Jouni Turunen

Taas ajurit sekaisin

63 viestiä aiheessa

Moi

Nostetaas tätä aihetta taas pystyyn.Eli ei näytä ajuriongelmat laantuneen tänään viimeksi "sininen ruutu" ja PAGE_FAULT ym. jotain paskaa.Samaa laiteajuri juttua valittaa.Olen ajatellut,että on varmaan selvintä viedä kone korjattavaksi liikkeeseen mistä sen ostin.Epäilyttää vain,koska toinen kone,joka on ostettu samasta paikkaa ei pysy käynnissä edes muutamaa minuuttia,siinäkin tuo sama laiteajurivika.Kun vien koneen korjattavaksi niin riittääkö jos sanon heille,että tulee sinisiä ruutuja jossa valitetaan yhtä sun toista ja syynä on joku laiteajuri?

EDIT:Hieman vaan epäilyttää,kun kerran aikasemminkin olen vienyt koneen korjattavaksi kyseiseen liikkeeseen samasta viasta johtuen eikä he saaneet siltikkään vikaa korjattua :'(

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Alan sittenkin olemaan hieman winukan uudelleen asennuksen kannalla,mites korjaako se tuommoiset ongelmat asennettaessa? Ja kun Windows aina on sinisen ruudun jälkeen valittanut,että kyse on laiteajuri viasta niin onko 100% varmaa,että kyse ei voi olla muusta viasta?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Saattaa korjata, mutta se ei ole varmaa. Kyseessä kun voi olla myös laitevika, tai sitten jossain ajureissa voi olla yhteensopivuusongelma tms. joka palaa uudelleenasennuksen jälkeen. Jos saat helposti datan talteen, kannattaa kokeilla. Windowsin päälleasennushan ei korjaa muuta kuin vioittuneita järjestelmätiedostoja, vasta tyhjälle pohjalle uudelleen rakentaminen korjaa muita, tavallisempia vikoja. Jos asennat uusiksi, ota silleen rauhalliseen tahtiin, asentaen vain sen mitä kulloinkin tarvitset (eikä kaikkea kerralla), niin näet missä vaiheessa ongelma palaa jos palaa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi!

Kone korjattiin viime viikolla tai siis korjattiin ja korjattiin formatoitiin+winukka uusiks mutta ongelma ei kadonnut.Huomenna olen viemässä konetta uudelleen korjattavaksi.Minkälaisesta laiteviasta tuommoinen Device driver juttu voisi kertoa eli mitä vaihtoehtoja on jäljellä ongelman aiheuttajaksi??

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Kun katselin tuota listaasi ongelmista, joita olet kohdannut, tuli mieleeni omat vastaavat. Ne selvisivät vasta eilen ja syynä oli yksinkertaisesti muistikampojen (3 kpl) väärä järjestys. MemTest86 ei antanut mitään virheitä ja päällisin puolin kaikki näytti olevan Ok, mutta bluescreenit ja kaatumiset olivat arkipäivää. Ei siinä auttanut Windowsin uudelleen asentamiset eikä kaikkien ylimääräisten laitteiden poistaminenkaan - ei myöskään poistettujen laitteiden ajurien poistaminenkaan. No prossun tuulettimen kyllä vaihdatin myös eilen varmuuden vuoksi.

Mielestäni tuo muistipuoli on syytä käydä läpi tarkkaan vaikka memtest sanoo mitä. Kai ne siellä myyjäliikkeessä voivat kokeilla uusilla muisteilla koneesi..?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Terve

Taas olen kohdannut kaatumisongelmia.Nyt on tullut PAGE_FAULT_IN NONEPAGED AREA:a sekä IRQ_NOT_LESS_OR_EQUAL sekä uusimpana,että kone sulkeutuu automaattisesti.Kaipaisin taas vinkkiä mitä tässä olisi tehtävissä.Viimeksi liikkeessä sanottiin,että voisi johtua jostain erillisestä laitteesta (USB) tai,että kone ei saa tarpeeksi ilmaa nyt molemmat asiat pitäisi olla kunnossa.Toivoisin hieman apua Memtestin käytöstä,että voisin testata muistit,nyt on hieman ymmärryksen&toiminnan yhteistyössä rakoa.Myöskään viruksia ei ole löytynyt.

EDIT:Olen myös huomenna viemässä konetta korjattavaksi (taas) mitä kehottaisitte,että kertoisin heille,/vaatisin tekemään,että vika tulisi varmasti korjatuksi?

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Memtestiä varten tehdään joko buuttikorppu, jos on korppuasema, tai buuttaava CDROM, jos korppua ei ole.

Kun buutataan (käynnistetään pc) korpulta/CD:ltä, memtest käynnistyy automaattisesti ja alkaa testata muistia. Se pyörii päättymätömässä luupissa. Jos testi menee läpi kerrankin ilman virheitä, se riittää tarkistuksesi.

Memtest asennusohje (Windows):

For windows installation begin by downloading either the Pre-Compiled Windows package to build a boot-able floppy disk or an ISO (zip version) to create a bootable CDROM. After the file is downloaded an extract must be done to uncompress the file(s). To extract right click on the downloaded file and select the "Extract All" option. The extract option will let you choose where the files will be extracted to. To build a bootable floppy go the the folder where the files were extracted and click on the Install icon. The floppy disk will appear to be unformatted by Windows after the install is complete.

To build a boot-able CDROM use your CD burning software to create an image from the un-zipped ISO file.

Buuttikorpun teko (Pre-Compiled Windows package):

http://www.memtest86.com/memt32.zip'>http://www.memtest86.com/memt32.zip

Buutti CDROM:in teko (ISO image):

http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip'>http://www.memtest86.com/memtest86-3.2.iso.zip

Memtestin kotisivu: http://www.memtest86.com/

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Sinun pitäisi pystyä kertomaan viat mahdollisimman tarkasti, esim:

- virheilmoitukset mitä kone antaa (kannattaisi kirjoittaa muistiin)

- minkälaisissa tilanteissa

- mitä koneelle on aikaisemmin tehty vian korjaamiseksi

jne.

Jos minulle olisi myyty noin huonosti toimiva kone, olisin pyrkinyt purkamaan kaupan jo ajat sitten ja hankkimaan koneen jostain toisesta liikkeestä, josta asiantuntemusta löytyy.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Moi

Olen tässä hommannut Motherbord Monitorin ja tutkaillut sillä koneen lämpöjä ja aika outoja lukemia tuli. Case 37 celciusta,CPU 119 celsiusta :o ja Sensor 3 0 celsiusta.Olen ajatellut,että voisiko tuo lämpö olla ainakin osasyy noihin kaatumisiin,varsinkin tuo CPU:n lämpö hieman arveluttaa..En ole kellottanut konetta ollenkaan ja olen myös pitänyt konetta kiinni ja katsonut sitten laskiko lämmöt mutta ei ole laskenut..

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään