Guest Turvamies

Kolmosen siivenkärki Vaasassa ?

9 viestiä aiheessa

Rovaniemellä TB:n baarissa kahvinjuonnin ja sitä seuraavan paskanjauhannan yhteydessä kuulin, että Vaasassa, jossakin puistossa olisi Koivulahden onnettomuus kolmosen siivenkärki muistoesineenä ? Onko asiaan perää, ja olisiko jollakin esineestä kuvia ???

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Olisko tästä mitään apua?:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=17;action=display;threadid=32237;start=msg316734#msg316734

En itse jaksanut lukea läpi. Muistin vaan, että tuollainenkin threadi oli...

EDIT: Tällainenkin löytyi:

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=17;action=display;threadid=26077

Antamistasi linkeistä loytyi mielenkiintoisia asioita aiheesta, muttei vastausta siivenkärkeen. Tutkintaraportti löytyy täältä:

http://www.onnettomuustutkinta.fi/24021.htm

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Rovaniemellä TB:n baarissa kahvinjuonnin ja sitä seuraavan paskanjauhannan yhteydessä kuulin, että Vaasassa, jossakin puistossa olisi Koivulahden onnettomuus kolmosen siivenkärki muistoesineenä ? Onko asiaan perää, ja olisiko jollakin esineestä kuvia ???

Vaasassa 15 vuotta asuneena en ole koskaan kuullutkaan, että jossain puistossa olisi DC-3:n siivenkärki. Voin kysyä muutamalta vanhalta lentäjätutulta, onko asiassa perää. Epäilen vahvasti asiaa, kyllähän tuo nyt olisi tullut vastaan. Eiköhän Finnair korjannut romut heti pois onnettomuuden jälkeen. Ettei nyt vaan joku ole sotkenut asiaan tuota Edvininpolun Blanikin raatoa, jota mä arvuuttelin kuvan kera tossa vähän aikaa sitten. Siellähän on siivenkärkeä pystyssä metsässä...taideteos nimittäin. :)

Palataan asiaan!

Jukka

edit: Tässä kun istuskelin ja funtsasin asiaa, niin muistelisin, että tämä taiteilija Edvin Hevonkoski teki juuri tämän teoksensa Koivulahden onnettomuuden muistoksi. Ja taisi antaa sille nimeksi juuri "Koivulahden onnettomuus". Ehkäpä tämä selvisi tällä. Tarkistelen vielä asiaa.

[ Attachment removed / expired ]

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Ehkä kyseinen henkilö kuitenkin loppujen lopuksi tuota Blanikin raatoa tarkoitti (?). En minäkään mistään kolmosen siivestä ikinä ole kuullut.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Asia taitaa olla ratkennut. Sen verran jäi vaivaamaan, että ajoin tänä aamuna Edvininpolun puistoalueen kautta töihin, kun kotoani on vain pari kilometriä sinne ja kävin "muistomerkin" luona. Tuolla alueella kiertää luontopolku ja tämä kyseinen Blanik-ilmestys on siinä alku- ja loppupään kohdalla. Alueella on noin sata teosta ripoteltuna polun varrelle. Lähtöpaikan luona on taulu, johon on merkitty järjestyksessä kaikkien teosten nimet ja melkein kaikkien valmistusvuosi. Ja kappas vaan, teoksen nimi on kuin onkin "KOIVULAHTI-KVEVLAX". Eli oikeilla jäljillä olin... ;) Valmistusvuotta ei juuri tähän monumenttiin oltu laitettu, mutta suurin osa teoksista ajoittuu 1980-luvun puolestavälistä 1990-luvun alkupuolelle.

Eli nyt voitte unohtaa sen DC-3 OH-LCC:n siivenkärjen etsimisen. ;D

Jukka

ps. tuossa alla on juttua tästä Edvininpolusta.

http://www.fsnordic.net/discussion/index.php?board=58;action=display;threadid=39486

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Tämän suuntaista lopputulosta osasin odottaakkin. Pitääpä käydä valehtelioiden klubilla (TB:n baari) pilaamassa samarialaisten päivä. ;D

Kun tästä siivenkärjestä tuli juttua, niin samassa pöydässä oli vanha autokuski joka kivenkovaa väitti, että kyseinen onnettomuuslento lähti Rovikselta, ja hän oli se taksikuski joka vei miehistön kentälle. Minun vastaväitteet hän lauloi suohon väittäen, että olen liian nuori muistamaan noin vanhoja asioita. >:(

Heh !, mihin minä tarvin tietosanakirjoja, kun on olemassa TB:n baari ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään