Sami Vesala

Radiokieli

10 viestiä aiheessa

Kyselenpäs tässä, kun en viitsi/jaksa uutta aihetta tehdä:

Eli itse olen nyt muutaman kerran lentänyt Vatsimissa VFRää, ja nyt alkaa tekemään mieli IFR lentoa tehdä. Suurin "huolenaiheeni" on, että pitääkö IFR lennon aika radiofraseologia suorittaa englanniksi, vai voiko sen hoitaa myös suomeksi, sillä itselläni on tuo englanninkielinen fraseologia hitusen vielä hakusessa.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Maassa maan tavalla. Suomessa voi hoitaa suomeksi tai englanniksi. Yleensä kun ulkomaalaisia tulee jaksolle, kieli vaihdetaan englantiin, mutta eihän sekään ole pakollista. Eli suomeksi voi hoitaa myös.

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

ja vacc..fi:sssä on hyviä  esimerkkejä molemmilla kielillä. Siellä fly-in -sivuilla niissä vanhoissa tapahtumien ohjeissa nääs.

//Tuomas

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläkä pelkää sitä ääntämistä, kuulisit vain noita finskin pilotteja ei näin, ei.  ::)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Äläkä pelkää sitä ääntämistä, kuulisit vain noita finskin pilotteja ei näin, ei.  ::)

Ääntämisen ei tosiaan pitäisi olla ongelma, ainoastaan ne termit. Ja ikävä kyllä olen kuullut niffairin lentäjien englantia.  ;D

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Nyt sitten on ensimmäinen IFR lento jotenkuten takana, ja suomeksi se piti vielä toitottaa, vaikka alussa yritettiin lontoon kielellä. Kiitoksia lennonjohdolle, ja erityisesti kiitokset Toni Tihlemanille, kun jaksoit kuunnella epätoivoista puhettani.  :)

Jaa viesti

Jaa muulla sivustolla

Luo uusi käyttäjätunnus tai kirjaudu sisään

Sinun täytyy olla jäsen osallistuaksesi keskusteluun

Luo käyttäjätili

Rekisteröi uusi käyttäjätili helposti ja nopeasti!

Luo uusi käyttäjätili

Kirjaudu sisään

Sinulla on jo käyttäjätili?

Kirjaudu sisään