone ei liiku tietyn ajan (ei muistikuvaa mikä) sisällä mihinkään.

 

Ei, mutta kun herra rullaili pitkin asematasoa ainakin yhdessä vaiheessa päivää  ;)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei VATSIM- tai IVAO-, mutta simulaattorihuumoria kuitenkin:

 

Amsterdamia idästä päin lähestyvät koneet siirretään Amsterdamin ACC:lle koordinaatiopisteellä NORKU. Tavallisesti ne selvitetään Maastrichtin toimesta pinnalle 260 ohjeistuksena ohittaa NORKU pinnalla 280 tai sen alapuolella. Turkkilaisella (Boeing 737) oli hyvin tilaa ympärillä, ja niinpä selvitys oli: "Turkish xxx, when ready descend flight level 260, cross NORKU level 280 or below." Turkkilainen kuittasi tämän. Huomattavan lähellä NORKUa huomaamme koneen olevan yhä pinnalla 340. Koordinoivan lj:n sormi on jo Amsterdamin pikavalitsimella late descentistä sopiakseen. Kysäisen kuitenkin vielä: "Turkish xxx, confirm able to reach level 280 at NORKU." "Ahh, sorry - affirm." Kone painuu mukavan vauhdikkaaseen laskuun, vertical speed näytti olevan 10 000 ft+/min (labelissa näkyy tällöin vain 95+). Oli pakko tokaista: "Xxx, I'd love to be onboard now!" Karu simulaatiotodellisuus iski pseudopilotin sanoin takaisin: "Me too..."

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Ei VATSIM- tai IVAO-, mutta simulaattorihuumoria kuitenkin:

 

Amsterdamia idästä päin lähestyvät koneet siirretään Amsterdamin ACC:lle koordinaatiopisteellä NORKU. Tavallisesti ne selvitetään Maastrichtin toimesta pinnalle 260 ohjeistuksena ohittaa NORKU pinnalla 280 tai sen alapuolella. Turkkilaisella (Boeing 737) oli hyvin tilaa ympärillä, ja niinpä selvitys oli: "Turkish xxx, when ready descend flight level 260, cross NORKU level 280 or below." Turkkilainen kuittasi tämän. Huomattavan lähellä NORKUa huomaamme koneen olevan yhä pinnalla 340. Koordinoivan lj:n sormi on jo Amsterdamin pikavalitsimella late descentistä sopiakseen. Kysäisen kuitenkin vielä: "Turkish xxx, confirm able to reach level 280 at NORKU." "Ahh, sorry - affirm." Kone painuu mukavan vauhdikkaaseen laskuun, vertical speed näytti olevan 10 000 ft+/min (labelissa näkyy tällöin vain 95+). Oli pakko tokaista: "Xxx, I'd love to be onboard now!" Karu simulaatiotodellisuus iski pseudopilotin sanoin takaisin: "Me too..."

 

Tuohan menisi melkein tuonne Anekdootteja lennonjohdosta ketjuun.  ;D Tämä muistuttaa niin paljon noita Karangon juttuja siellä osiossa. 8)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kimppalennot ja kommunikaation tarpeellisuus

 

Tämä nyt ei ole varsinaisesti huumoria vaan hauska tositapahtuma tältä illalta. Päätettiin Palanderin Jukan kanssa lentää pieni legi illan ratoksi, katottiin että johtoa on Pariisissa ja Lontoossa, joten sehän on mukava legi. Tulostelin normaaliin tapaan OFP:n ja käynnistelin simulaattorin, pistin koneen halutulle (=arvotulle) standille Pariisiin ja syöttelin lentoonlähtötiedot CDU:lle. En tarkkaan seuraillut mitä jaksolla tapahtui mutta kyselin sitten jossain välissä Jukalta käytössä olevan baanan valmiiksi, joka kuulema oli 09R. No siinä sitten mesellä (on auki erillisellä läppärillä) kyselin statusta ja mesessä Jukka sitten kertoi että lähtee rullailemaan. Itsekin siinä sitten väänsin lennonjohdon jakson ja pyytelin ja työntelin ja käynnistelin rauhassa ja odottelin koska Jukan kone rullailisi ohi (olin aivan 09R:n kynnyksellä joten oletin näkeväni siitä Jukan hyvin).

 

No hetken päästä taas kyselin tilannetta ja on kuulema juuri ilmassa, ja ajattelin taas jotenkin onnistuneeni missaamaan Jukan rullailun ja kommunikaation jaksolla, lähdin sitten rullailemaan ja aikanaan sitten suoritin lentoonlähdön. Sitten 5 min myöhemmin kuului jukan ääni jaksolla jossa toivotteli iltoja lennonjohtajalle ja ilmoitteli olevansa pinnalla se-ja-se. Ihmettelin että olisihan se ollut jo ko. aluelennon jaksolla jo tovin ja kysyin sitten mesessä että "Mistä sä nyt sinne jaksolle tupsahdit". Siinä vaiheessa selvisi "karu totuus": Jukka lensi Lontoosta Pariisiin ja minä Pariisista Lontooseen.  ;D

 

Voi sen kimppalennon näinkin tehdä!  :laugh:

 

- Aki

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä eräs mielenkiintoisimmista plaaneista joita olen nähnyt, täytyy myöntää ;D Banaania vaan tommosille slewittäjille jotka ei tiiä mistään mittään... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Nooniin. Vähän aattelin että onko tollanen plaani ees mahollinen... Mutta hyvä tietää että tällaisia bugeja esiintyy niin ei jatkossa tule tehtyä yhtä hätäisiä johtopäätöksiä :)

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Tällänen meni edestä äsken, kiinnitin huomiota kun menee yli 33000 jalassa :D

 

Kovaa ja korkealla.

[ attachment removed ]

 

Tälläinen rakkine.

[ attachment removed ]

 

E: Vielä sen verraan että on noita matkustajia aika hyvin tuolla

 

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä aikamoinen plaani, olisikohan joku bugi(tai sitten unohti laittaa oikean koneen)

 

Se tuli vastaan ihan simun taivaalla, voi olla että oli väärä kone laitettu.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

On kyllä aikamoinen plaani, olisikohan joku bugi(tai sitten unohti laittaa oikean koneen)

 

Nopeuskin/matkustajamäärä jo kertoo, että konemalli on unohdettu vaihtaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

"Buenos tardesta vaan Canarias Control Finnöör 1610, with let´s go feeling"  ::)

 

Ei taida Mr. Mallorca olla suosittu vielä Epsanjassa... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Eilen: Tässä eräällä Sasilla oli hankala kutsu "sas7248" tjsp, ja ensin pilotti itse sekoili siinä noiden numeroiden kanssa, ja hetken päästä minä myös.. "Scandinavian seven four ... seven eight two .... seven two four eight.. prkl.."  Johon pilotin vastaus oli, "just call me Scandinavian"  :)

 

:D aika läppä :D

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

[ attachment removed / expired ]

:laugh:

 

Heh, sama "ongelma" täällä.

 

Simulaattoriin ehtii rauhassa vain kun muu perhe nukkuu, joten pitäisi pitää mölyt mahassaan. Kävin joku aika sitten ensimmäistä kertaa IVAOssa ihmettelemässä ja huomasin että paljon on vielä opeteltavaa... ainakin pitää opiskella tekstimoodin lyhenteet, ettei mene ihan pelkäksi näpyttelyksi.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Joo-o.. Kikkibanaanikiitoshei ja pari sanaa tollasille hujareille.

 

Muistakee ilmoittaa noista SUP:lle (komento: .wallop ja perään viesti) tai staffille tms. niin saadaan sählääjät pilaamasta touhua.

Eipä noi taida ketään kiinnostaa.. on täällä ihan "meilläkin" noita samoja tunareita vaikka millä mitalla, mutta ei niihin tunnu vaan kukaan puuttuvan... :P

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kiinnostaa. SUP yleensä vastaa nopeasti ja kaveri on pihalla vartin sisään jos ei ota vinkeistä vaaria.

 

Ja joo.. Suomen divisioonaan on tullut hiljattain paljon uusia ja nuoria jannuja vähän sellasella takit ja ranteet auki asenteella, mutta ei nyt mitään tuollaista yllä olevaa kuitenkaan. Ollaan meidänkin divisioonan toimesta annettu banaania spedeilystä ja annetaan tulevaisuudessakin.

 

Ja ainakin nää jota itse olen meidän divisioonassa paimentanut, ovat tarttuneet neuvoihin ja klaaraavat ihan kiitettävästi nyt. Eräskin joka sai aina kauhen fiaskon aikaan vain muutama kuukausi takaperin, omaa nyt tornikelpuutukset EFHK:lle ja EFHF:lle ja lentäminenkin sujuu ainakin mitä itse olen seurannut niin hyvin  :).

Meikäläinen ainakin kuulunut siihen ryhmään jota Jerome on aikanaan joutunut paimentamaan, ja jälkeenpäin olen erittäin kiitollinen siitä.  :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Meikäläinen ainakin kuulunut siihen ryhmään jota Jerome on aikanaan joutunut paimentamaan, ja jälkeenpäin olen erittäin kiitollinen siitä.  :thmbup:

 

Samoin täällä :thmbup:

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla

Kyllä kiinnostaa. SUP yleensä vastaa nopeasti ja kaveri on pihalla vartin sisään jos ei ota vinkeistä vaaria.

 

Ja joo.. Suomen divisioonaan on tullut hiljattain paljon uusia ja nuoria jannuja vähän sellasella takit ja ranteet auki asenteella, mutta ei nyt mitään tuollaista yllä olevaa kuitenkaan. Ollaan meidänkin divisioonan toimesta annettu banaania spedeilystä ja annetaan tulevaisuudessakin.

 

Ja ainakin nää jota itse olen meidän divisioonassa paimentanut, ovat tarttuneet neuvoihin ja klaaraavat ihan kiitettävästi nyt. Eräskin joka sai aina kauhen fiaskon aikaan vain muutama kuukausi takaperin, omaa nyt tornikelpuutukset EFHK:lle ja EFHF:lle ja lentäminenkin sujuu ainakin mitä itse olen seurannut niin hyvin  :).

 

No itse asiassa, kyseessähän tässä oli eräs oman divisioonamme jäsenistä  ::). Ko. henkilöä on huomautettu & informoitu asiasta.

 

Samalla tavalla tullaan vastaisuudessa huomauttamaan jokaista ylläolevan "esimerkin" mukaisesti toimivaa.

Jaa viesti


Link to post
Jaa muulla sivustolla
Vieras
Tämä aihe on nyt suljettu uusilta viesteiltä.