Jani Salo

kerpeleen elisa aka. netti katki ja kone rikki (NYT TOIMII !!)

34 viestiä aiheessa

moi

Nyt on ollut Elisan netti katki maanantaista lähtien. Tässä olen flunssasena maanantain ja tiistain selvittänyt että oliko vika minun ADSL modeemissani vaiko Elisan verkossa. No, ostin sitten uuden sisäisen ADSL modeemin ja siinä oli sama juttu että yhteyttä verkkoon ei tullut. Kolme kertaa olen elisan ASPAan soittanut jo :( vika oli kuin olikin heidän verkossaan...

Keskiviikkona sitten tein Elisalle vikailmoituksen ja sanoivat että saattaa mennä ensi viikkoon ennen kuin asentajat käyvät laittamassa piuhat kuntoon elisan puhelinkeskuksessa.

Ei ihme että kestää näin kauan kun asentajat ovat tietokilpailuissa, soutelevat järvellä tai puhuvat pas*aa maatilalla >:(

Täytyy maanantaina hiillostaa Elisan ASPAa ja vaatia hyvitykset koko kuukaudelta. Jos eivät suostu niin minä vaihdan Soneraan kele....

Netti on muuten toimnut moitteetta mutta sitten nyt tuli näin pitkä katkos. Nytkin pitää tätä kirjoittaa kirjastossa... piti tulla katsomaan että joko se päättymätöntarina osa 3 on jo alkanut ;D ei sentään muuten mitään pahempia vieroitusoireita ole tullut :P onneksi sentään tietokone ja FS2004 toimii hyvin. Ainakin nyt on ehtinyt taas lentää...

niin että terveisiä täältä offline/unplugged maailmasta. kerta se on ensimmäinenkin.

seuraavan kerran sitten kirjoitellaan tänne kun on netti taas toiminnassa...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Otan osaa, vahvistaa luonnetta ja huomaa etttä netin ulkopuolellakin on elämää ;D. Meillä oli toukokuun lopussa netti viikon jumissa, kun Elisa oli tehnyt tai jättäny jotain tekemättä. Ja tutuilla ei ole lähtenyt vielä kertaakaan Elisa toimimaan, vaikka piti toimia huhtikuussa. On yritetty n. kertaa ja puhuttu tunteja "teknisen tuen" kanssa. Ja yritetty vaikka mitä. Eilen lähti toinen vikailmoitus matkaan. On joku uusi liittymätyyppi, Elisassakaan eivät sitä tunne. Niin että Janille lohdutukseksi, huonomminkin voisi olla.

Ei ihme että kestää näin kauan kun asentajat ovat tietokilpailuissa, soutelevat järvellä tai puhuvat pas*aa maatilalla

Niin ne kaksiko jotka jäivät jäljelle, kun potkaistiin monta sataa ulos?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varoituksen sana. Jos nyt päätät vaihtaa palveluntarjoajaa, niin katso mitä muita vaihtoehtoja on, ennenkuin otat Soneran :P. Itselläni ainakin on huonoja kokemuksia Sonerasta. Tällä hetkellä alla on Saunalahti, eikä voi mitään muuta kuin kehua.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ei ihme että kestää näin kauan kun asentajat ovat tietokilpailuissa, soutelevat järvellä tai puhuvat pas*aa maatilalla >:(

Heh.. Mielikuvamainontaa parhaimmillaan. Samat fiilikset jääneet muuten mullekin, kun olen tuonne niiden tukeen yrittänyt joskus turhaan ottaa yhteyttä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elisan asiakaspalveen joutuu aina odottamaan vähintään 10 minuuttia, mutta tuskin sekään riittää!

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Minulla oli sama juttu alkuvuodesta. Reklamoin Elisalle todella tiukasti ja he hyvittivät minua niin että sain 4 kk ilmaista nettiaikaa noin kahden viikon heistä johtuvasta katkoksesta.

Itse vaadin vielä paljon suurempaa hyvitystä, mutta olen tyytyväinen saamaani 4 kuukauteen.

Kannattaa olla tiukkana ja soitta suoraan esimiehille ja johtajille tarpeeksi ylös organisaatiossa, niin saa etujaan puolustettua.

yES

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ihmekkös tuo, kun Sauli ja Pauli käyvät vain jossain tietokilpailuissa verkkojen korjaamisen sijaan :o

Sitäpaitsi minusta tuntuu, että koko Laura on vain kulissi. Sauli ja Pauli vaikuttaa epäilyttävästi...hmmm...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Varoituksen sana. Jos nyt päätät vaihtaa palveluntarjoajaa, niin katso mitä muita vaihtoehtoja on, ennenkuin otat Soneran :P. Itselläni ainakin on huonoja kokemuksia Sonerasta. Tällä hetkellä alla on Saunalahti, eikä voi mitään muuta kuin kehua.

Itse olen viitisen vuotta ollut Soneran asiakas ja tyytyväinen olen ollut. En muista koska olisi viimeksi ollut katkos nettiyhteydessä. Palvelu niillä on tosin melko hidasta, mutta onneksi en ole niitä oikeastaan tarvinnutkaan.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sitäpaitsi minusta tuntuu, että koko Laura on vain kulissi. Sauli ja Pauli vaikuttaa epäilyttävästi...hmmm...

Ja kohta tulee kuvioihin adoptio lapsi. ;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

terveisiä

*päivitys osa 0,5*

Nyt sitten ollaan kokonaan ILMAN tietokonetta >:(

Eilen kävin aamulla koneella ja ihmettelin kun ei BIOS tunnistanut 1. kovalevyäni. Buuttasin sitten koneen ja BIOS tunnisti kummatkin kovalevyt. Tarkistin parin minuutin ajan että toimiiko netti mutta ei ainakaan vielä toiminut. Laitoin koneen kiinni.

Noh, sitten veli meni koneelle ja sanoi että nyt ei ole kaikki kunnossa kun kone savuttaa :o luulin että veli vain herjasi ja menin sitten laittamaan koneen päälle niin eikös sakea savu tullut koneesta :P

avasin luukut ja katsoin niin parit pienet johdothan siellä kytivät ja savuttivat. Virrat pois ja kone jäähdytykseen... ilmeisesti oli tullut jonkinmoinen oikosulku/ylijännite johtoihin ja ne sitten savusivat. Perjantaina kone toimi vielä normaalisti ja pystyi FS2004:lla lentelemään. Johdot jotka nyt siis savusivat tulivat koneen etupaneelista emolevyyn ja virtalähteeseen...

Ihme homma, eipä ole aikaisemmin koneessani johdot savuttaneet... nyt sitten ollaan ilman konetta kunnes saan ostettua uuden kotelon ja vaihdettua takuussa uuden powerin. Onneksi sentään emolevy, prosessori, näyttökortti, muistit ja kovalevyt eivät kärynneet.

Ei voi muuta sanoa kun että nyt vituttaa ja rankasti. Ei se olisi haitannut että netti on katki mutta nyt kun konekkaan ei toimi... kelen kele. Onneksi on talossa yksi P300MHz varakone jota voi käyttää jahka elisa saa taas netin toimimaan.

Taitaa jäädä päätön tarina meikäläiseltä väliin tänä kesänä ;D:P

nyt täytyy todellakin ilmeisesti hankkia se elämä... että sellaista tällä kertaa

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Otan osaa jos noin on ja vaadi sitä mitä sinulle luvataan!Itselläni ei ole Elisan kanssa ollut mitään ongelmia ja liittymä on ollut jo vuosia!

Harri

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

nyt täytyy todellakin ilmeisesti hankkia se elämä... että sellaista tällä kertaa

Ehkä on aika jos et pysty olemaan ilman tietokonetta, nettiä tai pahimpana FSN:ä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

? Mutta..Tietokoneethan toimivat savulla. Kun savu tulee ulos, niin tietokone ei enää toimi.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

? Mutta..Tietokoneethan toimivat savulla. Kun savu tulee ulos, niin tietokone ei enää toimi.

MOT pätee kaikkeen tekniseen.

Hymy huuleen Jani, nyt ulkona on kohtuuhyvä keli, varmaan eri tavalla harmittaisi, jos kone olisi hajonnut keskellä pimeintä ja märintä syksyä.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just lähti s-posti Oulun puhelimelle, netti kuntoon tai lähtee liittymä vaihtoon... Kaksi viikkoa ollaan nyt eletty tyylillä netti toimii 5 min kerrallaan ja poikki... >:( Ei riittänyt että tiputtivat nopeudet 10 Mb linjasta 2 Mb:ksi, piti vielä pistää koko verkko romuks... >:(

J

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

jesss !

Nyt toimii :D :D

Oli näemmä Full Rate liittymä liian nopea puhelin piuhoille ja verkot oli tötteröllä...

Nyt laskin sitten 1M7512 liittymään ja hyvin toimii. Lisäksi tuli 25€ hyvitys...

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kuule, ei se palveluntarjoajan vaihto auta, koska samaa piuhaa pitkin se muutenkin tulee. ;) T: kokemusta on :D

Kyllä meilla autto T: kokemusta on :D

Ennen meillä oli Elisa, ja 3 min välein katkeili mutta nyt kun on ruotsalainen Sonera, kaikki pelittää niinkuin pitääkin. :P;)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Arvatkaa keneltä tänään pamahti prossu....minulta.On ollut vähän epäonnea laitteiden kanssa,eilen vein puhelimen huoltoon ja tänään sitten tämä helv**** prossu jysähti.onneksi on vielä takuu voimassa niin voi viedä huoltoon/tai saada uuden :(

Edit:Virtalähde siis jysähti ei prossu.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Just lähti s-posti Oulun puhelimelle, netti kuntoon tai lähtee liittymä vaihtoon... Kaksi viikkoa ollaan nyt eletty tyylillä netti toimii 5 min kerrallaan ja poikki...  

J

Itselläni on ollut tälläista ongelmaa Elisan kanssa, nyt mitä tässä parin päivän aikana olen netissä ollut niin moitteettomasti toiminut mutta tuossa muutaman viikon nettiyhteys katkeili itekseen n. 5-30min välein...

Ja tätä ollut aikaisemminkin, välillä toimii viikkoja hyvin ja välillä ei...

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

HYVÄ ELISA!! Meillä "tuplaantuu" nopeudet jälleen! Eli 2M/512 kbit/s -> 8M/1M Full Rate!  8) :P Ja hyvin on toiminut muutenkin! Ei mitään ongelmia! Kyllä ne Sauli ja Pauli osaa ainakin nopeuksia nostattaa  :laugh:

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elisa ilmeisesti nostaa nopeudet 1.8 - 1.9 välisellä ajalla. Itselläni ei ole vielä tuplaantunut. Nyt on 1M/512 ja pitäisi tulla 2M/512. Harmi kun uppikaista ei ole parempi.

Minulla oli 1,5 kk Full Rate liittymä mutta taloyhtiön piuhat eivät moista nopeutta kestäneet ja netin nopeus piti laskea. Sitten alkaa olla hinnat kohdallaan kun 1M7512 liittymän saa 10€/kk hinnalla. 24€/kk on kyllä vielä aika kallis.

Jani

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Elisa ilmeisesti nostaa nopeudet 1.8 - 1.9 välisellä ajalla. Itselläni ei ole vielä tuplaantunut. Minulla oli 1,5 kk Full Rate liittymä mutta taloyhtiön piuhat eivät moista nopeutta kestäneet ja netin nopeus piti laskea. Sitten alkaa olla hinnat kohdallaan kun 1M7512 liittymän saa 10€/kk hinnalla. 24€/kk on kyllä vielä aika kallis.

Juu sanottiin että 1.9 lähtien alkavat nostamaan.. ainakin täällä..  ??? tuo 8M lähtee sitten 44e/kk  :P

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään